۰ نفر

چگونه از دنیای مجازی درآمد کسب کنیم؟

۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶
کد خبر: 249243
چگونه از دنیای مجازی درآمد کسب کنیم؟

اینترنت و فضای مجازی به اندازه ای همه گیر شده اند که هر فردی می تواند از طریق آن درآمد کسب کند. کافی است مهارت های خود را بشناسید و با کمی تلاش درآمد خود را افزایش دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، این روزها افراد زیادی وجود دارند که اکثر زمان خود را با وسایل دیجیتال و در دنیای مجازی سپری می کنند. به نوعی می توان گفت لپ تاپ و موبایل تبدیل به میز کار آنها شده است. تعداد این افراد کم نیست و روزبه روز افزوده می شود. نتیجه یکی از آخرین تحقیقات مجله نیویورک تایمز نشان داد که اکثر صنایع به دنبال استخدام کارمند دورکار هستند. البته این لزوما به این معنا نیست که باید از شغلی فعلی خود استعفا دهید و به عنوان یک فرد آزادکار فعالیت کنید، بلکه می توانید با حفظ موقعیت شغلی فعلی، از راه گشت و گذار در اینترنت نیز درآمد کسب کنید.

البته اغلب این افراد زمانی که روند کار را یاد می گیرند و درآمد بالایی به دست می آورند، به این کار اعتیاد پیدا می کنند و تمام وقت و انرژی خود را به آن اختصاص می دهند. این افراد فقط به دنبال این هستند که بتوانند مهارت های خود را تقویت کنند تا درآمد بیشتری به دست آورند.

انجام چنین کاری هیجان انگیز به نظر می رسد، اما اگر کمی بیشتر دقت کنید متوجه می شوید که ترسناک است. اگر شخص نتواند از عهده تمام مخارج برآید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یا اگر موبایل یا لپ تاپ خود را گم کند چه کاری باید انجام دهد؟

واقعیت این است که این کار نیز مانند همه کارها ریسک پذیر است و نباید انتظار داشته باشید که نسبت به مشاغل معمولی هیچ ریسکی نداشته باشد. اما اگر واقعا از آن دسته افرادی هستید که مدت زمان زیادی پای لپ تاپ و موبایل سپری می کنید، بدانید که هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که از این راه درآمد کسب کنید. این شغل برای افرادی مناسب است که زندگی ماجراجویی را به داشتن یک زندگی آرام و بدون خطر ترجیح می دهند. در ادامه این مقاله به معرفی کارهایی می پردازیم که می توان از طریق آنها در دنیای مجازی درآمد کسب کرد.

چگونه از طریق فعالیت در اینترنت درآمد کسب کنیم؟

اگر هنوز به خواندن این مطلب علاقه دارید یعنی داشتن این سبک زندگی را ترجیح می دهید و از خودتان می پرسید چگونه باید این کار را انجام داد. پاسخ سؤال ساده است اما پیش از هر کاری باید به دو موضوع رسیدگی کنید:

۱- خرج ها و بدهی ها: اگر خرید قسطی انجام داده اید و هر ماه باید هزینه بالایی بابت پرداخت بدهی ها بپردازید، شرایط‎تان کمی سخت خواهد بود، زیرا با انجام این کار درآمد هر ماه تان متغیر خواهد بود و اگر یک ماه نتوانید زیاد کار کنید به مشکل برمی خورید. پس قبل از هر چیزی این موضوع را در نظر بگیرید و تا زمانی که اقساط خود را پرداخت نکرده اید از شغل فعلی استعفا ندهید.

۲- درآمد: بعد از مدیریت کردن وضعیت بدهی ها به این فکر کنید که از چه راهی می خواهید درآمد کسب کنید؟ اگر نتوانید کاری مطابق با مهارت های فعلی خود پیدا کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا برای اتفاقات پیش بینی نشده پشتوانه مالی دارید؟ بعد از مدیریت کردن این مسائل برای خودتان هدف تعیین کنید. به یاد داشته باشید که برای دوام آوردن در چنین شرایطی باید چند جریان کسب درآمد داشته باشید. پس تنها روی یک موضوع تمرکز نکنید. هشت راه زیر منبع خوبی برای کسب درآمد از طریق اینترنت هستند.

۱- کتاب الکترونیکی منتشر کنید

این روزها کتاب های الکترونیکی بیش از هر زمانی طرفدار پیدا کرده اند و وب سایت های زیادی این محصولات را به فروش می رسانند. تخصص خود را در نظر بگیرید و موضوع مورد نظر خود را پیدا کنید. سپس با استفاده از پلت فرم های موجود، کتاب خود را منتشر کنید. شبکه های اجتماعی محل خوبی برای تبلیغات کتاب الکترونیکی هستند. همچنین می توانید نسخه صوتی کتاب خود را نیز تهیه و آن را در اپلیکیشن های کتاب صوتی به عموم عرضه کنید.

۲- یک وبلاگ راه اندازی کنید

وب لاگ ها یکی دیگر از منابع خوب کسب درآمد هستند. اگر با مهارت های بازاریابی آنلاین آشنایی داشته باشید خیلی راحت و بدون انجام هیچ کار سخت و پیچیده ای می توانید از وبلاگ خود درآمد کسب کنید. هرقدر موضوعات بیشتری را تحت پوشش قرار دهید ترافیک ورودی به سایت و درنتیجه درآمد حاصل از آن بیشتر خواهد بود. بنابراین نیاز و علایق مردم را شناسایی کنید و با توجه به آن به تولید محتوا بپردازید.

۳- پروژه های دیگران را انجام دهید

همان طور که می دانید این روزها سایت های برون سپاری پروژه بسیار رونق گرفته اند و افراد زیادی مشغول کسب درآمد از آنها هستند. اگر به این سایت ها مراجعه کرده باشید متوجه می شوید که با هر مهارتی می توانید درآمد کسب کنید. پروژه های این سایت ها به اندازه ای زیاد هستند که مطمئنا هیچ موقع بیکار نخواهید ماند. همچنین می توانید مهارت های پرطرفدار را شناسایی کنید و به یادگیری آنها مشغول شوید.

۴- سرویس های حرفه ای ارائه دهید

اگر در انجام کاری متخصص هستید می توانید خدمات خود را به صورت حرفه ای به دیگران عرضه کنید. طراحی گرافیک، برنامه نویسی، وکالت و حسابداری از جمله مهارت های پرطرفداری هستند که اگر سایت حرفه ای در این زمینه داشته باشید می توانید درآمد خوبی از طریق آن کسب کنید.

۵- کلاس های آنلاین برگزار کنید

برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین یکی دیگر از منابع خوب کسب درآمد است. هر فردی در هر زمینه ای که تخصص داشته باشد می تواند دوره های آموزشی برگزار کند. می توانید خودتان یک وب سایت طراحی کنید و آموزش ها را در آنجا قرار دهید یا از سرویس های شناخته شده در این زمینه بخواهید که فیلم های آموزشی شما را نیز در سایت شان قرار دهند. معمولا این سایت ها بخشی از درآمد حاصل از فروش را از دستمزد شما کم می کنند، اما مزیت چنین کاری این است که دیگر نیازی نیست نگران امور مربوط به تبلیغات و بازاریابی باشید.

۶- انگلیسی درس بدهید

تقاضا برای یادگیری زبان انگلیسی همیشه بالا است و در هر جای دنیا که باشید می توانید از طریق آموزش انگلیسی درآمد کسب کنید. می توانید این کار را به صورت دوره های آموزشی آنلاین انجام دهید یا حتی کلاس خصوصی برگزار کنید. البته انتظار درآمد بالا نداشته باشید چون آموزش زبان انگلیسی بسیار زیاد شده است و برای جلب مشتری احتمالا مجبور می شوید قیمت ها را کمی پایین بیاورید.

۷- برای شبکه های اجتماعی بازاریابی کنید

این روزها همه برندها به بازاریابی شبکه های اجتماعی احتیاج دارند و اگر در این زمینه تجربه داشته باشید، می توانید درآمد خوبی کسب کنید. شاید انجام این کار در شهرهای بزرگ و پرجمعیت به دلیل تعدد افراد حرفه ای و آژانس های تخصصی سخت باشد، بنابراین می توانید کار خود را از شهرهای کوچک تر شروع کنید و بعد از کسب تجربه سراغ امور مربوط به بازاریابی شبکه های اجتماعی شرکت های بزرگ تر بروید. بازاریابی برند و شبکه های اجتماعی نیز از جمله مشاغلی هستند که نیاز بازار به افراد متخصص در آن روزبه روز بیشتر می شود.

۸- موسیقی تدریس کنید

دسترسی به اینترنت همه کارها مخصوصا آموزش را راحت تر کرده است. اگر در نواختن سازی حرفه ای هستید می توانید هنر خود را به راحتی از طریق سرویس هایی همچون اسکایپ به دیگران آموزش دهید. یا ویدئوهای آموزشی خود را در سایت و شبکه های اجتماعی به فروش برسانید.