۰ نفر

۳راه برای رشد طبیعی کسب و کار

۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۹
کد خبر: 206890
۳راه برای رشد طبیعی کسب و کار

گاهی اوقات راه‌حل‌های رشد یک کسب‌و‌کار بدیهی به نظر می‌رسند؛ درصورتی‌که همین راه‌حل‌های پیش پا افتاده می‌توانند موفقیت زیادی برای شما داشته باشند.

ساختن یک کسب‌‌و‌کار موفق نیازمند تمرکز دقیق و هدفمند است. هر کارآفرینی دوست دارد که کسب‌و‌کار خودش را گسترش دهد؛ اما تمرکز روی موضوعات نامناسب مانع از رشد مورد نظر آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید تمرکز خود را روی رشد تمام موضوعاتی که می‌خواهید بگذارید؛ اما بدون پیدا کردن راهی برای افزایش ارزش‌ها، رشد شما بسیار آهسته خواهد بود. به‌عنوان مثال شرکت آمازون را در نظر بگیرید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از زومیت، آن‌ها به‌طور مداوم در حال پیدا کردن راه‌هایی برای ارزش دادن به مشتری‌های خود هستند. ارائه‌ی خدمات متنوع برای تحویل کالا به مشتری‌ها یکی از مواردی است که این فروشگاه اینترنتی را از دیگران متمایز کرده است. این ارزش‌ها می‌توانند برای هر کسب‌و‌کاری استفاده شده و باعث پیشرفت‌ شوند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی ۳ راهی می‌پردازیم که رشد طبیعی کسب‌و‌کارها در همه‌ی صنایع را بالا می‌برند.

۱- برای موفقیت و رضایت مشتری‌ها تلاش کنید

به‌عنوان مثال یک شرکت بازاریابی دیجیتال به نام SaonMedia در صنعت موسیقی را در نظر بگیرید. افرادی که به این شرکت مراجعه می‌کنند عاشق ساختن موسیقی و اجرا کردن هستند. هدف این شرکت این است که برای موفقیت افراد تلاش کرده و به ‌آن‌ها کمک کند که در این صنعت پر از رقابت دوام بیاورند. هرکدام از مشتری‌های این شرکت صدا و شخصیت منحصربه‌فردی دارند و کمپین‌های تبلیغاتی نیز با تمرکز روی این موضوع برگزار می‌شوند. ساون‌مدیا با کمک کردن به خواننده‌ها در انجام کار مورد علاقه‌شان مشتری‌های بیشتری جذب می‌کند و روابط خود را در این صنعت قوی‌تر می‌کند.

این رویکرد در تمام کسب‌و‌کارها مانند بازاریابی آنلاین و حفظ زیبایی و سلامتی مصرف‌کنندگان جواب می‌دهد. به‌عنوان مثال یک ابزار حسابداری آنلاین به دیگران کمک می‌کند که بهره‌وری خود را بالا برده و درنتیجه موفق‌تر باشند. همچنین یک برند تولید‌ سفید‌کننده‌ی دندان نیز به مشتری‌ها کمک می‌کند که دندان‌های زیباتری داشته باشند و از این موضوع خوشحال شوند.

۲- نوآوری بیشتری نسبت به رقبا داشته باشید

شرکت SaonMedia در حال حاضر روی توزیع دیجیتال و خرده‌فروشی موبایل تمرکز کرده است. آن‌ها در ابتدا موسیقی را تنها به چند خرده‌فروشی عرضه می‌کردند. اما بعد از امضای قرارداد با یکی از توزیع‌کننده‌های بزرگ تبدیل به یکی از اصلی‌ترین پخش‌کننده‌ها در صنعت موسیقی شدند. این شرکت تحقیقات زیاد و دقیقی انجام داد تا متوجه شد که توزیع کردن موسیقی برای یک هنرمند کافی نیست. آن‌ها متوجه شدند که بازاریابی محتوا و تبلیغات باعث تعامل خوبی میان هنرمندان و طرفدارانشان می‌شود. درنتیجه پلت‌فرمی را برای هنرمندان توسعه دادند که بتوانند برای موسیقی خود بهتر تبلیغ کنند. این شرکت در حال حاضر پلت‌فرم‌های مختلف بازاریابی مانند موسیقی، ویدئو، محتوا و اجرا در رادیو را برای تمام هنرمندان مستقل مهیا کرده است. این رویکرد به آن‌ها اجازه می‌دهد که به جای همکاری با چند شرکت، تنها روی همکاری با یک شرکت متخصص تمرکز کنند.

۳- از رقبای خود سبقت بگیرید

شرکت SaonMedia پلت‌فرم کاملا جدیدی برای بازاریابی موسیقی هنرمندان مستقل ارائه داد. این پلت‌فرم در نوع خود جدید بود و رقبا قبلا هرگز به آن فکر نکرده بودند. آن‌ها معتقد بودند که یک استراتژی مستقیم برای مصرف‌کننده، کلید اصلی موفقیت در بازار است. بنابراین این موضوع را در اولویت قرار دادند تا مشتری‌هایشان بتوانند در یک صنعت پر رقابت به موفقیت برسند.

 بسیاری از طرح‌هایی که شرکت آمازون برای تحویل کالا به مشتری ارائه می‌دهد نیز دارای ایده‌های نوآورانه بوده و همین موضوع باعث موفقیت آن‌ها شده است. البته شرکت‌های بزرگ نیز مطمئنا از این روش‌ها برای توسعه‌ی خود تقلید می‌کنند. اما این باعث نمی‌شود که تلاش‌های شرکت آمازون بی‌نتیجه بماند. رشد طبیعی کسب‌و‌کار یعنی یک شرکت بتواند به‌طور مداوم راهکارهای باارزشی ارائه دهد که در هیچ جای دیگری استفاده نشده باشند. یکی از بهترین راه‌های برای ارائه ایده‌های جدید، نظرسنجی کردن از مشتری‌های فعلی است. از آن‌ها بپرسید که چگونه می‌توانید ارزش‌های بیشتری به آن‌ها ارائه دهید. سپس پاسخ‌ آن‌ها را تحلیل کرده  و راه حل مناسبی برای این موضوع ارائه دهید.