۰ نفر

چگونه مدیری دوست داشتنی باشید؟

۶ مهر ۱۳۹۶، ۹:۰۷
کد خبر: 221973
چگونه مدیری دوست داشتنی باشید؟

یک مدیر موفق باید به بهترین شکل بتواند با کارمندان خود ارتباط برقرار کند و از مشکلات آنها آگاه باشد و همچنین درصدد رفع این مشکلات برآید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، شناخت این مشکلات و رفع آنها سبب جلب اعتماد کارمندان و در نتیجه انجام درست وظایف خواهد شد و این امر به نوبه خود زمینه ای برای کمک به پیشرفت یک مجموعه خواهد بود. این یکی از تکنیک های مؤثر در زمینه های مدیریتی است که به کمک آن می توان برای رسیدن به موفقیت اقدام کرد.

همچنین ارتباط با مشاوران مجرب در این زمینه می تواند بهترین روش های نوین را در اختیار شما در جهت ارائه وظایف مدیریتی قرار  دهد. در صورتی که تجربه کار با یک مدیر دوست داشتنی را داشته باشید، به اهمیت وجود چنین افرادی پی خواهید برد. با وجود چنین افرادی می توانید در کمترین استرس و با علاقه ای دوچندان، به کار خود بپردازید. شکی نیست که تحت این شرایط شرکت پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

جفری جی فاکس، مؤسس شرکت مشاوره مدیریتی Fox & Company و نویسنده کتاب «چگونه یک رئیس فوق العاده باشیم؟» در قسمت «قوانینی برای استخدام و نگه داشتن بهترین کارمندان» می گوید: «مدیرهای خوب توان کارمندان شان را می سنجند و حواس شان به اتفاقات اطراف شان هست. آنها برای اینکه بتوانند توان کارمندهای شان را ارزیابی کنند، با آنها مکالمه ای درباره شرکت را شروع می کنند.» اگرچه این احتمال همواره وجود دارد که مدیران زمان کافی برای صحبت کردن با تمام کارکنان خود را نداشته باشند، با این حال ایجاد این حس در بین کارکنان که همواره راهی برای صحبت کردن با مدیران شان وجود دارد، از جهات بسیاری سودمند خواهد بود.

همچنین وی بیان می کند که «مدیرهای خوب علاوه بر ارتباط مؤثر، کارمندهای  باهوش، صادق و توانا را استخدام می کنند و فقط به تجربه توجه نمی کنند و در آینده به آنها اجازه می دهند تا توانایی های شان را به نمایش بگذارند.» درواقع بعضی مدیرها مثل یک باغبان ماهر هستند. آنها دائما در باغ حضور دارند و کارهای هرس، از بین بردن علف های هرز، کود دادن، آبیاری و دفع حشرات مزاحم را انجام می دهند.

وبرت آی.ساتن (Robert I.Sutton)، استاد علوم مدیریت دانشگاه استنفورد و نویسنده  کتاب «مدیر خوب، مدیر بد» در قسمت «چگونه بهترین باشید و از بدترین ها یاد بگیرید» می گوید: «اگر کاری را که کارمندهای تان انجام می دهند درک کنید، مدیر بهتری خواهید بود.» درواقع شما باید زیر و بم کار کارمندان تان را بدانید و چالش هایی را که ممکن است با آن مواجه شوند بشناسید تا بتوانید آنها را مدیریت کنید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که رئیس های خوب می دانند که شما هم برای خودتان یک زندگی دارید که برای تان ارزشمند است. بدون کمترین تردیدی بسیار مهم است که به مردم اجازه بدهیم زمانی را صرف خانواده  و کارهای شخصی شان کنند و حواس مان باشد که حتما زمانی را که برای خودشان احتیاج دارند، داشته باشند.

به همین خاطر لازم است در راستای تبدیل شدن به یک مدیر دوست داشتنی، اقدامات بسیاری را انجام دهید. نکته پایانی اینکه مدیرهای استثنائی معمولا به خوبی آموزش دیده اند، مربی های خوبی داشته اند و اعتقاد دارند که باید این امکانات را برای کارمندهای شان هم فراهم کنند. آنها از مهارت هایی که در طول زمان یاد گرفته اند استفاده می کنند تا کارمندهای شان هم به خوبی آموزش ببینند و در تخصص شان پیشرفت کنند. درواقع مدیران محبوب افرادی هستند که حضور مؤثرشان بیش از سایرین در شرکت حس می شود و همواره الگوی سایرین محسوب می شوند.

توصیه های حرفه ای از مدیران موفق

- نتایج تحقیقی که در فوریه  ۲۰۱۴ در مجله مؤسسه آموزشی مدیریت چاپ شد، نشان می دهد که افراط و تفریط در ارتباط با کارمندان توانایی های مدیر را زیر سوال می برد، درحالی که ممکن است بعضی ها فکر کنند اگر گاهی اوقات خوش رفتاری کنند بهتر از این است که همیشه بداخلاق باشند، اما مطالعات انجام شده نشان می دهد کارمندهایی که در محیط هایی کار می کنند که گاهی با آنها خوش رفتاری می شود نسبت به افرادی که در محیط هایی شاغل هستند که دائما به خوبی یا حتی بدی با آنها برخورد می شود، استرس روانی بیشتری دارند.

- مدیران محبوب و مدبر همواره قدردان کسانی هستند که در یافتن فرصت ها و هموار کردن مسیر موفقیت کوشیده اند، از این رو همواره قدردان همکاران و مشتریان تان باشید. یک یادداشت قدردانی مکتوب تأثیری به مراتب بهتر از تقدیر مالی دارد، اما هر یک جایگاهی منحصر به فرد در کسب محبوبیت دارند و مدیران را به رهبرانی سخاوتمند تبدیل می کنند.