۰ نفر

با ارزش‌ترین استارتاپ‌ها در آمریکا

۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱:۵۷
کد خبر: 237140
با ارزش‌ترین استارتاپ‌ها در آمریکا

با وجود گذشت یک سال از رسوایی ها و چالش های اوبر، این شرکت هنوز هم با ارزش ترین استارت آپ ایالات متحده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اتاق تهران،طی چند سال گذشته، تعداد شرکت های خصوصی با ارزش بیش از یک میلیارد دلاری-به اصطلاح تک شاخ ها (unicorns)- افزایش یافته است.

اما زمانی که استارت آپ های بیشتری به تک شاخ ها تبدیل شدند، یک کلاس جدید از استارت آپ ها هم به وجود آمد: « decacorns»، استارت آپ هایی که بیش از 10 میلیارد دلار ارزش دارند.

اوبر و Airbnbs جزیی از این استارت آپ ها هستند. با کمک Pitchbook لیستی از استارت آپ هایی با ارزش بیش از 10 میلیارد دلار به دست آمد. این استارت آپ ها اگر در نهایت عمومی شوند و یا اینکه خصوصی باقی بمانند، باز هم تاثیر زیادی بر صنعت تکنولوژی گذاشته اند.

در اینجا 7 مورد از با ارزش ترین استارت آپ های امریکا آورده شده است:

Dropbox

ارزش: 10 میلیارد دلار

مدیرعامل: درو هوستون

Dropbox از سال 2014 به ارزش 10 میلیارد دلار رسید، درست بعد از دوره مالی 617 میلیون دلاری اش. از آن به بعد، این شرکت تمرکز خود را روی مشتریان تجاری گذاشت و Dropbox Enterprise را از سال 2015 راه اندازی کرد.

این شرکت از سال 2016 سعی کرد هزینه هایش را کاهش دهد. این استارت آپ هرسال رقمی حدود 25 هزار دلار برای هر کارمندش هزینه می کند. در حالی که Dropbox حساب های مالی خود را فاش نمی کند، اما گزارش شده است که درآمد سال گذشته آنها بیش از 500 میلیون دلار بوده است.

Samumed

ارزش: 12 میلیارد دلار

مدیرعامل: عثمان کبیر، سودت سامیکوگلو/ کارشناس ارشد پزشکی: یوسف یازیکی

Samumed یک استارت آپ فناوری سلامت در سن دیگو است که روی تغییرات پیری تمرکز کرده است.

این استارت آپ 300 میلیون دلار در بودجه سرمایه گذاری خود جذب کرد که همه به لطف درمان های انقلابی برای بازسازی مو، پوست، استخوان و مفاصل بوده است.

Samumed سال 2008 تاسیس شد. این استارت آپ ها در میان چندین آزمایش بالینی، یک آزمایش 52 هفته ای دارد و فاز دوم آزمایش آرتروز را در ماه جولای تکمیل کرده است.

Pinterest

ارزش: 12.3 میلیارد دلار

مدیرعامل: بن سیلبرمن

ژوئن 2017، Pinterest 150 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد و به ارزش 12.3 میلیارد دلار رسید.

این استارت آپ، ترکیبی از شبکه های اجتماعی و دفترچه خاطرات آنلاین است که بیش از 175 میلیون کاربر فعال دارد که بیش از نیمی از آن بین المللی هستند. این شرکت در ماه های اخیر تمرکزش روی بازارهای خارج از کشور مانند انگلستان، فرانسه، آلمان، ژاپن و برزیل را دوبرابر کرده است. آگوست گذشته، Pinterest توانست خدمات نشانه گذاری آنلاین Instapaper را هم به دست آورد.

Pinterest انتظار داردکه در سال جاری درآمدی حدود 500 میلیون دلار از طریق تبلیغات به دست آورد که 67 درصد بیش از درآمد 300 میلیون دلاری اش سال 2016 خواهد بود.

سال 2016 شایعاتی مبنی بر ورشکستگی Pinterest منتشر شد، اما هجوم سرمایه گذاران نشان داد که اولین عرضه عمومی آن می تواند باز هم به تعویق بیافتد.

WeWork

ارزش: 21 میلیارد دلار

موسسان WeWork: میگوئل مک کلوی و آدام نئومان

استارت آپ WeWork یک سال شلوغ و پرمشغله را پشت سرگذاشته است. آنها بودجه خود را به 4.4 میلیارد دلار از طریق سافت بانک در چند ماه گذشته افزایش دادند.

آنها ساختمان جدید 850 میلیون دلاری برای ستاد جدید خود خریداری کردند و یک دفتر دیگر در سان فرانسیسکو هم خریدند. آنها همچنین چندین استارت آپ دیگر را خریدای کرده اند.

WeWork در حال حاضر با ارزش ترین استارت آپ نیویورک است.

SpaceX

ارزش: 21.1 میلیارد دلار

مدیرعامل: الون ماسک

در جولای گذشته، SpaceX 350 میلیون دلار در بودجه جدید خود به دست آورد که باعث شد ارزش آن به بیش از 21 میلیارد دلار برسد.

این استارت آپ هوافضایی توسط الون ماسک میلیاردر معروف تاسیس شده است. این شرکت سال گذشته 16 موشک به فضا پرتاب کرده است. البته طی این مدت خسارت هایی هم دیده است و یکسری از موشک ها منفجر شده اند. اما این شرکت هنوز هم ایده های بلندپروازانه خود را دنبال می کند. ماسک همچنین قصد داردTesla Roadster را در سال 2018 راه اندازی کند.

Airbnb

ارزش: 31 میلیارد دلار

مدیرعامل: براون چسکی

استارت آپ اجاره خانه Airbnb سال 2016 با چالش هایی رو به رو شد، اما با این حال او هنوز هم رتبه دوم در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

Airbnb سال گذشته با شکست های زیادی در سان فرانسیسکو و نیویورک مواجه شد. اما همچنان مبلغ 850 میلیون دلار در بودجه در نظر گرفته است. او می خواهد یک سرویس جدید به نام Trips راه اندازی می کند و می خواهد به یک شرکت مسافرتی کامل تبدیل شود.

مارس 2017، ارزش Airbnb به 31 میلیارد دلار رسید. او در ماه نوامبر استارت آپ دیگری به نام Accomable را در اختیار گرفت که به افراد دارای معلولیت کمک می کرد تا امکانات رفاهی در جاده ها پیدا کنند.

Uber

ارزش: 68 میلیارد دلار

مدیرعامل: دارا خسروشاهی

با وجود گذشت یک سال از رسوایی ها و چالش های اوبر، این شرکت هنوز هم با ارزش ترین استارت آپ ایالات متحده است.

بودجه این استارت آپ تاکسی یاب، در سال های اخیر چند میلیارد دلار افزایش داشته است. از جمله 3.5 میلیارد دلار از صندوق سرمایه گذاری عربستان و 2 میلیارد دلار هم در قالب یک وام حمایتی. اخیرا هم بلومبرگ در گزارشی نوشته است که سافت بانک ژاپن قصد دارد 48 میلیون دلار از سهم سهامداران اوبر را خریداری کند.

این استارت آپ احتمالا منتظر پایان سال 2017 است. سالی که در آن چالش های زیادی داشت و مشکلاتی فراوانی را پشت سرگذاشته است. در این سال تراویس کالانیک، بنیانگذار این استارت آپ از سمت مدیرعاملی برکنار شد و از ماه آگوست، دارا خسروشاهی مدیرعامل شرکت شده است.