۰ نفر

۱۵ایده کسب و کار برای کارآفرینان خلاق

۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۳
کد خبر: 204402
۱۵ایده کسب و کار برای کارآفرینان خلاق

خلاقیت یکی از ویژگی های اساسی کارآفرینان موفق است. شما می توانید از خلاقیت خود برای ساختن یک طرح کسب و کار تجاری یا برای حل کردن مشکل خاصی استفاده کنید. در واقع به عنوان یک کارآفرین می توانید یک کسب و کار ایجاد کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، در اینجا به ۱۵ایده کسب و کار منحصر به فرد برای کارآفرینان خلاق اشاره می کنیم.

1- فروش صنایع هنری

اگر شما یک هنرمند باشید می توانید نقاشی کنید و نسخه های نقاشی ها و چاپ های اصلی کار خود را به فروش برسانید، یا حتی با به نمایش گذاشتن آن هنرها در نمایشگاه های هنری محلی آنها را در معرض دید همگان قرار دهید و آثار دستی و هنری خود را به فروش برسانید، همچنین می توانید به فروش آثار خود در سایت هایی مانند Etsy اقدام کنید.

2- عکاسی در جشن ها

اگر به عکاسی علاقه مند و توانایی و مهارت عکاسی را داشته باشید می توانید به صورت مستقل شروع به کار کنید و با ارائه خدمات عکاسی در مجالس یک کسب و کار سودآور برای خود ایجاد کنید. باید بدانید برای داشتن این شغل باید کمی بیشتر کار کنید.

3- جواهرساز

شما همچنین می توانید خلاقیت خود را برای ساخت زیورآلات به کار گیرید، مانند گردنبند و گوشواره. بنابراین می توانید از سیم، مهره یا شمار دیگری از مواد دیگر برای جواهرفروشی منحصربه فرد خودتان استفاده کنید و سپس آن را به صورت آنلاین یا در بوتیک های محلی یا در برنامه های خاصی به فروش برسانید.

4- طراحی لوگو

به کارآفرینان خلاق که می خواهند با صاحبان کسب و کار دیگر کار کنند، می توانید خدمات طراحی را ارائه دهید که در آن به کسب و کارها کمک می کنید تا نام تجاری خاص آنها را به عنوان لوگو و نیز بسته بندی محصولاتشان را طراحی کنند.

5- نوازنده

اگر شما در هرگونه ابزار موسیقی مهارت دارید، می توانید یک کسب و کار را به عنوان یک نوازنده ایجاد کنید. شما می توانید این مهارت خاص خود را به عنوان مربی موسیقی به کارآموزان آموزش دهید یا در ساخت آلبوم های موسیقی کمک کنید.

6- وبلاگ نویس

نویسندگان و طراحان محتوا های خلاق، باید بدانند وبلاگنویسی یک فرصت کسب و کار مناسب برای کارآفرینان در زمینه های مختلف و زمینه های مورد علاقه شان است تا بتوانند به وسیله وبلاگ شان بازاریابی کنند.

7- تولید محتوا برای وبلاگ شرکت های بزرگ

ارائه محتوا برای وب سایت ها برای جذب بیشتر بازدیدکنندگان آن سایت راه مناسبی برای نوشتن و کسب درآمد است.

 

8- طراحی برنامه های موبایل

این روزها موسسات و سازمان های بسیاری در کسب و کار خود به دنبال طراحی اپلیکیشن اختصاصی برای گوشی های همراه هستند. برای کسانی که حداقل تا حدودی در تکنولوژی باهوش هستند، ایجاد برنامه های موبایل در سال های اخیر به یک میدان رقابتی بزرگ تبدیل شده است. شما می توانید خدمات خود را در زمینه طراحی برنامه ها برای کسب و کار ارائه دهید، یا حتی برنامه های خود را برای فروش ایجاد کنید.

9- نماینده فروش به صورت آنلاین

برای این کار لازم نیست محصولات و خدمات خود را به منظور ایجاد خلاقیت ارائه دهید. شما می توانید آیتم های دست دوم را نگه دارید و سپس با عکاسی از آنها و استفاده از مهارت نوشتن خود برای فروش یا نمایش این موارد به مشتریان بالقوه آنلاین بهره بگیرید. یا نمایندگی فروش یک شرکت را به صورت آنلاین برعهده بگیرید که در این نوع نمایندگی فروش، شما با خرید امکانات میزبانی وب از شرکت اصلی و ایجاد حساب کاربری مختلف در فضا های مجازی نسبت به فروش محصولات اقدام و در مقابل از شرکت مورد نظر کمیسیون دریافت کنید.

10- طراحی داخلی منازل

طراح داخلی وضعیت داخلی ساختمان را طراحی و سازماندهی می کند. اگر مهارت های خلاقانه و عملی خوبی در کار طراحی و چیدمان منازل، شرکت ها و نمایشگاه ها دارید ممکن است بتوانید کسب و کار طراحی را برای مشتریان آغاز کنید.

11- طراحی فضای سبز

 برای این کار نیاز به تخصص دارید پس اگر این مهارت را کسب کرده اید و ترجیح می دهید به کار طراحی خارج از منزل بپردازید، می توانید محیط محوطه ساختمان ها و فضای باز را برای مشتریان طراحی کنید.

12- معامله کننده اشیای هنری و قدیمی

همچنین می توانید به عنوان یک معامله گر اشیای هنری و با ارزش کسب و کار خود را شروع کنید. برای این کار نیاز به یک چشم مشتاق برای شناخت هنر و نیز سرمایه کافی برای خرید قطعات هنری دارید. شما به عنوان مجموعه دار اشیای قیمتی ارزش آنها را به خوبی می دانید پس می توانید آنها را با افراد دیگر تبادل یا خریدوفروش کنید، همچنین افراد بسیاری هستند که مشتاق خرید اشیای قدیمی و آنتیک اند.

13- چاپ روی پارچه یا محصولات تبلیغاتی

این کار می تواند به عنوان شغل اصلی یا شغل دوم انتخاب شود. شرکت های بسیاری برای تبلیغات روی محصولات خود نام تجاری خود را چاپ می کنند. این چاپ یک قالب هنری محبوب است و شما می توانید برای سفارشی کردن تی شرت ها و لوازم جانبی و... به کار گیرید و حتی برای فروش محصولات خاصی با استفاده از این چاپ ها به صورت آنلاین یا در بازارهای محلی استفاده کنید.

14- طراح لباس

شما همچنین می توانید لباس های را از ابتدا طراحی کنید و سپس طرح های خود را به مشتریان ارائه دهید تا روی آن طرح ها کار کنند و این گونه خط تولید خود را در فروشگاه ها یا بوتیک ها پیدا کنید یا حتی خودتان با استفاده از این طرح ها، لباس هایی تولید و به بازار عرضه کنید.

15- سبک شخصی

اگر لزوما قصد نداشتید لباس را طراحی کنید، اما هنوز هم به مد علاقه مند هستید، می توانید یک کسب و کار را به عنوان یک سبک شخصی ایجاد کنید تا به مشتریان کمک کند تا سبک شخصی لباس خود را طراحی کنند.