۰ نفر

۵علت ترک شرکت از سوی کارمندان

۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۵:۵۸
کد خبر: 265943
۵علت ترک شرکت از سوی کارمندان

امروزه رهبران شرکت ها حفظ استعدادها را به مراتب مهم تر از جذب آنها دانسته و همین موضوع لزوم توجه به آن را دوچندان کرده است. درواقع روندی که باید برای جایگزین کردن فردی که اقدام به ترک شرکت کرده است طی شود، اقدامی کاملا پرهزینه خواهد بود. به همین دلیل توصیه می شود از وقوع آن جلوگیری کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، در همین راستا به پنج دلیل رایج ترک شرکت از سوی کارمندان خواهیم پرداخت که می تواند به مدیران کمک بسیاری در راستای بهبود شرایط کاری آنها کند.

1- عدم توجه کافی

درواقع اینکه کارمندان حس کنند ارزش های آنها به آن شکلی که شایسته است مورد توجه قرار نمی گیرد، خود از جمله دلایل مهم ترک شرکت محسوب می شود. توجه داشته باشید که شما در کسب و کار خود تنها نیستید و همین باعث می شود تا سایر رقبا همواره در اندیشه ضربه زدن به شما باشند. بدون شک جذب استعدادهای شما می تواند از جمله اقدامات در این زمینه باشد که در صورتی که شما برای جلوگیری از آن برنامه ای نداشته باشید، به راحتی مغلوب این نقشه خواهید شد.

به همین خاطر در نخستین گام ضروری است تا به هر یک از کارمندان خود به اندازه ارزش هایی که برای شرکت دارند، بهای کافی بدهید و به نحوی عمل کنید که نشانگر آن باشد که نزد شما از اهمیت خاصی برخوردارند.با این حال الزامی وجود ندارد که در این زمینه خود را متحمل هرینه های گزاف کنید و همه چیز را حول محور مادیات بدانید. برای مثال حتی اجازه مرخصی چند روزه به کارمند نمونه شرکت نیز خود می تواند اقدامی سودمند محسوب شود، بدون اینکه شما مجبور به پرداخت هزینه بسیاری باشید.

2- نبود امکانات لازم برای رشد و ترقی

بدون تردید هیچ فردی علاقه ندارد که همواره در همان شرایط سابق خود باقی بماند و اهمیت این امر بدون شک برای افراد با استعداد بیشتر خواهد بود. به همین دلیل در صورتی که برنامه ای برای پیشرفت تیم خود نداشته باشید، همواره با خطر از دست دادن آنها مواجه خواهید بود. در این راستا ضروری است تا سیستم انتقال اطلاعات و آموزش و همچنین امکان تجربه موقعیت های شغلی جدید برای کارمندان با استعداد و توانمند شرکت فراهم باشد. در این رابطه انتقال تجربیات مدیران نیز می تواند اقدامی کاملا سودمند و در جهت ارتقای سطح رضایتمندی کارمندان محسوب شود.

3- نبود ارتباط مناسب با همکاران و مدیریت

همه ما این جمله مشهور را شنیده ایم که افراد شغل خود را ترک نکرده، بلکه از همکاران و مدیران خود فاصله می گیرند. این جمله واقعیتی کاملا درست محسوب می شود و اهمیت وجود ارتباط مناسب با افراد حاضر در شرکت از آن جهت ضروری است که افراد ساعت های بسیاری را در شرکت سپری خواهند کرد. درواقع محیط کاری خانه دوم کارمندان محسوب می شود و بدون شک تحمل فضایی خشک و آزار دهنده برای هر فردی سخت خواهد بود.

به همین خاطر از همان بدو تشکیل تیم تان برای ایجاد ارتباط مناسب میان خود با کارمندان و همچنین بهبود روابط افراد حاضر در شرکت، برنامه ریزی و مطالعات لازم را داشته باشید و به شکلی حرفه ای عمل کنید. بدون تردید در صورت وجود ارتباطی شایسته و حتی دوستانه، یک کارمند به سختی می تواند خود را از چنین محیطی جدا سازد.

4- نبود امنیت شغلی

اینکه کارمندان افق های روشنی را پیش روی خود حس نکنند نیز می تواند از مهم ترین دلایل ترک موقعیت شغلی محسوب شود. درواقع هیچ فردی دوست ندارد که همواره با استرس اینکه در آینده در چه موقعیتی قرار خواهد داشت، زندگی کرده و به همین خاطر ضروری است خود را برای ایجاد امینت شغلی به کارمندان آماده سازید. قراردادهای بلند مدت می تواند به راحتی نیاز افراد را تأمین کرده و شما را از بابت نبود نارضایتی در این رابطه کاملا مطمئن سازد.

5- نبود فرصت های جدید

انجام کاری تکراری بدون شک در درازمدت فرد را با کاهش انگیزه مواجه خواهد ساخت. در همین راستا همواره کارهای جدیدی را برای تیم خود داشته و حتی از فرستادن آنها به مکان های دیگر برای کسب تجربه، غافل نشوید. همواره این را به خاطر داشته باشید که تیم قدرتمند در نهایت به رشد و ترقی شرکت و برند شما منجر خواهد شد. به همین خاطر از انجام اقداماتی که می تواند به این امر کمک کند واهمه نداشته باشید و در موقعیت مناسب آنها را به مرحله اجرا درآورید. همچنین لازم است تا نسبت به اهداف شخصی هر یک از کارمندان خود نیز آگاهی داشته باشید و آنها را مورد توجه قرار دهید. با این حال فراموش نکنید که اولویت همواره باید با اهداف شرکت باشد.