۰ نفر

ویژگی کارآفرینان موفق

۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۲۲
کد خبر: 143128
ویژگی کارآفرینان موفق

در حالی که ویژگی های خوب برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار زیاد هستند، در اینجا به هفت ویژگی مهم اشاره شده است. این هفت مورد، در واقع ویژگی های شخصیتی یک کارآفرین موفق است.

1- توانایی رهبری و هدایت

از زمانی که فعالیت خود را به عنوان یک کارآفرین آغاز می کنید، احتمالا در معرض مشکلات، چالش ها و ماجراجویی های زیادی قرار می گیرید. در چنین شرایطی هیچ کس به اندازه خود شما به شما انگیزه نمی دهد. بنابراین، به همکاران خود ارزش های کار را یادآوری و آنها را در شرایط سخت کمک کنید. سعی کنید کنترل امور را در دست داشته باشید، تصمیمات عجولانه نگیرید و با در نظر داشتن هدف، کار خود و تیم تان را پیش ببرید.

2- توانایی مواجه شدن با خطر

خطرپذیری، یکی از ویژگی هایی است که موفقیت کسب و کار شما را تضمین می کند. برای تحقق اهداف، از سرمایه گذاری در بخش های مختلف نهراسید و از خود اعتماد به نفس بیستری نشان دهید. به سرمایه گذاری با دید پس اندازی برای آینده نگاه کنید تا کسب و کارتان توسعه یابد.

3- ظرفیت و توانایی بالا در کار کردن

اگر انگیزه شما از راه اندازی کسب و کار، کمتر کار کردن است، در اشتباه به سر می برید. در زمان شروع کسب و کار باید پرشور باشید و قوی کار کنید. زمان زیادی را باید به اجرای طرح های خود اختصاص دهید. دلیل دیگری که باید سختکوش تر باشید، کاهش هزینه و صرفه جویی است چون کسب و کار شما نوپاست، احتمالا باید به فکر راهی برای کاهش هزینه های عملیاتی باشید.

4- توانایی سازگاری و حل مسئله

بسیار بعید است که یک پروژه، همان طور که پیش بینی شده پیش برود. فرآیند اجرا و تحقق پروژه همیشه با فراز و نشیب هایی همراه است، بنابراین، کارآفرین به عنوان کسی که پروژه را رهبری می کند، باید توانایی تطبیق با شرایط و پیدا کردن راه حل برای تغییر وضعیت را داشته باشد. بهترین کارآفرینان، کسانی هستند که سرعت انطباق و سازگاری آنها با شرایط زیاد است و می توانند در کمترین زمان بهترین و موثرترین و ارزان ترین راه حل ها را برای تداوم کسب و کار داشته باشند.

5- صبر و شکیبایی

یک ضرب المثل فرانسوی می گوید که پاریس یک شبه ساخته نشده است. به این معنی که از زمان شروع کار تا رسیدن به نتیجه و سود زمان لازم است. به دنبال این نباشید که در مدت کم، به سود و نتیجه کلان دست پیدا کنید. صبور باشید و کار های خود را با هدف گذاری پیش ببرید. زمان و کار مداوم، موفقیت شما را تضمین می کند.

6- استقامت و پایداری

از شکست دلسرد نشوید. اگر جزو کسانی هستید که با کوچک ترین مشکلات ناامید می شوند، نمی توانید کارآفرین خوبی باشید. یک کارآفرین واقعی پیش از موفقیت برای شکست ساخته شده است. مراقب اشتباهات باشید، اما از آنها درس بگیرید. داشتن پشت کار و سرسختی، شما را یک قدم به موفقیت نزدیک می کند.

7- نوآوری و خلاقیت

یک کارآفرین خوب، همیشه در حال آفریدن، خلاقیت و نوآوری است. داشتن این ویژگی کسب و کار شما را رقابتی تر می کند. ایده های نو، می تواند حتی راه حلی برای مشکلات شما باشند. از همکاران خود برای خلق ایده های جدید کمک بگیرید و تک بعدی عمل نکنید.