۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی:

تردد خودروهای نوروزی با ۸۰۰دستگاه دوربین کنترل می‌شود

۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۴۸
کد خبر: 259114
تردد خودروهای نوروزی با ۸۰۰دستگاه دوربین کنترل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کنترل سرعت خودروهای عبوری از جاده های کشور در تعطیلات نوروزی افزون بر ۸۰۰ سامانه دوربینی ساماندهی شده است.

عباس آخوندی عصر روز شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از قطعه پایانی طرح چهار خطه کردن محور سوادکوه در استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : افزون بر 700 دستگاه دوربین به صورت ثابت در سطح جاده های کشور سرعت خودروها را ثبت می کنند و یکصد دستگاه دوربین متحرک هم برای این کار پیش بینی شده است .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی گفت که با هماهنگی انجام شده میان وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه ، با رانندگان متخلف در تعطیلات نوروزی 97 بشدت برخورد می شود.

وزیر راه و شهرسازی به رانندگان توصیه کرد تا در جاده ها با سرعت مطمئن حرکت و قوانین راهنمایی و رانندگی را برای حفظ جان خود و مسافران رعایت کنند.

آخوندی اظهار داشت : بر اساس آمار ، حدود 20 میلیون دستگاه خودرو طی تعطیلات نوروزی در سطح جاده های کشور تردد می کنند و به دلیل ناآشنایی بیشتر رانندگان با جاده ها ، باید برای کاهش سوانح رانندگی دقت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد : به دلیل سفرهای خانوادگی در ایام نوروز ، احتمال خستگی برای رانندگان در جاده ها بیشتر است و انتظار می رود تا خانواده ها نیز خود مراقبتی را در این سفرها در دستور کار قرار دهند تا مشکلی ایجاد نشود.

** آمادگی برای پذیرش مسافران نوروزی در جاده ها

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت که نیروهای راهداری ، پلیس راه ، هلال احمر و اورژانس در جاده ها آماده پذیرایی و خدمات دهی به مسافران نوروزی هستند.

وی افزود : با هماهنگی بین بخشی تلاش می شود تا خدمات رسانی خوبی به مسافران در سطح جاده ها انجام شود و ارتقاء کیفیت این خدمات نیازمند همراهی وهمکاری رانندگان و مسافران است.

وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح چند طرح راهسازی صبح امروز شنبه 26 اسفند ماه به مازندران سفر کرد.

آخوندی در بدو ورود از جاده هراز به مازندران ، ساخت سه دهنه پل در این محور را به زمین زد و هشت کیلومتر از طرح تعریض جاده هراز را هم در چهار قطعه بهره برداری کرد.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی ، چهار کیلومتر باقی مانده از طرح چهار خطه کردن محور سوادکوه ( قائمشهر - تهران ) امروز به بهره برداری رسید.

آخوندی از طرح های راهسازی در بابل و محمودآباد نیز بازدید کرد.