۰ نفر

7 راه برای رسیدن به اعلان عمومی رایگان کسب و کار

۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 277183
7 راه برای رسیدن به اعلان عمومی رایگان کسب و کار

هنگام صحبت درباره بازاریابی معتبر روش اثبات شده معرفی افراد به صورت استراتژیک و عمدی در جایگاه متخصص حوزه کاری و در راستای رشد کسب و کارشان- یکی از نکاتی که بر آن تمرکز می کنم این است که چگونه اعلان عمومی و رسانه بسازیم و آن را حفظ کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، به طور کلی آنچه از بسیاری افراد، به ویژه شرکت های حقوقی، دندانپزشکی ها و شرکت های برنامه ریزی مالی می شنوم، این است که اعلان عمومی برای آنها یک تاکتیک ماندگار نیست؛ وقت گیر و بیش ازحد غیرقابل اعتماد است یا کسب وکارشان را در قالب رسانه های عمومی، خیلی خوب معرفی نمی کند. آنها طرز تفکر بسیار اشتباهی دارند. رسانه ها هنوز یکی از مؤثرترین روش های معرفی شما به مخاطبان هستند.

دکتر دارلد اُپ (Darold Opp)، دندانپزشکی ا ست که در آبردین(Aberdeen)، داکوتای جنوبی (South Dakota) فعالیت دارد. دکتر اُپ می خواست جذب بیماران بیشتری داشته باشد، بنابراین در سال 2008، جشنواره سالانه شهری را باعنوان Smile Palooza، برپا و توجه رسانه های محلی را به خود جلب کرد. وی می گوید :«با این کار در جامعه مشهور شدم.» افرادی که خارج از آبردین هستند ممکن است ندانند او چه کسی است، اما برای او این مسئله مهم نیست. چراکه وقتی مردم در آبردین به دندانپزشک فکر می کنند، به یاد دکتر اُپ می افتند و او با همین روش سرمایه ای چند میلیون دلاری به دست آورده است.

دکتر اُپ یک مسئله را به خوبی درک کرده است: نیازی نیست در همه جا معروف باشید فقط به-اندازه کافی برای افرادی که برای خدمات شما هزینه خواهند کرد، معروف باشید. اولین قدم برای انجام این کار آن است که بدانید از کجا به این افراد می رسید.

شما چگونه این کار را انجام می دهید؟ من یک ایده جدید دارم؛ از مشتریان معتمد بپرسید. از آنها درباره مقالاتی که می خوانند، وبلاگ هایی که دنبال می کنند، موج رادیویی که گوش می کنند، سؤال بپرسید. تمام محاسبات عددی فیس بوک و نرم افزار بازاریابی در جهان نمی توانند جایگزین مکالمه ای ساده شوند و قسمت جالب ماجرا زمانی ا ست که شما این اطلاعات را به دست می آورید. در اینجا چندین راه برای معرفی خودتان به مشتریان بالقوه وجود دارد.

1- نسبت به آخرین اخبار واکنش نشان دهید

آیا اتفاقی در حال رخ دادن در جهان است؟ آیا ایده ای پرطرفدار یا رویدادی خبری وجود دارد که شما بتوانید نظری کارشناسانه نسبت به آن ارائه دهید؟ با روزنامه یا شبکه رادیویی محلی تماس بگیرید و خودتان را به عنوان متخصص مفسری که دارای نظر متخصصانه و جنبه فکری کارشناسانه و جالبی برای مخاطبان است، به دیگران بشناسانید.

2- با رسانه های محلی همکاری کنید

سعی کنید با رسانه محلی تان برای ارائه خدمات رایگان به مخاطبان شان، ارتباط برقرار کنید. از رادیوی محلی تقاضا کنید 15 دقیقه در هفته برای پاسخ دادن به پرسش شنوندگان از طریق تلفن را به شما اختصاص دهند، یا پیشنهاد کنید مسئولان روزنامه، یک ستون هفتگی را برای به روز نگه داشتن خوانندگان در زمینه کاری شما اختصاص دهند.

3- جشنی عمومی یا رویدادی اجتماعی برگزار کنید

رویدادی برای جامعه طراحی کنید. این کار می تواند یک میهمانی مانند جشن دکتر اُپ باشد. علاوه بر این می توانید اقدامی مرتبط با کسب و کارتان انجام دهید؛ مانند ثبت بدون مالیات. یک کارگاه آموزشی یا سمینار رایگان برگزار کنید. فراموش نکنید مطبوعات را نیز به این سمینار دعوت کنید!

4- با یک مؤسسه خیریه محلی مشارکت کنید

فقط به پول نقد فکر نکنید، بلکه وقت یا محصول خود را نیز در اختیار آنها بگذارید. یک خانه با محل زندگی برای افراد بی خانمان بسازید. پارکی محلی را تمیز کنید. کاری متفاوت که به مؤسسه خیریه محلی کمک خواهد کرد را انجام دهید. بهتر است کار خیری که انجام می دهید مرتبط با کسب وکارتان باشد.

5- برنامه بورس تحصیلی ایجاد کنید

کمک هزینه تحصیلی کالج برای دانشجویانی که در حیطه کسب وکار شما تحصیل می کنند را تأمین کنید. عکسی از شما در حال اهدای یک چک در سایز بزرگ به یک دانشجوی بورسیه، به اندازه تبلیغات باارزش است؛ با این تفاوت که نتیجه بخشی این کار تضمین شده است.

6- هنرنمایی کنید

هرچند این گونه کارها فاقد کیفیت جدی هستند، اما قطعا نتیجه بخش خواهند بود؛ مانند نمایشنامه بالماسکه خانم آمریکایی که به عنوان یک شیرین کاری تبلیغاتی برای جذب گردشگران به شهر آتلانتیک اجرا شد. خلاق باشید. سعی کنید رکورد جهانی اموری را که مربوط به کسب وکارتان هستند به اسم خود ثبت کنید؛ هرچه بیشتر، بهتر. این کار نمونه ای از تبلیغات سنتی و در عین حال مورد پسند رسانه هاست.

7- دایره دوستان تان را گسترش دهید

منتظر نمانید تا زمانی برسد که چیزی از رسانه محلی تان بخواهید و بعد با مسئولان آن ارتباط برقرار کنید. خودتان را فارغ از هرگونه پست و منصب معرفی کنید. برنامه ای برای صحبتی دوستانه یا نوشیدن یک قهوه طرح ریزی کنید. اگر به شما این برنامه را یادآوری کردند، از آنها تشکر کنید. مشارکت صادقانه و مردم مداری، عاملی مهم در دستیابی به موفقیت است.

بر اساس مطالعه نیلسن (Nielsen)، اثبات شده است که تقریبا در 90درصد اوقات، اعلان عمومی نسبت به تبلیغات، مولدی مؤثرتر در کسب وکار است. مشتریان احساس می کنند اگر یک شخص ثالث بی طرف یک روزنامه، وب سایت، رادیو- خصوصیات شرکت شما را نشان بدهد، حتما کار شما تأیید شده است. این بخش مهمی از ایجاد اعتبار و رشد تجارت شماست. بهترین قسمت این است که می تواند سرگرم کننده و در عین حال ارزان باشد اگر کاملا رایگان نباشد.