۰ نفر

نکاتی برای نامگذاری کسب و کار

۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۲:۰۴
کد خبر: 156072
نکاتی برای نامگذاری کسب و کار

نامگذاری کسب و کار یکی از کارهایی است که شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما در عمل این گونه نیست. به نوعی میتوان آن را شبیه حل جدول سودوکو دانست.

بی‌تردید، برخی خوش‌شانس هستند و نام جادویی و درخشان آنها یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. برخی هم این مسئله را با انتخاب بخشی از نام خود حل و فصل می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، با وجود این، برای بقیه دنیای کارآفرینان، انتخاب نامی آشنا و در عین حال منحصر به فرد یک دغدغه است. چیزی که به نوعی با آنچه کسب و کار انجام می‌دهد عجین است.

اگرچه ما نمی‌توانیم به شما بگوییم که چه نامی برای کسب و کارتان مناسب است، اما در عوض می‌توانیم در این رابطه مواردی را گوشزد کنیم.

 

اجازه دهید دیگران در مورد کار شما صحبت کنند

گرفتن بازخوردها، ایده ها و پیشنهادات از سوی کارکنان یا دوستان مورد اعتماد خیلی خوب است. ممکن است یکی از آنها اسمی را پیشنهاد کند که شما نیز بپسندید.

شما احتمالاً از نام شرکت خود بیشتر از دیگران استفاده خواهید کرد، برای نمونه بیشتر از دیگران آن را به زبان آورده یا به چشمتان می‌آید. مهم است که این نام به شما اعتماد به نفس بدهد. به همین دلیل است که باید تعداد افرادی را که قرار است در مورد نام کسب و کار شما نظر دهند را محدود کنید.

این فرآیند را ساده برگزار کنید.

 

نامهای کلیشهای

در دنیای امروز که تعداد استارت‌آپ‌ها، app ها و محصولات بیشتر از هر زمان دیگر است، نامگذاری بازار کمی با شتاب صورت می‌گیرد. این امر باعث شده که اکثراً لقب‌های مشترکی به نام خود اضافه کنند. مانند مخصوص نسل امروز و ….

نه تنها این کار دیگر مرسوم نیست، بلکه تمایز کسب و کار شما را از سایرین برای مردم دشوارتر می‌کند.

 

املای پیچیده / مسخره

به لطف برنامه‌های ویراستاری، این روزها مردم دیگر حساسیت زیادی به املای کلمات ندارند. اگر شما نامی انتخاب کنید که نوشتن صحیح آن دشوار باشد، بدین طریق می‌توانید مشتریان بالقوه خود را برای یافتن کسب و کارتان به تلاش وادارید.

نام خوب می‌تواند شما را به آسانی به خاطر آورده و بدین ترتیب منحصر به فردی شما را حفظ کند. البته می‌دانم که کار چندان آسانی هم نیست.

 

نامی برای همیشه

نام کسب و کار شما به مانند پیمان ازدواج نیست. شما تا زمان حیات کسب و کار خود به آن گره نخورده‌اید. اگرچه تییر نام کسب و کار برای خود دردسرهایی داشته و احتمالاً مستلزم صرف زمان و پول است، اما غیرممکن نیست.

بسیاری از کسب و کارهای مشهور و موفق، نام خود را در عرض چند سال عوض کرده‌اند. حتی برخی استارت‌آپ‌ها نیز نام خود را در همان سال اول یا بلافاصله پس از شروع تغییر داده‌اند.