۰ نفر

۱۰ روش غیر متعارف برای برندسازی شخصی

۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۳۰
کد خبر: 163469
۱۰ روش غیر متعارف برای برندسازی شخصی

اگر می‌خواهید برجسته شوید، لازم است که هنجارشکنی کنید. در اینجا شیوه‌های عالی و بی نظیر برای برندسازی شخصی به شما ارائه می‌شود که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

شما هرگز چنین نصیحتی را از من نخواهید شنید که، “از خلوتت بیرون بیا و به رویدادهای شبکه‌ای ملحق شو.” من مطلقا به شما نخواهم گفت “خودتان باشید.” این حرف‌ها و حتی بیشتر از این‌ها، مکررا گفته شده‌اند. اما درباره‌ی چیزی که کمی عملی‌تر باشد و به شما کمک کند یک برند شخصی بسازید نظرتان چیست!؟ در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۰ راه غیر متعارف برای برندسازی شخصی را به شما معرفی کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، بپس، به فکر یک چیز عملی‌تر باشید: اگر می‌خواهید برجسته شوید، لازم است که هنجارشکنی کنید. در اینجا شیوه‌های عالی و بی نظیر برای برندسازی شخصی به شما ارائه می‌شود که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. در حال حاضر توصیه نمی‌کنم که همهی آن‌ها را به کار ببندید. بلکه در عوض، یکی، یا چند مورد را انتخاب کنید، و شیوه‌ی خودتان را با آنچه برای شما یا مخاطبتان جواب می‌دهد تطبیق دهید.

در ادامه ۱۰ راه غیر متعارف برای برندسازی شخصی آمده است:

۱. یک تاثیرگذار را هدف قرار بدهید و با آن رابطه برقرار کنید.

تاثیرگذاران صنعت خود را پیدا کنید—حتی آدم‌های سطح متوسط که روی برندسازی خودشان کار می‌کنند. مستقیما به سراغ آن‌ها بروید و شروع به برقرار کردن رابطه کنید—اما نه یک رابطه‌ی “شبکه‌ای”. یک رابطه‌ی سطح بالا برقرار کنید که به تدریج یه یک دوستی واقعی تبدیل شود.

داشتن حتی شمار کوچکی از دوستی‌های واقعی در صنعت‌تان می‌تواند تاثیر بیشتری از ۱۰۰ آدمی داشته باشد که با برندتان فقط یک “آشنایی سرسری” دارند.

 

۲. سعی کنید منحصرا در یک کانال بازاریابی واحد خبره شوید.

متخصصین می‌گویند شما باید یک بازاریابی محتوا و راهبرد ارتقاء محتوای قوی در شماری از کانال‌ها داشته باشید. این توصیه اشتباه نیست، اما کمی ناقص است.

بعضی از راه‌های درک محتوای مخاطب‌تان را زیر نظر بگیرید و آن‌وقت به یک متخصص ارزش تعامل و تولید در آن کانال تبدیل شوید. به این فکر کنید که چطور گری وینرچاک برای رشد کسب و کار خانوادگی کتابخانه‌ی واین خود فقط بر روی ویدیو تمرکز کرد.

مدیر عامل آمازون، جف بزوس، توصیه‌ی زیرکانه‌ای در همین زمینه کرد و گفت، “برند برای یک شرکت مثل شهرت برای یک شخص است. شما با تلاش برای خوب انجام دادن کارهای سخت شهرت کسب می‌کنید.”

 

۳. تمرین اعتماد به نفس کنید.

این مورد به قدری متعارف است که من آن را به عنوان یک توصیه می‌پذیرم، چراکه یکی از توصیه‌های مهم است. هرچه معتمد به نفس‌تر باشید، راحت‌تر می‌توانید به سمت ناشناخته‌ها بروید و چیزهای جدید را برای رشد برند شخصی‌تان امتحان کنید. برای تمرین روزانه‌ی اعتماد به نفس راهی پیدا کنید و از حریم امن و آسایش‌تان بیرون بیایید.

 

۴. کمی احمق باشید.

دیگران همه به شما خواهند گفت “آن بهترین خود حرفه‌ای‌تان باشید.” این توصیه‌ی بدی نیست، اما کسل کننده است. آدم‌ها خواستار تعامل انسانی واقعی هستند. اگر مخاطب‌تان با شما احساس رابطه‌ی شخصی کند، بیشتر احتمال دارد که ارتباط برقرار کند، و همه فی نفسه کمی احمق هستند.

من وقتی که لازم باشد حرفه‌ای هستم، اما دوست دارم در موقعیت‌های مناسب کمی هم حس شوخ طبعی خودم را نشان بدهم. آدم‌های بسیاری هستند که ویژگی‌های شخصیتی را سرکوب و پنهان می‌کنند، و هنگام ساخت یک برند از خود حرفه‌ای‌گری محض به نمایش می گذارند.

کمی احمق باشید. مثل من، موقع گرفتن عکس پروفایل اسنپ‌چت از خودتان شکلک‌های خنده‌دار در بیاورید. خوش بگذرانید و برای آدم‌ها دلیلی فراهم کنید که به شما توجه کنند.

 

۵. مستقیما محتوای‌تان را ارتقاء دهید.

آدم‌هایی را که دوست دارید دنبال‌تان کنند شناسایی کنید. کمی از طریق محتوای اجتماعی به اشتراک گذاشته شده‌شان درباره‌ی آن‌ها اطلاعات کسب کنید. آن‌وقت بروید و محتوایی را پیدا کنید که فکر می‌کنید ممکن است برای آن‌ها مفید باشد.

این محتوا را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و به آن‌ها بگویید، “من متوجه شدم که شما به ‌X علاقمند هستید، یا مشکل X را دارید، بنابراین فکر کردم این محتوا ممکن است مورد پسند شما/ برای‌تان مفید باشد.”

 

۶. یک انجمن راه بیندازید.

به جای ملحق شدن به یک انجمن، خودتان یک انجمن راه بیندازید، مثلا یک گروه انجمن آنلاین(یا محلی) برای یک شغل خاص یا صنعتی که مایلید در آن تخصص پیدا کنید.

حتی لازم نیست که خیلی رویاپردازی کنید؛ هر گروه فیس‌بوک یا لینکداین با یک نفر و یک ایده شروع شده است. شما هم می‌توانید آن شخص باشید.

 

۷. محتوا را پیرامون دیگران بسازید.

محتوا را پیرامون دیگران، من جمله تاثیرگذاران، بسازید تا رابطه‌ی مثبتی بین برند شخصی در حال رشدتان و برند آن‌ها برقرار کنید. شما می‌توانید این کار را از طرق زیر انجام دهید:

  • مصاحبه‌ها
  • محتوای مشترک
  • محتوای حمایتی مثل سمینارهای اینترنتی

 

۸. با چرندیات دیگران را به ستوه بیاورید.

من به شما این اجازه را می‌دهم که کمی قشقرق راه بیندازید. گاهی لازم است که بیرون بروید و حرکت متفاوتی انجام بدهید که ممکن است باعث رنجش بعضی‌ها بشود.

در صنعت‌تان کسی را پیدا کنید که به طور کامل تمام حقایق را نمی‌داند یا دیدگاه یا نقطه‌نظر متفاوتی دارد. به سراغ او بروید و با آن شخص تعامل کنید. او را تگ کنید، برایش کامنت بگذارید و در صفحه‌اش شلوغ بازی راه بیندازید. به او فشار بیاورید، اما از این که کمی هم منعطف باشید ترس به خود راه ندهید.

همانطور که پیپ لاجا از موسسه‌ی ConversionXL Institute در بایوس اجتماعی‌اش می‌گوید، “من مزخرف تحویل‌تان می‌دهم.”

 

۹. از داستان سرایی حداکثر استفاده را ببرید.

ایده‌ی جلب توجه از طریق داستان‌سرایی ایده‌ی جدیدی نیست، اما تعداد حیرت‌انگیزی از آدم‌ها هنوز از آن نهایت استفاده را نمی‌برند. بیش از ۵۰ درصد بازاریابان کسب و کار به کسب و کار(B2B marketers) هنوز نمی‌دانند چه محتوایی کارآمد است. حتی اگر در حال تلاش برای برقراری ارتباط از طریق داستان‌سرایی باشند، در این میان چیزی کم دارند.

این که داستان سرایی را در راهبرد برندسازی خودتان برای برقراری یک ارتباط شخصی‌تر به کار بگیرید خودش یک فرصت خوب است. این کار غیر متعارف است چون آدم‌های کمی آن را انجام می‌دهند.

پاتریک آرمیتاژ، مدیر بازاریابی BlogMutt، می‌نویسد “بهترین داستان‌ها آن‌هایی هستند که یک مولفه‌ی انسانی دارند. بدون ارتباط شخصی، داستان فقط یک سری از اطلاعات است.”

 

۱۰. یک ای.ام.ای. (از من هر چیزی بپرس) انجام دهید.

به سایت‌هایی مثل Reddit  و Quora بروید تا پرسش‌های‌شان را پاسخ بدهید. انجام یک ای.ام.ای (از من هر چیزی بپرس) در Reddit و انجمن‌‌های مشابه راه بی‌نظیری برای ایجاد تخصص در صنعت‌تان است. فقط مطمئن شوید که پاسخ‌های‌تان درست باشند، و بدون آن که سعی کنید تبلیغات کنید، صادق و قابل اعتماد باشید.