۰ نفر

چگونه مانند یک کارآفرین رشد یابید؟

۲ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۱۳
کد خبر: 239496
چگونه مانند یک کارآفرین رشد یابید؟

رشد، منحصر به فیزیک فرد نمی شود، بلکه رشد شخصیتی و هوش هیجانی از مهم ترین موضوعاتی است که در دهه های اخیر مورد توجه محققان برجسته قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار، کارآفرینان می توانند اثر زیادی روی جامعه بگذارند. از این رو باید ابتدا خود را رشد دهند. در ادامه به نقل از دیجیاتو، راهکارهایی برای رشد یافتن به عنوان یک کارآفرین آمده است.

مشورت کردن

صحبت با یک فرد دانا می تواند پندهای خوبی به شما بدهد. حالا فرض کنید با چند نفر دانا مشورت کنید. نظرات با ارزش زیادی عایدتان می شود. از این رو بهتر است با افراد زیادی که در زمینه شغلی شما کار کرده اند صحبت کنید تا دیدتان وسیع تر شود.

Allen Lau ، موسس Wattpad هر دو ماه یک بار همه مدیران عامل شرکت را به اتاق فکری دعوت می کند که در آن ساعت ها به صحبت می پردازند. همه افراد قبل از ورود به اتاق تلفن های خود را خاموش کرده و درباره چالش هایی که برای شان پیش آمده، صحبت می کنند و برای آن راه حل هایی می یابند.

حتی می توانید از دوست تان دعوت کنید که ساعتی همراه شما به پیاده روی بیاید و با هم فکر و صحبت کنید. اگر دوست تان همیشه با شما موافقت کند بدانید فرد درستی را انتخاب نکرده اید.

کتاب و مقاله بخوانید

برای شروع از کتاب و مقالات موجود در بازار و اینترنت استفاده کنید. خوشبختانه امروزه کارآفرینان به راحتی تجربیات شان را با عموم مردم سهیم می شوند و می توانید درس های ارزشمندی را از آنان بیاموزید.

در تحقیقی نشان داده شده 88 درصد ثروتمندترین افراد دنیا حداقل 30 دقیقه در روز مطالعه می کنند. کتاب و مقالات می توانند ایده های خوبی به شما داده و مهارت های تان را بهبود دهند. شاید برخی از محتوای یک کتاب امروز به کارتان نیاید اما قطعا روزی می رسد که از آن استفاده خواهید کرد.

آنالیز SWOT را انجام دهید

SWOT می تواند در شناخت توانایی ها و ضعف های تان به شما بسیار کمک کند. دانستن ضعف همان قدر ارزش دارد که دانستن قوت. از این رو، روی کاغذ جدولی با چهار ستون بکشید و در هر کدام نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای تان را بنویسید. شاید نوشتن ضعف های تان جالب نباشد اما شناخت آنها به شما کمک می کند که تلاش تان را در جهت رفع آنها متمرکز کنید و به فرد بهتری تبدیل شوید. این کار بسیار بهتر از نادیده گرفتن شان است.

قانون رشد

بر اساس قانون رشد به هر آنچه فکر کنید در زندگی تان منعکس شده و بزرگ می شود. اگر ذهن تان را درگیر مسائل بیهوده کنید، زندگی پوچی خواهید داشت. اگر به جنبه های مثبت فکر کنید شانس های خوبی به سراغ شما خواهند آمد.

افکارتان را آنالیز کنید. آیا منفی نگر هستید یا مثبت نگر؟ همیشه این جمله را به یاد داشته باشید: «شما همانی می شوید که فکر می کنید.»

استراحت کنید

اداره کسب و کار مانند دو ماراتن است نه دو سرعت. هرکس که با سرعت این مسیر را طی کرده از میدان بیرون رفته است. از این رو خود را بیش از حد درگیر کار نکنید. مرتبا استراحت کنید. نوع آن به روحیات خودتان بستگی دارد. استراحت به شما کمک می کند با انرژی بیشتری نسبت به قبل سر کار حاضر شوید و ذهن بازتری برای برخورد با مسائل داشته باشید.