۰ نفر

نقش روابط عمومی در بازاریابی استارتاپی

۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۱۶
کد خبر: 137579
نقش روابط عمومی در بازاریابی استارتاپی

به نظر می‌رسد اساس روابط عمومی (PR) اتخاذ استارت‌آپی فراتر از دلخوشی‌های غیرقابل تصور باشد. این حقیقتی است که اغلب کارآفرینان موفق بدان اعتقاد دارند.

کارآفرینان باید سختی‌های اعتماد به نفس، متمایز نمودن سرمایه‌گذاری از مغالطه‌ها و افتراهای تجاری تا روابط عمومی را به جان بخرند. تنها پس از آن، می‌توانید گام‌های بلندی را در تلاش‌های صادقانه خود بردارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، اجازه دهید، ابتدا روابط عمومی را تعریف کنیم. روابط عمومی، شکلی از ارتباطات است که به پذیرش سرمایه گذاری خود، دارایی‌های نامشهود مانند اعتماد به نفس مششتری، اراده و غیره مشتریان منتهی می‌شود. در اینجا، روابط عمومی بر کسب درک مخاطبین خاص بنا گذارده شده است. در ادامه، به خلاصه‌ای از «نقش روابط عمومی در بازاریابی استارت‌آپ» می‌پردازیم:

 

۱- آگاهی از برند: روابط عمومی آگاهی از برند شما را افزایش خواهد داد. کارآفرینان همیشه تلاش کرده‌اند تا به فراتر از مرزهای باریک و نامرئی که برندهای آنها را محدود نموده، پیش بروند. برای جهانی نمودن برند محلی خود، باید توجه عموم را کسب کنید.

۲- رتبهبندی جستجو: هرچه اعتماد به نفس مشتری بالاتر باشد، میزان تعامل او نیز بیشتراست. میزان تعامل بیشتر مشتری نیز به تعداد صفحات بیشتر مرور شده از سوی او و همچنین ترافیک عظیم HTTP منتهی می‌شود. فکر می‌کنید نتیجه چه خواهد شد؟ شما بهترین رتبه را در موتورهای جستجوی اینترنتی کسب خواهید کرد.

۳- رهبران متفکر: چگونه می‌توانید شیفتگی مخاطبان ما را که هرگز نابود نمی‌شوند تجزیه کنید؟ پاسخ همان تکیه به روابط عمومی است. پذیرش استارت‌آپ شما از صمیم قلب به مثابه سرمایه‌گذاری متفکر، ماهیت کوته‌فکرانه رهبری متفکر است که در «کارآفرینی» که در آن اعضای تیم خود را به تاثیرگذاران صنعت و افرادی درخشنده تبدیل می‌کند پذیرفته نخواهد بود.

۴- اعتبار شرکت: روابط عمومی، اعتبار شرکت را به بار می‌آورد. با وجود این، به داشتن اساسی خوب برای تحقق این وجهه عظیم نیاز دارید. با وجود این، اگر روزنامه‌ای معروف مانند گاردین یا نیویورک تایمز عقاید فردی را منتشر کند، کل دنیا متقاعد خواهند شد. بنابراین، «اعتبار شرکت» دست در دست روابط عمومی خواهد داد.

۵- چشمانداز بزرگ: روابط عمومی طلیعه شفافیت دیدگاههای بزرگ محسوب می‌شود. دیدگاه وسیعتر در واقع معجونی الهی است که حاکی از نتایج تصدیق‌آمیز کسب و کار، ظهوری جهانی، زوایایی خلاق و غیره خواهد بود. این امر بازاریابان محتوا و دیجیتال را به تمرکز بر عموم تشویق می‌کند. روابط عمومی همراه با اشتیاق، توانایی و تجربه آینده را به فال نیک می‌گیرد.