۰ نفر

چگونه استارتاپی درآمدزا باشیم

۲۱ دی ۱۳۹۵، ۲:۵۰
کد خبر: 169754
چگونه استارتاپی درآمدزا باشیم

به عنوان یک کارآفرین بدانید که هیچ آیین‌نامه‌ای وجود ندارد، اما مدنظر قرار دادن برخی دستورالعمل‌های اصلی به موفقیت شما کمک خواهد کرد. اکنون زمانی است که باید حساب بانکی‌تان پر باشد.

به گونهای شروع کنید که به معنای ادامه راه باشد

نخستین چیزی که باید تکلیف آن مشخص شود آن است که تمام استارت‌آپ‌ها نباید بر فروش تمرکز کنند. اگر به دنبال مواردی مثل اینستاگرام و اسنپ‌چت یا حتی فیس‌بوک و توییتر هستید، هیچ الگوی درآمد یا فروش اولیه‌ای از اینها نصیبتان نمی‌شود. اگر هم باشد، باید افزایش سرمایه شما حاکی از این مسئله باشد و به اندازه کافی حساب بانکی پر و پیمانی داشته باشید تا بتوانید تامین اعتبار مراحل اولیه را انجام دهید. هر استارت‌آپی مختلف است اما به زعم من،  خواه تمرکز بر شروع فروش از همان روز اول باشد یا تشکیل پایگاه کاربری اولیه باشد، رهایی یافتن از آن و فروش برند همیشه یک مزیت محسوب خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، با وجود این، هنگامی که به مقوله فروش وارد می‌شوید، همیشه اصولی اعمال خواهد شد. من متخصص در فروش هستم اما نمی‌دانم که تماس‌های بیشتر، جلسات بیشتر به نوبه خود فروش بیشتر را به همراه خواهد داشت. من همیشه به قانون ۱، ۱۰، ۱۰۰ اشاره کرده‌ام. اصولاً صد بار تماس و ۱۰ بار جلسه به یک فروش منتهی می‌شود! بله، این همان چیزی است که بدان می‌اندیشیدم. همگام با بهتر و بیشتر شدن اعتماد به نفستان، تبلیغات بهتر می‌شود، جلسات آسانتر و تعداد فروش بیشتر می‌شود.

به عنوان استارت‌آپ، آنچه که شخصاً از ایجاد Brndstr دریافتم این بود که هیچ کسی نمی‌داند که محصولی بهتر از شما است. همین باعث شد که من تصمیم بگیریم به جای آوردن یک راهنمای فروش یک روزه، خودم این کار را انجام دهم. آوردن چندین مشتری در ابتدای کار در محل، نه تنها موجب ایجاد اعتماد به نفس می‌شود، بلکه به شما کمک می‌کندکه تمام فروش خود را مهم بدانید. از آنجا که نخستین جلسه من، فروش را بالا برده بود، درک روشنی از جریان خرید و فروش حاصل شد و اینجا است که می‌توانید شروع به استخدام فروشنده‌ای کنید که در این نوع کسب و کار تجربه دارد.

قراردادها چه می‌شود؟ هر استارت‌آپ، صنعت و مشتری با دیگری تفاوت دارد. اگر خدمات یا محصول شما استاندارد داشته باشد، چارچوب های بسیاری برای آن وجود خواهد داشت، اما من همیشه پیشنهاد می‌کنم که با یک متخصص مشورت کنید. شما باید برای خود وکیلی داشته باشید تا بتواند در تدوین قرارداد سفارشی به شما کمک کند.

در واقع، به طور خلاصه اگر محصول خود را بشناسید، می‌توانید برای آن تبلیغ درستی داشته باشید.

 

معامله را بستید. حالا چه میشود؟

خوب، اول از همه بزنید قدش! کارتان عالی بود. تنها باید احساس خشنودی از خودتان داشته باشید، بلکه تیم‌تان نیز باید همین طور باشد، زیرا کسب و کارتان به صورت رسمی کسب و کار شده است. تنزل به این معناست که باید همه کارها را دوباره و دوباره به مدت مدیدی انجام دهید!

اگر خودتان فروش را انتخاب کردید و موفق به بستن چند معامله هم شدید، باید فرآیند استخدام استاد فروش را هم آغاز کنید. در شرکت‌های قبلی که کار می‌کردم، تمرکز فروش به طور معمول تقسیم می‌شد. در ابتدا باید چارچوب‌های اساسی فروش را عملی کنید، پس از آن شبکه‌ای بسازید.

اگرچه فروش در آغاز تمرکز اصلی هر فرد محسوب نمی‌شود، اما در نهایت، درآمد را به دنبال دارد. اگر در ابتدا گام‌های درستی بردارید و خودتان محصولتان را بفروشید، نه تنها باعث قدرتمندتر شدن شما در طول زمان می‌شود بلکه ارقام درآمد شما هم رشد خواهد داشت.