۰ نفر

سه شیوه درآمدزایی در کسب و کارهای خانگی

۱ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۸
کد خبر: 207445
سه شیوه درآمدزایی در کسب و کارهای خانگی

اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید یک کسب و کار خانگی برای خود دست و پا کنید، باید بدانید که یک کسب و کار خانگی موفق چیزی بیش از یک ایده خوب نیاز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، یک دانش آموخته مدیریت کارآفرینی در ایران نوشت : پس از سال‌ها پژوهش و مصاحبه با کارآفرینان خانگی موفق به این نتیجه رسیده‌ام که نگرش و تلاش است که از یک فرد، کارآفرینی موفق می‌سازد. برای انجام یک طرح پژوهشی، مدتی مشغول به مصاحبه و گفت‌و‌گو با تعدادی از کارآفرینان خانگی بودم. در این مدت، افراد زیادی را مشاهده کردم که کسب و کارشان را در نیمه راه رها کرده بودند. بیشترشان با این آرزو کسب و کارشان را آغاز کرده بودند که بتوانند از طریق آن به قول خودشان پولی به هم بزنند و بعد از شروع تازه متوجه شده بودند که اصلاً کاری را که شروع کرده‌اند، دوست ندارند. به طور مثال، برخی از این افراد به دنبال راه‌اندازی کسب و کارهای آنلاینی چون ساخت وبلاگ‌ها رفته بودند، اما در میانه راه متوجه شده بودند که اصلاً علاقه‌ای به نوشتن مطالب آنلاین ندارند و بدتر از همه در نوشتن نیز از استعداد چندانی برخوردار نیستند. در این مصاحبه‌ها افراد بسیاری را دیدم که معتقد بودند عشق برای موفقیت در کسب و کار خیلی ضروری نیست و نیازی نیست حتماً عاشق کاری که انجام می‌دهند، باشند. اما مسأله مهمی که شاید خیلی هایمان به آن توجه نمی‌کنیم این است که نداشتن عشق به کاری که انجام می‌دهیم، لذتی که از انجام آن عایدمان خواهد شد را از ما سلب می‌کند. درمقابل، زمانی که با کارآفرینان موفق خانگی ملاقات‌هایی داشتم یا زندگی کارآفرینان خانگی خارجی را مطالعه می‌کردم به وضوح در می‌یافتم که یک راز مشترک در همه آن‌ها وجود دارد: همگی عاشق چیزی که انجام می‌دادند، بودند. بیل گیتس، استیو جابز، اپرا و برنسن، همگی نمونه‌ای از کارآفرینان موفقی هستد که موتور محرکه شان عشق است و بس. بخوبی مشخص است وقتی چیزی برای شما لذت بخش باشد، دیگر کار نیست، بلکه همه لذت است و بس. اگر درمورد اینکه عاشق چه کاری هستید، اطمینان کافی ندارید، به این فکر کنید که اگر دارای محدودیت زمانی و پولی نبودید، دوست داشتید چه کاری انجام دهید. برای اینکه به چنین شناختی دست یابید پیشنهاد می‌کنم که حتماً یک کتاب خودشناسی را مطالعه کنید یا از تست‌های معتبر خودشناسی استفاده کنید. اطمینان داشته باشید به محض اینکه بدانید چه چیزی شما را به اشتیاق می‌آورد، گام بعدی این است که یاد بگیرید چطور از چیزی که علاقه مندید کسب و کاری ایجاد کنید. به طور کلی، سه شیوه برای کسب درآمد در یک کار خانگی وجود دارد: 1. جنسی فیزیکی بفروشید.2. دانش بفروشید. 3. مهارت بفروشید. مثلاً فرض می‌کنیم که شما عاشق اسب هستید می‌توانید یک کسب و کار خانگی به این شکل راه‌اندازی کنید:

1. فروش جنس فیزیکی: فروش آنلاین تجهیزات سوارکاری در میان توزیع‌کننده عمده فروش

2. فروش مهارت: آموزش سوارکاری

3. فروش دانش: نوشتن و فروش کتاب و مقاله، ساخت و فروش ویدئوهای آموزشی، ایجاد یک وبلاگ و کسب درآمد از طریق تبلیغات و فروش کالاهای دیگر.

اگر تصمیم به راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی دارید، پیش از هر چیزی به شما پیشنهاد می‌کنیم که فهرستی از چیزهایی که از آن لذت می‌برید و دوست دارید تهیه کنید و یک ستون در مورد کسب درآمد از هر یک از علایق‌تان ایجاد کنید. سپس یک طوفان فکری برای هر یک از مواردی که یادداشت کرده اید، برپا کنید. یک راه دیگر نیز این است که جست‌و‌جویی در مورد چیزهایی که علاقه دارید انجام دهید تا متوجه شوید دیگران از این ایده چگونه کسب درآمد می‌کنند. در این جست‌و‌جوها، ممکن است با ایده‌های جدیدتری نیز آشنایی یابید. زمانی که ایده دارید، باید تحقیق کنید و برنامه‌ای برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی‌تان داشته باشید. گام پایانی نیز تبدیل کردن علاقه‌تان به یک کسب و کار است. اگر موفق شدید با تلاش، تحقیق و برنامه‌ریزی، علایق تان را در قالب یک کسب و کار خانگی پیاده‌ سازی کنید، به شما به عنوان یک کارآفرین خانگی موفق تبریک می‌گویم.