۰ نفر

چرم؛ صنعتی ارزآور و اشتغالزا

۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 276590
چرم؛ صنعتی ارزآور و اشتغالزا

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران گفت: صنعت چرم در کشور از ظرفیت بالایی برای ارزآوری، کارآفرینی و اشتغال افزایی برخوردار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رادیو فردا، امیر هنرپور افزود: رونق صنعت چرم نقش کلیدی در ساختار اقتصادی کشور دارد از اینرو ضرورت ایجاب می کند دولت دست صنعتگران این حوزه را به گرمی بفشارد و از آنان حمایت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت چرم از قدمت دیرینه ای در ایران زمین برخوردار است، اظهارداشت: این صنعت به‌عنوان یکی از صنایع بومی در کشور حرف زیادی برای گفتن دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران گفت: صنعت چرم اشتغال محور و در عین حال از ارزش افزوده بسیاربالایی برخوردار است که متاسفانه در اثر صادرات سالامبور از دست می‌رود.

وی افزود: چرخ هر کشوری بر پایه تولید می‌چرخد و به‌طور قطع آفت هر صنعتی خام‌فروشی است.

هنرپور در ادامه اظهارداشت: با توجه به اهمیت کلیدی صادرات کالاهای نهایی صنعت چرم در اقتصاد، دولت های ممالک مختلف جهان برنامه های مفصلی برای صادرات هر چه بهتر در این حوزه تدارک دیده اند تا بتوانند همچنان در بازار محصولات چرمی به رشد و پویایی خود ادامه دهند.

وی اذعان داشت: صادرات چرم به صورت کیف، کفش، کاپشن، کمربند وغیره سود قابل توجهی نسبت به صادرات چرم به صورت مواد خام دارد از اینرو می طلبد برنامه ریزی و سیاست گذاری ها در کشور بیشتر به این سمت و سو معطوف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه صنعت کفش از جمله صنایع اشتغالزا و ارزآور در دنیا به‌شمار می‌رود، یادآورشد: خوشبختانه این صنعت در ایران امروز از پیشرفت رو به رشدی برخوردار است.