۰ نفر

نوبخت در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان؛

اعتبارات لازم را در کوتاه‌ترین زمان به مناطق زلزله‌زده کرمان می‌رسانیم/ بنیاد مسکن باید با فوریت وارد عمل شود

۳ دی ۱۳۹۶، ۰:۱۳
کد خبر: 239672
اعتبارات لازم را در کوتاه‌ترین زمان به مناطق زلزله‌زده کرمان می‌رسانیم/ بنیاد مسکن باید با فوریت وارد عمل شود

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بنیاد مسکن باید با فوریت وارد عمل شود تصریح کرد: اعتبارات لازم را در کوتاه‌ترین فرصت به مناطق زلزله‌زده کرمان خواهیم رساند.

محمدباقر نوبخت امشب در جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران استان کرمان که در محل سال پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد بااشاره به اینکه امیدواریم تمام مشکلات با همدلی و همکاری حل شود اظهار داشت: آخرین مصوبه دولت در روز چهارشنبه مصوبه‌ای برای پرداخت بیش از 51 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 210 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قسمت به زلزله‌زدگان بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه در جلسه فردا عصر هیئت دولت نیز مصوبه دیگری را برای مردم زلزله‌زده کرمان خواهیم گرفت گفت: به نمایندگی از رئیس جمهور به کرمان آمدم تا سلام و پیام او را به مردم زلزله‌زده برسانم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید از همه مسئولان استانی و شهرستانی کرمان تشکر کنم که تلاش کردند تا قسمتی از آلام مردم در مناطق زلزله‌زده کاهش پیدا کند افزود: من تحت تاثیر ادب و فرهنگ مردم کرمان در این بازدید قرار گرفتم.

وی با بیان اینکه مردمی که هستی خود را از دست داده بودند درخواست خود را با ادب و فرهنگ بیان می‌کردند گفت: این فرهنگ و ادب مردم کرمان برای من جای شرمندگی داشت.

نوبخت با بیان اینکه بنیاد مسکن باید با فوریت وارد عمل شود تصریح کرد: اعتبارات لازم را در کوتاه‌ترین فرصت خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه آنچه در گذشته مقاوم‌سازی صورت گرفته امروز ایمن‌سازی و نتایج آن را دیدیم تصریح کرد: ایمن‌سازی همیشه باید مورد تاکید باشد و اماکن تجاری و اداری نیز باید ارزیابی خسارت شده و نسبت به بازسازی آنها اقدام شود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور افزود: اماکن دولتی زیادی خسارت دیدند که محل مراجعه مردم در بخشی از روز است و باید حتما ایمن باشند.

وی با بیان اینکه مصوبه اخیر مجلس در ارتباط با کرمانشاه قطعا به کرمان هم تعمیم داده می‌شود گفت: خواست دولت هم این هست که استان کرمان هم در کنار کرمانشاه دیده شود.

نوبخت با بیان اینکه استان کرمان یک تفاوت با استان‌های زلزله‌زده دیگر دارد خاطر نشان کرد: این تفاوت در وجود معادن کرمان است که آثار رنج معدن را در چهره مردمان این شهرها دیدیم و دیدیم که شغل آنها با مشکل روبه‌رو شده است و ایمنی کارگران باید حتما لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه جمع‌بندی خسارات به ما ارسال شود تا تصمیم نهایی در دولت گرفته شود افزود: در آینده نزدیک به کرمان خواهم آمد و از پیشرفت کار ارزیابی خواهم کرد.