۰ نفر

سرمایه‌گذاران فرشته به استارتاپ‌ها چه کمکی می‌کنند؟

۱۹ دی ۱۳۹۶، ۷:۳۶
کد خبر: 243385
سرمایه‌گذاران فرشته به استارتاپ‌ها چه کمکی می‌کنند؟

عنوان سرمایه گذاران فرشته برای اولین بار در کشور انگلستان به کار رفته است. سرمایه گذاران فرشته به دسته ای از سرمایه گذارها گفته می شود که بخشی از سرمایه خود را در اختیار افرادی که می خواهند کسب وکار جدیدی را ایجاد کنند قرار می دهند تا آنها بتوانند کسب وکار خود را راه اندازی کنند. این افراد حقیقی یا حقوقی دارای توانایی و هوش بالایی در بازاریابی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، سرمایه گذاران فرشته یا به تنهایی یا در قالب گروهی از سرمایه گذارهای فرشته اقدام به سرمایه گذاری می کنند. سرمایه گذاری فرشته یکی از اصلی ترین و مهم ترین روش هایی است که استارت آپ ها می توانند از آن استفاده کنند. در سرمایه گذاری فرشته، هم سرمایه گذار و هم افرادی که قصد استفاده از این سرمایه ها را دارند سود می برند. سرمایه گذاران فرشته نیاز دارند ابتدا از جانب استارت آپ ها برنامه های اصولی و کارشناسی شده که مجوزهای لازم را دارند دریافت کنند تا بتوانند به آنها اعتماد کرده و سرمایه لازم را در اختیار فعالیت آنها قرار دهند.

از نظر مشاوره بازاریابی، این سرمایه گذارها مستقیما و به صورت کاملا شخصی تصمیم به سرمایه گذاری می گیرند و بدون هیچ واسطه ای با شرکت ها و افرادی که قصد سرمایه گذاری در فعالیت آنها را دارند دیدار کرده و در جریان فعالیت های آنها قرار می گیرند. جنبه بسیار مثبتی که این گونه سرمایه گذاران برای استارت آپ ها دارند این است که آنها انتظاری ندارند که سود سرمایه شان به زودی حاصل شود. دلیل آن هم این است که گاهی این افراد سرمایه مازادی دارند که می خواهند آن را سرمایه گذاری کرده و در یک زمینه جدید دیگر وارد شوند. با اینکه طبق قوانین و مقررات، سرمایه گذاران فرشته حدود 30درصد از سود حاصله را به خودشان اختصاص می دهند، ولی با این حال شرکت های نوپا برای اینکه بتوانند این سرمایه گذاران را برای صرف هزینه و سرمایه گذاری ترغیب کنند باید تلاش کنند سهم بیشتری از سود را به آنها اختصاص دهند. هر نوع کسب وکاری می تواند از سرمایه گذاری فرشته استفاده کند، از جمله کسب وکارهایی که به سوددهی رسیده اند، کسب وکارهایی که هنوز به مرحله فروش هم نرسیده اند، کسب وکارهایی که به مرحله فروش رسیده اند، ولی به سوددهی نرسیده اند.

البته باید به این نکته توجه شود که در کسب وکارهایی که به مرحله سود و درآمد نرسیده اند باید برنامه منسجمی داشته باشند که چگونه می خواهند مشتریان خود را پیدا و جذب کنند تا بتوانند اعتماد سرمایه گذاران را به دست آورند. این چالش بیشتر پیش روی شرکت ها و کسب وکارهایی است که هنوز مشتریان مورد نظر خود را ندارند. اما در مقابل، شرکت ها و کسب وکارهایی که توانسته اند درآمد خوبی را کسب کنند و مشتریان مورد نظر خود را پیدا کنند شانس بیشتری برای تأمین اعتماد سرمایه گذاران فرشته وجود دارد.

شرکت هایی که هنوز نتوانسته اند به سود و سرمایه برسند، برای سرمایه گذاران یک خطر و ریسک است که بخواهند در این کسب وکارها سرمایه گذاری کنند، بنابراین مجبور هستند تلاش کنند یک دید و چشم انداز عملی برای شرکت و فعالیت خود ترسیم کنند تا بتوانند اعتماد آنها را جلب و برنامه های خود را توجیه کنند.