۰ نفر

۳ دلیل اصلی عدم موفقیت کسب و کار

۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰:۴۳
کد خبر: 232714
۳ دلیل اصلی عدم موفقیت کسب و کار

بسیاری از افراد به تصمیماتی که حتی خود برای زندگی شخصی و کاری می‌گیرند، پایبند نیستند و به هیچ کدام عمل نمی‌کنند.

 در این میان درصد کارآفرینانی که اهداف هر کسب‌وکاری را در ابتدای هر سال تعیین کرده و آنها را نادیده می‌گیرند تا حدی به مراتب بالاتر است. پیگیری اهداف تعیین شده برای کمک به رشد کسب‌وکار، واقعا کار دشواری است. در حقیقت، بسیاری از کارآفرینان بعد از چندین ماه رویارویی با مشکلات، تسلیم شده و دست از تلاش بر می‌دارند. افراد به دلایل بسیار زیادی نمی‌توانند اهداف اولیه کسب‌وکار را دنبال کنند. برخی از کارآفرینان با شرایط خارج از کنترل و بعضی دیگر هم با موقعیت‌هایی اندوه آور در کار روبه‌رو خواهند شد و تنها بر بقا و ماندن تمرکز دارند. به گزارش دنیای اقتصاد، با این حال، کارآفرینان زیادی اهداف جسورانه‌ای را در کسب‌وکار دنبال کرده تا به آرزوهای خود دست یابند. در ذیل به برخی از دلایلی اشاره می‌شود که چرا گاهی اهداف کسب‌وکار تحقق نمی‌یابند و لازم است بر آنها غلبه کرد تا بتوان به بهترین موقعیت‌ها در کسب‌وکار دست پیدا کرد.

۱. داشتن رویا از تلاش آسان‌تر است:

دست از رویا و خیال‌پردازی بردارید و در زمان حال زندگی کنید و لذت ببرید. اغلب افراد در دنیای فانتزی گرفتار شده‌اند و آن را جایگزین اهداف خود کرده‌اند و مرتبا فرصت‌های موجود را از دست می‌دهند و روزها و هفته‌ها را بدون اینکه کاری در جهت تحقق رویاها انجام دهند، سپری می‌کنند. برای موفقیت یک کسب‌وکار، حفظ تمرکز در تمام فراز و نشیب‌ها و شکست‌هایی که بدون برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتند بسیار سخت است. ایجاد هرگونه تغییراتی، نیاز به از خود گذشتگی دارد. برای دستیابی به اصول و اهداف کسب‌وکار باید ایثار کرد. از انجام کارهایی که از آنها لذت می‌برید مانند تماشای تلویزیون دست بکشید و کارهای در ارتباط با دستیابی به اهداف را دنبال کنید همچنین با پرهیز از خوردن غذاهای ناسالم و انجام تمرین‌های ورزشی، زندگی سالم و شادتری داشته باشید در ضمن، زمان اضافی که معمولا با دوستان می‌گذرانید را صرف رونق و بهبود کسب‌وکار کنید. نگران نباشید، انجام کارهایی از این قبیل همیشگی و دائمی نیستند، بلکه موقتی اند و فقط تا زمان دستیابی به اهداف باید کار را ادامه داد.

 ۲. گوش دادن به باورهای محدود کننده:

افراد با یادآوری موارد بازدارنده بسیاری، مانع موفقیت در زندگی می‌شوند. بسیاری از مردم، درگیر احساسات، افکار و تجارب گذشته هستند که همگی مانع ایجاد تغییرات و دستیابی به اهداف می‌شوند. عده‌ای بر این باورند که به اندازه کافی باهوش، خوش شانس، قوی و بدون عیب و نقص نیستند تا بتوانند به آنچه که لازمه موفقیت در زندگی است، دست یابند. شما یک کارآفرین خاص، منحصربه‌فرد و تک هستید و شباهتی به کارآفرینان دیگر ندارید که رفتارهایشان مورد پسند و تحسین شما است اما این بدان معنا نیست که هرگز نمی‌توانید کارهایی که دوست دارید را در زمینه کسب‌وکار انجام دهید. مطمئنا سزاوار موفقیت و زندگی دلخواه‌تان هستید.

۳. ترس از شکست و واکنش عمومی:

انسان‌ها از شکست و عدم موفقیت واهمه دارند اما بیشتر از وجهه نامناسب خود در میان اطرافیان می‌ترسند. در واقع، از اینکه دیگران آنها را شکست خورده ببینند بیشتر از شکست نگران هستند. شکست بخشی از هر کسب‌وکار به شمار می‌رود و گاهی اوقات تجربه کردن شکست در زندگی لازم و حیاتی است. شکست نباید یک رویداد نهایی باشد، بلکه فرصتی است برای یادگیری و رشد در زندگی. در نهایت، چه کسی به نظرات مردم اهمیت می‌دهد؟ بدانید که بیش از اندازه، اهمیت دادن به نظرات دیگران هیچ منفعتی نخواهد داشت و به ضرر شما خواهد بود.