۰ نفر

معاون علمی رئیس جمهوری در بازدید از استارتاپ «علی بابا» مطرح کرد:

نقش موثر استارتاپ‌ها در رونق اقتصادی کشور

۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۴۱
کد خبر: 251629
نقش موثر استارتاپ‌ها در رونق اقتصادی کشور

استارتاپ ها باید بتوانند علاوه بر تاثیرگذاری مثبت روی صنایع دانش بنیان، بر میزان رونق اقتصادی نیز ایفای نقش کنند.

اقتصادآنلاین - انوش ممتازپور؛ سورنا ستاری معاون علمی‌و فناوری رئیس‌جمهوری در بازدید از استارتاپ گردشگری «علی بابا» گفت: درحال حاضر دولت با حمایت‌های خود در تلاش است تا بسترهای مناسب برای رشد استارتاپ‌ها را فراهم کند، تا آنها بتوانند تحولی جدی در اقتصاد کشور ایجاد کنند.

وی با اشاره به نقش دولت در رشد شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: دولت باید زیرساخت‌های مناسب را برای ایفای نقش بهتر کسب و کار‌های نوپا محیا کند؛ اما نباید بر فعالیت آن‌ها تاثیر مستقیم داشته باشد و بهترین کار این است که استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بدون وابستگی به دولت فعالیت کنند.

ستاری افزود: باید در ارایه مجوز به شرکت‌های استارتاپی تحولی جدی  ایجاد کرد، چون نمی‌توان با روش‌های سنتی به کسب و کارهای نوپا اجازه فعالیت داد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به بازار بکر صنعت گردشگری کشور گفت: آینده خوبی پیش‌روی صنعت گردشگری است و کسب وکارهای نوپا می‌توانند سهم زیادی از این بازار را تصاحب کنند.

وی ادامه داد: کسب وکارهای نوپا می‌توانند با ظرفیتی که دارند خدمات زیادی در حوزه گردشگری ارایه دهند و از این طریق صنعت گردشگری را با شکوفایی بیشتر مواجه کنند.

ستاری با بیان اینکه «علی بابا» یکی از بهترین اریه دهندگان خدمات در حوزه گردشگری است گفت: این شرکت نقش موثری در جذب گردشگر خارجی دارد و خدمات خوبی هم به مردم  با حداقل هزینه ارایه می‌دهد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: کسب و کارهای نوپای ایرانی باید روی بخش صادرات نیز متمرکز شوند و خدمات خود را تنها به داخل کشور محدود نکنند و به بازار جهانی نیز وارد شوند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ظرفیت مناسب تهران به عنوان یک شهر هوشمند گفت: ما به طور جدی در تلاش هستیم تا پایتخت را  به یک شهر فناور تبدیل کنیم و این هدف با رشد صنعت استارتاپ محقق خواهد شد.

ستاری افزود: تهران و کرج با توجه به جمعیت زیادی که دارند، بازار مناسبی برای رشد استارتاپ‌ها ایجاد کرده‌اند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.