۰ نفر

مظاهری: حقوق کارمندان باید متناسب با تورم افزایش یابد

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۰۰
کد خبر: 252844
مظاهری: حقوق کارمندان باید متناسب با تورم افزایش یابد

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: حقوق کارمندان دولت باید متناسب با تورم افزایش یابد و عدم توجه به این موضوع موجب تبعیض ناروای حقوقی خواهد شد.

طهماسب مظاهری روز شنبه در نشست خبری با حضور رئیس دانشگاه تهران که در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه عدم افزایش حقوق اعضای هیات علمی، صدمه سنگینی را به این افراد متخصص وارد خواهد کرد افزود: این موضوع که دولت و مجلس به نتیجه رسیده اند که ریشه بسیاری از نابسامانی های اقتصادی بودجه دولت و هزینه ها است ، موضوع بسیار مهمی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وزیر اقتصاد و دارایی دولت اصلاحات اظهارکرد: اما اینکه بخواهند از حقوق اعضای هیات علمی کم کنند و یا حقوق این افراد متناسب با تورم افزایش نیابد ، کار درستی نیست طبق قانون و برنامه توسعه حقوق کارمندان دولت باید متناسب با تورم افزایش یابد و عدم توجه به این موضوع موجب تبعیض ناروا خواهد شد.

مظاهری افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، تربیت کننده سرمایه های انسانی هستند و کشوری که سرمایه های انسانی خوبی را تربیت کند می تواند رشد و توسعه بهتری داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: در تمام دنیا معلمان و اساتید بیشترین حقوق ها را دریافت می کنند، ما هم معتقدیم که برای حقوق اعضای هیات علمی نباید تبعیض قائل شود.

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز در سال ۹۷ شاهد آن خواهیم بود که مشکلاتی ایجاد خواهد شد. بنابراین دولت باید اصلاح مجدد در پرداخت حقوق کارکنان و همچنین اعضای هیات علمی داشته باشد چرا که شاهد خواهیم بود شرایط اقتصادی امروز طی چند ماه آینده اثر خود را بر روی قیمت ها خواهد گذاشت.

وی اظهارکرد: توقف افزایش حقوق صدمات سنگینی را به اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز علمی که افراد متخصص به شمار می روند، وارد خواهد کرد و لذا باید جلوی این روند نادرست در کشور گرفته شود.