۰ نفر

آمارهای حیرت‌انگیز کسب و کار استارتاپی

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹
کد خبر: 273446
آمارهای حیرت‌انگیز کسب و کار استارتاپی

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند، آمارهای حضور جوانان در کسب و کارهای نوین را حیرت‌انگیز دانست و گفت: فضای کسب و کار باید بهبود یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پرهام رضایی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند در نشست خبری که امروز با موضوع نقش تشکل های جوانان در بهبود فضای کسب و کار  و تسهیل ورود جوانان به بازار کار برگزار شد، گفت: بعد از چندین سال بحث و اختلاف نظر در مورد تشکیل انجمن جوانان بالاخره این انجمن شکل گرفت؛ این در حالی است که در سال ١٣٨٥ که نزدیک به انتخابات اتاق ایران بود، با توجه به نقش پررنگ آن کلید تشکیل این انجمن زده شد؛ اما متاسفانه بعد از انتخابات به فراموشی سپرده شد.در سال ١٣٩٦ بالاخره مسئولان به نقطه نظر مشترکی در زمینه تشکیل این انجمن رسیدند و اتاق تهران چندین جلسه را برای را تشکیل انتخابات برگزار کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات عمده ای که در اتاق بازرگانی شکل گرفته، هدف عمده ما تشکیل یک انجمن برای برآورده شدن کمبودها و برطرف شدن مشکلات جوانان است؛ به نحوی که در حال حاضر درخواست ما ایجاد تشکل های استانی و ملی برای ایجاد کسب و کار جوانان زیر نظر اتاق بازرگانی ایران است که تاکنون شکل نگرفته است.

وی تصریح کرد: در زمینه استارتاپ ها باید گفت که جوانان در این زمینه بسیار موفق عمل کردند و در زمینه اقتصادی آمارهایی را از خود نشان دادند که حیرت انگیز است؛ بنابراین جوانان از طریق ایجاد انسجام می‌توانند تحول بزرگی را در کشور ایجاد کنند.

رضایی با بیان اینکه جانشین پروری در اتاق بازرگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: از پیشکسوتان اتاق بازرگانی باید بخواهیم تا ضمن میدان دادن به جوانان، اجازه مشارکت در بحث های اتاق بازرگانی را به جوانان بدهند تا زمینه ساز تحولات بزرگی در اقتصاد کشور باشند؛ این در حالی است که جوانان دهه ٦٠ با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند و تلاش ما بر این است تا از طریق مشارکت در این انجمن ها زمینه بهبود وضعیت اشتغال آنها را فراهم کنیم.

همچنین میلاد بختیاری، عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان تجهیزات پزشکی ایران گفت: با تشکیل انجمن جوانان به دنبال ایجاد تشکل مستقل و تقویت فضای کسب و کار هستیم. این در حالی است که ارتباط بین دولت و جوانان نیز باید برقرار شود و به طور حتم باید اقداماتی در راستای تقویت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان یکی از ارگان هایی تلقی می شود که می تواند اطلاعات و آمار دقیقی را در اختیار جوانان قرار دهد، بنابراین مرکز آمار اتاق بازرگانی باید به عنوان یکی از نهادهای آمار دهنده نقش خود را پررنگ و اقداماتی را برای تقویت آن انجام دهد.

همچنین عطاالله اشرفی اصفهانی، عضو انجمن واردکنندگان سم و کود ایران نیز گفت: مسئولیت اجتماعی، شبکه‌سازی کارآفرینی و جانشین پروری سه هدف اصلی تشکیل این انجمن است تا جوانان از طریق یک‌نهاد قانونی پیگیر مطالبات خود باشند؛ ضمن اینکه در حال حاضر مجموعه‌های بزرگ اقتصادی توسط دولتی تا و مدیرعامل‌هایی با بیش از ۵۰ سال اداره می‌شود؛ در حالی توسعه اقتصادی باید به دست جوانان و در بخش خصوصی دنبال شود.

عضو انجمن واردکنندگان سم وجود ایران با اشاره به این‌که مبارزه با فساد تنها از طریق واگذاری امور به بخش خصوصی محقق می‌شود، گفت:در این راستا برای جانشین پذیری اقتصاد باید مهارت افزایی و آموزش‌های مدیریتی انجام شود که انجمن جوانان این موضوع را پیگیری خواهد کرد.