۰ نفر

مزایای داشتن برند تجاری شخصی

۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳
کد خبر: 146960
مزایای داشتن برند تجاری شخصی

برند سازی یا همان نام تجاری شخصی مزیتی است که در زمانی که شما می خواهید کسب و کار خود را ارتقا ببخشید، به کمک شما می آید. در جهان امروز که شبکه های اجتماعی غوغا می کنند و همچنین بازاریابی اینترنتی نیز بسیار مهم است، داشتن نام تجاری مناسب بسیار موثر و خوب است.

استیو مانینگ، موسس آژانس ایگور (Igor) واقع در کالیفرنیا که مشاور انتخاب نام تجاری نیز هست، می گوید: «نام تجاری می تواند شما را نسبت به رقبا متمایز کرده و تصویر شرکت شما را تقویت سازد.» او در عین حال پیشنهاد می کند قبل از اینکه نام تجاری خود را انتخاب کنید، جایگاه برند تجاری خود را به درستی مشخص کنید، همان طور که اپل با انتخاب این نام توانست نسبت به رقبایش تصویر متمایزی از خود ارائه کند. از نظر مانینگ «مدیران اپل به دنبال نامی تجاری بودند تا بتواند استراتژی جایگاه سازی برند شرکت را که شامل سادگی، صمیمیت، عامه پسند، دوستانه و متفاوت بودن است، به وضوح نشان دهد.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، ساخت یک نام تجاری منحصربه فرد و قوی و همچنین مرتبط با کارتان می تواند شما را به مخاطبان تان به خوبی نمایش دهد و از آن می توانید در دنیای مجازی نیز به خوبی استفاده کنید. یک نام تجاری خوب دستاورد های کسب و کار شما را به همه نشان می دهد و باعث به رسمیت شناختن شما می شود. همچنین یک نام تجاری مناسب به شما کمک می کند تا در رقابت میان رقبای تان در ذهن مردم ماندگار بمانید و همچنین باعث اعتباربخشی به کسب و کارتان می شود، این نام نخستین گام شما برای اعلام خود به جهانیان در میان رقبای تان است.

اگر برای برند سازی شخصی خود استراتژی خاصی ندارید، یک فرصت عالی را از دست داده اید. هر کسی برندی دارد که می تواند مثبت یا منفی باشد. خنثی هم که معمولا به چشم نمی آید، اما در اقتصادی که در آن توجه حرف اول را می زند، چطور می خواهید ارتباطاتی ماندگار و معنادار برای خود رقم بزنید؟ ماهیت نام تجاری شخصی معتبر، شامل دربر داشتن ارزش و ارائه نیاز های برآورده نشده است. استیو جابز، جک ولش، اپرا وینفری، و جسیکا آلبا همگی مزایای ساخت یک نام تجاری قوی شخصی را برای گسترش کسب و کار و شیوه زندگی خود کسب کرده اند.

جهت ساخت برند شخصی تان، قبل از هرچیز باید تمامی افکارتان را منظم کرده و چشم انداز و آینده مورد نظر خود را به وضوح تصویر سازی کنید، همچنین مشخص کنید که نزد دیگران دوست دارید چگونه به نظر آمده و زندگی شخصی تان دارای چه شکل و شمایلی باشد.

هنگام خلق برندتان، لازم است درباره همه چیز فکر کنید؛ از لوگوی تان تا رنگ طرح و عبارت تبلیغاتی. همچنین باید یک برند به یا دماندنی، پیامی قدرتمند، سیستم پشتیبانی و همه ملزومات قانونی بودن را مثل گرفتن علامت تجاری داشته باشید. نام تجاری می تواند بیش از حد طولانی یا محدود و کوچک باشد، همچنین می تواند به نامی ماندگار تبدیل شود یا به راحتی فراموش شود. لازم است به یاد داشته باشید که در نهایت نام تجاری جایگاه شما را در بازار تعیین خواهد کرد.

برند شخصی، شما را از دیگران متمایز می کند. برند شخصی مانند تصویری است که شامل تمامی صفات و ویژگی های شماست که بعد از شنیدن نام شما، آن تصویر در ذهن افرادی که شما را می شناسند پدیدار می شود.

در آخر به یاد داشته باشید، برنامه ریزی اساس و بنیان برند شخصی است و پیاده سازی، ساختمان برند را می سازد، اما همه چیز خود شما نیستید، مهم چیزی است که مردم درباره شما می گویند. شما آنچه را که تصور می کنید ارائه می دهید و این افراد هستند که درباره شما فکر و شما را درک می کنند. این راز نام تجاری شخصی است.

برخی از ویژگی های فوق العاده یک برند شخصی قدرتمند عبارتند از:

برای برند شخصی خود هدف و برنامه داشته باشید

پیش از ساخت برند، باید اهداف و برنامه های خود را مشخص کنید. باید ببینید در حال حاضرکجا هستید و در آینده نزدیک به کجا مایلید برسید. دلیل وجود هر برند بزرگی کاملا واضح است. وقتی هدفمند پیش بروید، نسبت به نکات مهم آگاه تر خواهید بود و از نقاط قوت خود برای انجام کاری که بیشترین ارزش را به همراه دارد، استفاده خواهید کرد. به این ترتیب بهره وری خود را بالا می برید و نسبت به زندگی شخصی و شغلی خود اشتیاق بیشتری پیدا می کنید. سرانجام اهداف شما هستند که آنچه را شما تصور می کنید به دیدگان مردم می رسانند. باید بدانید پس از مشخص کردن اهداف، نتیجه نهایی و یک برنامه، نیاز به شروع ساخت برندتان دارید.

نام تجاری شخصی خود را متناسب با نوع فعالیت خود انتخاب کنید

نام تجاری شخصی، باید بخش بزرگی از کاری باشد که می خواهید انجام دهید. به عبارتی برند شما باید بتواند نحوه کار و عمل تان را نشان دهد. همان طور که اغلب این اصل در نام تجاری شرکت ها نیز به کار می رود.

برای مثال اغلب شرکت ها نام تجاری متناسب با نوع محصولات یا خدمات شان را انتخاب می کنند، البته این به آن معنا نیست که برای انتخاب نام تجاری بر اساس محصول یا خدمات، سادگی و قابل فهم بودن نام انتخاب شده را از بین ببریم. به عنوان مثال نام شرکت«Lawn And Order» که به معنای «چمنزار و سفارش» است، انتخاب مناسب و ساده ای برای نام این شرکت است که در زمینه فضای سبز فعالیت می کند؛ چراکه مشتریان را از نوع خدمت ارائه شده توسط این شرکت آگاه می سازد. گرچه نام غیرمعمول بعضی شرکت ها نظیر یاهو نیز کارایی دارد، اما قطعا نام های متناسب شانس بیشتری برای موفقیت دارند.

مردم شما را چگونه می بینند؟ (نظر مردم در مورد برند شما چیست؟)

یکی از کارشناسان در این زمینه می گوید: موضوع جالب درباره برند شخصی شما این است که برندتان، آنچه شما می گویید نیست، بلکه آنچه دیگران می گویند است. بنابراین نخستین قدم برای شروع ساخت و رشد برندتان این است که بدانید مردم درباره شما چطور فکر می کنند.

در کار خود سازگار و ثابت قدم باشید

به عنوان یک مشتری، به برند هایی فکر کنید که بیشتر از بقیه به آنها وفادارید. دلیل اینکه این برندها، این شانس را داشته اند که اعتماد شما را به دست آورند، این است که قابل اطمینان هستند. برای مثال، برند Zappos برای ارائه خدمات به مشتریان برتر شناخته شده است. Dropbox، روی تمام پیام هایش، امضای دست نویس لوگوی جعبه آبی را قرار می دهد. این نمونه ها ثابت می کنند که ثبات و سازگاری، برای برندها چقدر اهمیت دارند.

قبل از ساختن برند خود جلب توجه مخاطبان تان را در نظر بگیرید

معمولا هر برند تجاری بزرگ با یک داستان شروع می شود. علت این است که استفاده حداکثری از یک روایت مختصر حول برند، برای مخاطب به شدت جذابیت دارد و به فروش منجر می شود. وقتی دیگران شما را می بینند یا صدای تان را می شنوند، چه پیامی به آنها منتقل می کنید؟ آیا این پیام با ویژگی ها، ارزش ها و هدف شما سازگاری دارد؟ سه کلمه مهم را که دوست دارید با دیدن شما به ذهن مخاطبان تان بیاید شناسایی و شرایطی را فراهم کنید که بار دیگر برای تجربه مجدد آن تشنه به سوی شما بازگردند. مانینگ در این زمینه می گوید: باید بدانید نام تجاری ای که انتخاب کردید چگونه در علامت و آرم شرکت یا بیلبوردهای تبلیغاتی نمایان می شود. او به نام شرکت گوگوGOGO که خدمات اینترنت در هواپیما ارائه می دهد اشاره می کند. همچنین او می گوید: «این نام از یک تعادل و توازن بین تمامی کلمات برخوردار است و جالب به نظر می رسد.»

با برندهای قدرتمند همراه شوید

برند شخصی شما، بسته به ارتباطی که با دیگر برندها دارد، قوی تر یا ضعیف تر می شود. از این رو برند های قدرتمند را پیدا کنید و آنها را وسیله قرار دهید تا بتوانید برند شخصی تان را بالا بکشید.