۰ نفر

روحانی: آمریکا می‌خواست داعش و النصره ابزارهای آن در منطقه باشند

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۳۴
کد خبر: 261781
روحانی: آمریکا می‌خواست داعش و النصره ابزارهای آن در منطقه باشند

رئیس جمهور گفت: برخی از قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا می‌خواستند از گروه‌های تروریستی مثل داعش و النصره برای سال‌های طولانی به عنوان ابزار خود در منطقه بهره برداری کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسن روحانی رئیس جمهور که به منظور حضور در نشست سه جانبه رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه به ترکیه سفر کرده است، عصر امروز(چهارشنبه 15 فروردین) در نشست خبری با حضور اردوغان و پوتین با تشکر از اردوغان و مردم ترکیه به خاطر مهمان نوازی گرم خود اظهار داشت:منطقه ما در سال‌های اخیر مبتلا به معضل بسیار مهمّی به نام تروریزم شد. آن هم تروریست‌هایی که از سوی برخی‌ کشورها تربیت شده و به آنها پول داده می‌شد و سلاح‌های مدرن در اختیارشان قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: تروریست‌هایی که می‌توانستند نفت مردم را بفروشند و موزه‌های گران قیمت را منهدم و اشیاء آن را در بازار بفروشند.

روحانی با بیان اینکه برخی از قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا می‌خواستند از گروه‌های تروریستی مثل داعش و النصره برای سال‌های طولانی به عنوان ابزار خود در منطقه بهره برداری کنند تصریح کرد: ملّت‌های بزرگی چون سوریه و عراق و با کمک کشورهای دوست، این توطئه بزرگ را خنثی کردند.