۰ نفر

۵ نکته برای شروع موفق یک کسب و کار غذایی

۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۲۷
کد خبر: 152027
۵ نکته برای شروع موفق یک کسب و کار غذایی

صنعت غذایی یکی از چالش برانگیزترین و پرریسکترین فضاها برای ورود در چارچوب کسب و کار است. با وجود این موجب کاهش تمایل کارآفرینان برای ورود به بازار نشده است.

در واقع، صنعت خدمات و خرده‌فروشی غذایی در کانادا در حال حاضر یک صنعت ۲۰۰ میلیارد دلاری است و هیچ نشانی از افول در آن دیده نمی‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، اگر در فکر شروع کسب و کار خرده‌فروشی یا خدمات مواد غذایی هستید، در ادامه ۵ نکته کلیدی برای کمک به کسب آمادگی در برابر ریسک‌های معمولی که در ورود به بازار وجود دارند آمده است.

 

۱- خود را از رقبا متمایز کنید

رقابت شدیدی در صنعت مواد غذایی وجود دارد و از این رو آن را به صنعتی پرریسک تبدیل کرده است. مهم است که گزاره فروش منحصر به فرد خود را برای تمایز از رقبا تعیین کنید. بر آنچه که می‌توانید به خوبی انجام دهید تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که با راهبرد بازاریابی برای تجدید نظر در اهداف بازار ارتباط برقرار کرده‌اید.

 

۲- محصولات خود را تست کنید

پیش از سرمایه‌گذاری انبوه مانند امضای اجاره نامه یا خرید تجهیزات اصلی، قابلیت فروش محصول خود را در مقیاس کوچک تست کنید. محصول خود را در بازار جامعه محلی در دسترس قرار دهید. مشتریان اولیه شما به عنوان بازار تست به خدمت گرفته خواهد شد که در آن اثبات مفهوم در طول مرحله برنامه‌ریزی کسب و کار شما ارائه خواهد شد.

اجرای تست به شما بینش‌های ارزشمندی در مورد بازخوردهای محصولتان خواهد داد. این روند داده‌های اصلی تحقیقات را برای کمک به شما در تست راهبردهای اصلی مانند قیمت‌گذاری خواهد داد و فرصتی برای کار بر لینک‌های بالقوه عملیات خواهد داد.

اعتبارسنجی محصول برای هر کسب و کاری ضروری است. با وجود این، کسب و کارهای صنعت غذایی هزینه‌های استارت آپی چشمگیری دارند و همین باعث شده تا فرآیند تست مرحله ضروری برای هر کارآفرین در صنعت باشد.

 

۳- بدانید که کدام مقررات صنعت بر شما اعمال می‌شود

ممکن است علاوه بر الزامات قانونی اصلی که بر تمام کسب و کارهای BC اعمال می‌شود، مقررات خاص صنعتی وجود داشته باشد که بر کسب و کار صنعت غذایی شما اعمال شود. با بررسی این منابع برای تعیین آنچه که نیاز دارید شروع کنید.

دستورالعمل‌های اساسی مواد غذایی

قانون سلامت BC : دستورالعمل‌های اساسی مواد غذایی از سوی مقامات بهداشت محلی بریتانیا در بریتیش کلمبیا وضع شده است. آنها به صدور مجوز، بازرسی و پاسخگویی به شکایات مربوط به امکانات مواد غذایی مبادرت می‌ورزند. اپراتورهای خدمات غذایی ملزم به اخذ مجوز سلامت عملیات و نیز تکمیل معاینات کامل سلامت به صورت منظم هستند.

صدور گواهینامه FOODSAFE

کلیه اپراتورهای خدمات غذایی در BC ملزم به اخذ گواهینامه FOODSAFE هستند.

مجوز نوشیدنی‌های الکلی

اگر قصد سرو نوشیدنی‌های الکلی را در خدمات غذایی خود داشته باشید، باید مجوز مربوطه را از واحد کنترل و صدور مجوز نوشیدنی‌های BC اخذ کنید.

صنعت خدمات غذایی

از Restaurants Canada برای اطلاعات بیشتر در مورد مسائل مربوط به صنایع خدمات غذایی دیدن کنید و از تغییرات خاص مربوط به BC مطلع شوید.

پردازش مواد غذایی در مقیاس کوچک

از انجمن پردازش غذایی مقیاس کوچک (Small Scale Food Processor Association) برای اطلاعات بیشتر در مورد کیترینگ و استفاده از آشپزخانه خانگی برای تهیه مواد غذایی در نظر گرفته شده برای فروش بازدید کنید.

 

۴- جریان نقدینگی واقع‌بینانه‌ای را پیش‌بینی کنید

برخورداری از نقدینگی کافی می‌تواند به صورت خاص برای کسب و کارهای غذایی مهم باشد و از آنجا که ممکن است لازم باشد مدت زیادی پیش از شروع درآمدزایی هزینه کنید باید به این مسئله توجه داشته باشید. لازم است اطمینان حاصل کنید که می‌توانید این هزینه‌ها را پوشش دهید و یا ممکن است قادر به پرداخت به تامین‌کنندگان خود نباشید. لازم است که برای شناسایی و برنامه‌ریزی کاستی‌های اولیه بالقوه خود اقدام کنید تا بتوانید ارزیابی کنید که آیا به تامین مالی دسترسی دارید یا خیر.

 

۵- درس گرفتن از موفقیت‌ها و اشتباهات سایرین

در نظر بگیرید که مشاوری را در صنعت غذایی یافته‌اید. آنها می‌توانند دیدگاههای ارزشمندی برای شروع و اجرای کسب و کارهای مواد غذایی بدهند که می‌تواند به صورت بالقوه شما را از اشتباهات بالقوه برحذر دارد. شما می‌توانید از MentorshipBC برای جستجوی برنامه‌های هدایتی مرتبط موجود در BC استفاده کنید.

حتی اگر وارد برنامه رسمی مشاوره هم نشوید، می‌توانید کماکان از مشاوره‌های آن منتفع شوید. این روند می‌تواند شامل افراد مجربی در همان صنعت یا افراد متخصصی مانند حسابداران و وکلا باشد. توجه به رویدادهای شبکه‌ای نیز می‌تواند روشی کارآمد برای تحقق ارتباطات مرتبط در جامعه شما باشد.

در نهایت می‌توانید جلسه‌ای با مشاور کسب و کار Small Business BC داشته باشید و از وی برای مراحل برنامه‌ریزی یا پاسخ به سوالات خاص در مورد شروع و رشد کسب و کار مواد غذایی‌تان کمک بگیرید.

میت‌آپ‌های Small Business BC

اگرچه نخستین میت‌آپ‌های Small Business BC بر شروع و رشد کسب و کار مواد غذایی متمرکز است اما ممکن است نتوانید کار خاصی انجام دهید، به همین دلیل است که بسیاری به این عرصه وارد شده و راه خود را تغییر داده‌اند. میت‌آپ‌های Small Business BC سه‌شنبه‌های هر ماه در ونکوور برگزار می‌شود و به کشف فرصت‌ها و چالش‌های مشترکی می‌پردازد که کارآفرینان و مالکان کسب و کارهای کوچک امروزه با آن رو به رو هستند و بر جلسات شبکه‌بندی با ارتباطاتی ارزشمند تکیه دارد. امروز می‌توانید برای رویداد ماهیانه بعدی ثبت نام کنید، زیرا فضا محدود است.