۰ نفر

۷ روش صرفه جویی در هزینه‌های کسب و کار

۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۳۶
کد خبر: 160008
۷ روش صرفه جویی در هزینه‌های کسب و کار

هر صاحب کسب‌وکار کوچکی درباره‌ی پول نگران است. در این نوشتار از ۷ روش صرفه جویی هزاران تومان در کسب و کار خود در هر ماه سخن می گوییم که دانستن اش می تواند به رونق کسب و کار شما کمک زیادی بکند.

اما من مایلم شرط ببندم هر صاحب کسب‌وکاری با استفاده نکردن از ترفندهای بسیار ساده‌ی صرفه‌جویی پول، صدها یا حتی هزاران تومان در کسب و کار را هر ماه به باد می‌دهد. و منظور من کوچک‌سازی نیست- من درباره‌ی پرداخت کمتر برای چیزی صحبت می‌کنم که نمی‌توانید بدون آن زندگی کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، به تازگی درباره‌ی این اشتباه کلاسیک با چند کارآفرینی که می‌شناسم، از جمله اسکات گاربر و رایان پاو صحبت می‌کردم که پس از کار با هزاران صاحب کسب‌وکار از طریق انجمن وای‌ای‌سی و شوراهای فوربس که من هم بخشی از آنها هستم، درباره‌ی کمک به صاحبان کسب‌وکاری مانند من در صرفه‌جویی پول، یکی دو چیز آموخته‌اند.

گاربر اخیرا همراه پاو، سیمپل‌بیزنس را تاسیس کرده‌اند که یک عضویت کاملا ضروری برای هر صاحب کسب‌وکار کوچک، موسس استارتاپ و مشاغل آزاد است که از زمان و پول و دردسر هر هزینه‌ی مربوط به کسب‌وکار و خدمات نام-برند می‌کاهد، و می‌گوید ” بیش‌تر صاحبان کسب‌وکار نمیفهمند اگر فقط از سیستم ها، برنامه‌ها، و فنون بهینه‌سازی هزینه‌ی درست استفاده کنند، می‌توانند هزاران دلار در هرماه صرفه‌جویی کنند. “

اما راز واقعی آن است که بهینه‌سازی هزینه‌ها را بخشی از ذهنیت‌تان کنید. گاربر می‌گوید ” منتظر نمانید که در یک بحران جریان نقدی گیر بیفتید. بزرگ‌ترین اشتباهی که حتی صاحبان کسب‌وکار باتجربه نیز مرتکب می‌شوند آن است که پاک‌سازی سود و زیان را برای هفته‌ها بعد از آن‌که هزینه‌هایی برای چیزهایی قبیل وجه اشتراک متحمل شدند، به تعویق می‌اندازند- این پولی است که نمی‌توانید پس بگیرید و به سرعت انباشته می‌شود “.

اگر آماده‌اید بودجه‌تان را بدون حذف ضرورت‌ها کاهش دهید، در این‌جا به هفت چیز اشاره می‌کنیم که می‌توانید همین الان انجام دهید و صرفه جویی هزاران تومان در کسب و کار خود را آغاز کنید.

۱. در راه‌تان به سوی رشد از معاوضه یا انتقال استفاده کنید.

هروقت و هروقت ممکن است، با شرکت‌های بزرگ‌تر کار کنید تا خدماتی را مبادله کنید یا توافقات تسهیم درآمدی در ازای انتقال ساختارهای فروش و دارایی‌های عملیاتی ایجاد کنید. از این طریق می‌توانید به راحتی بدون قربانی کردن کیفیت خدمات هزاران دلار صرفه‌جویی کنید. من حتی با شرکت‌های بزرگ‌تر هم کار کرده‌ام تا محصولات و خدمات را مشترکا بازاریابی کنیم. ترجیح می‌دهم هردو ارتقا یابیم تا این‌که علیه همه کار کنم.

۲. بهینه‌سازی هزینه‌ را به صورت سه ماهه انجام دهید.

چیزی که در سه ماه پیش مفید بوده است ممکن است در این نوبت کاملا بی‌مصرف باشد، با این‌حال بسیاری از صاحبان کسب‌وکار کوچک محصولات و خدماتی مانند ابزارهای ساس (SaaS ) را خریداری می‌کنند که کارت‌های اعتباری‌شان را ماهانه یا هرسه ماه یک‌بار خالی می‌کند. خرید نکنید و به فراموشی بسپارید. در غیر این صورت، می‌توانید ببینید که کسب‌وکارتان با خدماتی انباشته شده که به ندرت استفاده می‌کنید و در طی زمان پول زیادی می‌شوند. من به شخصه دوست دارم خانه را هر سه ماه یک‌بار تمیز، ارزشیابی و کثیفی‌ها را کم کنم.

۳. از قدرت جمع استفاده کنید.

ملحق شدن به خرید گروهی یا گروه‌های خرید جمعی، مانند سیمپل‌بیزنس برای کسب‌وکارهای کوچک یا ثرایو جی‌پی‌او برای سازمان‌های غیرانتفاعی، باید بخشی از فهرست ضرورت‌های هر صاحب کسب‌وکار باشد. این گروه‌ها تخفیف‌ها، نرخ‌های اختصاصی و معامله‌هایی بر روی هر چیزی از سفر کاری تا سخت‌افزار و تجهیزات اداری ارائه می‌دهند که خودتان به تنهایی نمی‌توانید به‌دست آورید. صاحبان کسب‌وکار باهوش هرگز به تنهایی خرید نمی‌کنند!

۴. قبل از خرید بیازمایید (یا اجاره کنید).

به جای سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار شرکتی، ابزارهای ساس ارزان تر بیابید که نیازهای فناوری شما را برطرف کند. به جای هزینه کردن هزاران دلار برای دفتر در یک ماه آن هم در حالی‌که هنوز در حال رشد هستید، به همکاری فکر کنید. همیشه بهای یک خرید جدید را در کوتاه مدت و طولانی مدت ارزیابی کنید – به جای آن‌که در سرمایه‌گذاری‌های بی‌استفاده گیر بیفتید، ساده‌تر آن است که چیزی را بیازمایید و مطمئن شوید موثر است.

۵. برای فروشندگان مرسوم جایگزین‌های خلاقانه بیابید.

صرف این که یک کتاب برنامه‌ریزی کسب‌وکار می‌گوید نوع خاصی از خدمات یا محصولات را بخرید، به معنی آن نیست که بازیکنان جدید و مبتکری در صنعت وجود ندارد که هزینه‌ها را پایین بیاورند. بیمه و اچ‌آر(منابع انسانی) یک مثال بی‌نقص هستند: برای شرکت‌های کوچک، به جای کار با یک بیمه‌گر سنتی، برون‌سپاری نیازهای ‌اچ‌آر به یک پی‌ای‌او (سازمان آموزش و پرورش کمک‌های بشردوستانه) می‌تواند حس مالی بهتری ایجاد کند.

۶. امتیازات پاداش کارت اعتباری خود را برای خریدهای کارت هدیه به کار ببرید.

از یک منظر دلار به ازای امتیاز، کارت‌های هدیه اغلب بهترین استفاده از امتیازات پاداش را به شما می‌دهند. به جای استفاده از امتیازات پاداش برای یک خرید فیزیکی، کارت هدیه بخرید و از آنها برای جبران هزینه‌های کسب‌وکاری مانند هدایای کارمندی یا تجهیزات دفتری استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید، درصد واقعی را روی کارت اعتباری یا برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید محاسبه کنید و بعد ادامه بدهید.

۷. درباره‌ی شروط پرداخت و گاهشمارتان با فروشندگان دوباره مذاکره کنید.

فروشندگان خیلی کمی به پول نقد در ازای تحویل نه خواهند گفت، و اگر درخواست کنید بسیاری برای پرداخت سریع تخفیف‌هایی ارائه خواهند کرد. اگر فروشنده‌ای دارید که معمولا به دنبال شروط پرداخت خالص ۳۰، ۴۵، یا ۶۰ روزه است، ببینید آیا مایل به ۲ تا ۴ درصد تخفیف در ازای پرداخت نقدی هنگام تحویل هست یا خیر. ما یک شرکت پرداخت برخط هستیم، می‌بینیم که تقریبا ۱٪ صورتحساب‌هایی که زود پرداخت می‌شوند به طور متوسط ۳ درصد تخفیف دارند. این امر نه تنها می‌تواند در یک سال هزاران دلار برایتان صرفه‌جویی کند، بلکه شما را نیز در شرایط عالی با فروشندگان قرار خواهد داد.