۰ نفر

چرم‌دوزی؛ کسب و کاری خانگی و پر درآمد

۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۴۷
کد خبر: 278670
چرم‌دوزی؛ کسب و کاری خانگی و پر درآمد

​یکی از تولیدکنندگان مصنوعات چرمی در کردستان گفت: «چرم‌دوزی» هنری است که در هر جا و هر مکان همراه خالق خود است و به همین خاطر یک شغل خانگی بسیار مناسب برای افرادی است که فاقد شغل و جویای کار و درآمد هستند.

گلاله اصغری با اشاره به اینکه گستره ارائه کالاهای ساخته شده از چرم بسیار وسیع است، اظهارکرد: انواع کیف چرم، زیورآلات، کف‌پوش‌های چرمی، جاکارتی، تابلوهای ساخته شده از چرم، کمربند و انواع سرسوئیچی و... از جمله مهم‌ترین و پرطرفدارترین محصولات تولیدی چرمی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: خوشبختانه تولیدات دست‌ساز چرمی به دلیل تنوع، پرستیژ، دوام و زیبایی همواره مشتریان خاص خود را دارد.

این تولیدکننده مصنوعات چرمی، با بیان اینکه علاوه بر تنوع در محصول، امروزه با تولید چرم‌های صنعتی می‌توان تنوع رنگ و جنس را نیز در این صنعت دنبال کرد، گفت: محصولات چرمی به‌عنوان یکی از تکمیل کنندگان صنعت مد از جانب دوستداران این حوزه و هم‌چنین افرادی که اعتقاد به استفاده از محصولات باکیفیت دارند، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه کردستان یکی از استان‌های مستعد در حوزه تولید محصولات چرمی است، تصریح کرد: خوشبختانه تولیدکنندگان خوش‌سلیقه‌ای در استان حضور دارند که علاوه بر اینکه آموزش‌های لازم را دیده‌اند قادر به انتقال دانسته‌های تجربی و مهارتی خود به افراد مبتدی هستند.

تولید مصنوعات چرمی نیازمند تأمین مواد اولیه ارزان‌قیمت است

اصغری مهم‌ترین شاخصه این رسته شغلی را عدم نیاز به کارگاه و شرایط خاص دانست و ادامه داد: چرم‌دوزی هنری است که در هر جا و هر مکان می‌توان همراه خالق خود باشد و به همین خاطر یک شغل خانگی بسیار مناسب برای افرادی است که جویای شغل هستند.

وی با اعلام اینکه یکی از چالش‌های تولیدکنندگان محصولات دست‌دوز چرمی تهیه مواد اولیه ارزان قیمت و باکیفیت است، گفت: در صورت حمایت نهادهای دولتی و سازمان فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی در راستای رفع این مشکل، می‌توان بازار خوبی را در این حوزه از صنایع دستی استان ایجاد کرد.

این تولیدکننده مصنوعات چرمی در کردستان با اشاره به اینکه در صورت فراهم بودن بازار فروش، این شغل می‌تواند یکی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل خانگی باشد، افزود: خلاء بازار فروش همواره تولیدکنندگان مصنوعات چرمی را با مشکل روبرو ساخته و بیشتر این افراد ترجیح می‌دهند تا زمانی که سفارش نگرفته‌اند، محصولی را تولید نکنند.

نمایشگاه‌های فصلی و تخصصی صنایع‌دستی بهترین فرصت برای معرفی تولیدات چرمی است

اصغری با گریز به تجربه حضورش در نمایشگاه‌های صنایع دستی گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی یکی از بهترین مراکز برای عرضه و فروش محصولات چرمی است و این قابلیت زمانی که این نمایشگاه در سایر استان‌ها برگزار شود، دوچندان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تمرکز بر صنایع دستی و احیا این گنجینه‌های ارزشمند که در حال حاضر در استان آغاز شده است، نقطه عطف خوبی برای تولیدکنندگان این عرصه از صنایع دستی است، خاطرنشان کرد: امید است با فراهم ساختن بازار فروش و تأمین مواد اولیه ارزان قیمت در راستای گسترش این هنر دستی در استان و معرفی آن به سایر نقاط کشور و حتی فراتر از مرزهای ملی گام برداشت.