۰ نفر

چرا صنعت مبلمان ایران مهجور است؟

۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۲۳
کد خبر: 141581
چرا صنعت مبلمان ایران مهجور است؟

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکننده مبلمان به برخی مشکلات این صنعت اشاره کرد و گفت: عدم تامین مواد اولیه باکیفیت با وجود تعرفه بالا، حضور قدرتمند رقبا و تأثیر مالیات بر ارزش افزوده در قیمت تمام شده کالا از جمله موانع توسعه صادرات صنعت مبلمان است.

رامین حسین پور با بیان اینکه باید به صنایعی که ضمن تضمین دستیابی به ارزش افزوده مناسب در کوتاه مدت، بالاترین بازده اشتغالزایی را به نسبت میزان و مدت زمان سرمایه‌گذاری موجب شود توجه ویژه ای داشت، عنوان کرد: صنعت مبلمان یا تولید مصنوعات چوبی از دهه‌های گذشته همواره به عنوان یکی از مصادیق صنایع زنجیره‌ای زودبازده که می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی کشورها شود، از سوی نهادهای اقتصادی بین المللی به کشورهای درحال توسعه پیشنهاد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: امروزه باید دولتمردان با توجه به اهمیت تحقق سند چشم انداز و اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی فراموش نکنند که صنعت چوب و مبلمان ایران با دارا بودن دهها هزار واحد صنعتی و کارگاهی که از نظر تعداد و نه از نظر بازده تولید با واحدهای مشابه در کشور چین برابری می‌کند، می‌تواند با تولید مبلمان با کیفیت و قیمت قابل رقابت در بازارهای جهانی این کالا، به بازارهای چند میلیارد دلاری خارجی دست یابد.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکننده مبلمان با بیان اینکه این صنعت می تواند در تحقق توسعه صادرات غیرنفتی بسیار موثر باشد، تصریح کرد: حمایت از تولید و صادرات صنایع مبلمان می تواند ضمن افزایش ارز آوری به کشوردولت را در رفع مهمترین مشکل کشور یعنی بیکاری کمک کند.

حسین پور با انتقاد از عدم استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی مناسب در بازار های داخلی و جهانی برای معرفی محصولات تولیدکنندگان ایرانی گفت: با توجه به وجود پتانسیل‌های زیاد در صنعت مبلمان ایران، متاسفانه این صنعت چه در داخل و چه در بازار های جهانی ناشناخته است. صنعت مبلمان ایران با توجه به حضور جوانان خلاق و پر تلاش ایرانی آینده روشنی دارد اما این مهم با حمایت همه دستگاه ها و تغییر نگاه مسوولان دولتی و صنفی به این صنعت بستگی دارد.

وی با انتقاد از عدم استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی مناسب در بازار های داخلی و جهانی برای معرفی محصولات تولیدکنندگان ایرانی اظهار کرد: با توجه به وجود پتانسیل‌های زیاد در صنعت مبلمان ایران، متاسفانه این صنعت چه در داخل و چه در بازار های جهانی ناشناخته است.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی، گفت: صنعت مبلمان کشور از مزیت‌های نسبتا مطلوبی برخوردار است که با برنامه ‌ریزی نظام‌مند و استراتژی تشکیلاتی تولیدکنندگان و صادرکنندگان این صنف، صنعت مبلمان کشور می‌تواند نه تنها بازارهای مبل منطقه بلکه بازارهای اتحادیه‌ای اروپا را هم در دست گیرد.

حسین پور همچنین در مورد صادرات مبلمان از ایران به ایتالیا، خاطرنشان کرد: هنوز این اتفاق رخ نداده هرچند مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر صادرات مبلمان ایرانی را به سایر کشورها از جمله ایتالیا داشته باشیم.