۰ نفر

4 باور غلط درباره کسب وکارهای کوچک خانگی

۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۷
کد خبر: 277186
4 باور غلط درباره کسب وکارهای کوچک خانگی

مطمئنا همه شما دست کم یک نفر را می شناسیدکه در خانه کار می کند یا حتی کسب وکاری را از داخل خانه اش هدایت می کند. من یکی از همین آدم ها هستم و 10 سال است که به این شیوه کار می کنم. اما به رغم اینکه کار کردن در خانه، کارایی بیشتر، درآمد زیاد و در کل شادی بیشتری برایم به همراه داشته، هنوز هم آدم هایی را می بینم که درباره من و امثال من که در خانه کار می کنیم تصورات اشتباهی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز،  برای رفع چنین ابهام هایی، به چهار تصور غلطی اشاره می کنم که در مورد افرادی که در خانه مشغول به کار هستند صدق نمی کند:

1- تصور نکنید چون در خانه کار می کنند، کارشان را جدی نمی گیرند

فردی که در خانه کار می کند از کسی که پول اجاره دفتر کار می دهد از نظر حرفه ای چیزی کم ندارد. درحقیقت، محیط پیرامونی آنها هیچ نقشی در کاری که برای شما انجام می دهند ندارد. اگر هم نقشی داشته باشد، نقش مثبتی است، زیرا بودن در فضایی که در آن احساس راحتی کنند، بهره وری آنها را بالاتر می برد.

اغلب برای بزرگ تر جلوه دادن یک کسب وکار (به ویژه برای کسانی که با چنین تصوری دست به گریبانند) نکاتی را پیشنهاد می دهم و اهمیت داشتن یک وب سایت و کارت ویزیت باکیفیت را گوشزد می کنم. اگر وب سایت شما به خوبی وب سایت یک شرکت میلیارد دلاری باشد، هیچکس فکرش را هم نخواهد کرد که کسب وکار شما از خانه اداره می شود.

2- تصور نکنید در خانه نشسته اند و سریال تماشا می کنند

بله درست است، کسی که در خانه کار می کند برنامه زمانی انعطاف پذیری دارد. بسیاری از ما پدر یا مادر هستیم و اولویت اولمان این است که بچه ها را از مدرسه بیاوریم یا به کارهای دیگرشان رسیدگی کنیم. اما معنی اش این نیست که روی کارمان خیلی وقت نمی گذاریم. من معمولا از حدود ساعت 7 صبح شروع به کار می کنم و به رغم اینکه روی اولویت های دیگر زندگی ام هم وقت می گذارم، کارم را به طور تمام وقت انجام می دهم.

3- تصور نکنید که می توانید کار ارزانی از آنها بخواهید

صاحبان کسب وکارهای کوچکی که در خانه کار می کنند به طور پیش فرض ارزان ترین گزینه های موجود برای ارائه خدمات نیستند. آنها قطعا ممکن است هزینه های جاری کمتری داشته باشند، اما اگر باتجربه باشند، قیمت ها را براساس نرخ های رقابتی محاسبه می کنند. پس سعی نکنید نرخ یک پروژه را فقط به این دلیل که در خانه انجام می شود پایین بیاورید. آنها را براساس مهارت ها و تجربه های شان ارزش گذاری کنید. اگر کار ارزان می خواهید، جای دیگری به دنبالش بگردید (اما به یاد داشته باشید که هرچقدر پول بدهید، همان قدر هم آش می خورید).

4- تصور نکنید در تمام روز و در تمام روزهای هفته کار می کنند

کسانی را که در تعطیلات آخر هفته یا پس از ساعات مقرر کاری هم کار می کنند درک نمی کنم. به نظر من این گرایش به سوی کار بی وقفه و مداوم مضر است و من شخصا چنین کاری نمی کنم. اینکه دفتر خانگی ام همیشه فقط چند قدم با من فاصله دارد به این معنی نیست که هفت روز هفته را به طور شبانه روزی کار می کنم. قبلا به مشتری هایم گفته ام که آخر هفته کار نمی کنم (آیا این حق هر کسی نیست؟) به همین دلیل هم آنها به حدومرزهای برنامه کاری ام احترام می گذارند.

اگر در نظر دارید کسی را که در خانه کار می کند به خدمت بگیرید، با اطمینان این کار را انجام بدهید. به هر حال او هم مانند هر کس دیگری صاحب کسب و کار است، اما قبل از هر چیز چنین تصوراتی را کنار بگذارید.