۰ نفر

برای تقدیم لایحه بودجه ۹۷؛

رییس‌جمهور فردا به مجلس می‌آید

۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۹:۳۶
کد خبر: 236417
رییس‌جمهور فردا به مجلس می‌آید

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تقدیم بودجه سال ۹۷ از سوی رئیس جمهور در جلسه علنی یکشنبه ۱۹ آذر خبر داد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تقدیم بودجه سال ۹۷ از سوی رئیس جمهور در جلسه علنی یکشنبه ۱۹ آذر خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات گفت: بودجه سال 97 فردا یکشنیه (19آذر ماه) تقدیم هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌شود.

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین انشالله رئیس جمهور برای تقدیم بودجه سال 97 فردا درمجلس حاضر خواهد شد.

نعمتی در تاریخ 14 آبان در همین زمینه گفته بود؛ لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی افزود: پیش از این گفته شده بود که لایحه بودجه در موعد مقرر یعنی ۱۵ آذر به مجلس ارائه می شود. اما با توجه به اینکه ۱۵ آذر ولادت حضرت رسول(ص) و امام جعفرصادق(ع) و تعطیل رسمی است، مقرر شد در اولین فرصت بعد از این تاریخ یعنی یکشنبه ۱۹ آذر لایحه بودجه به مجلس ارائه شود.

نعمتی تاکید کرد: طبق سنوات گذشته رئیس‌جمهور برای ارائه لایحه بودجه در مجلس حاضر می‌شود.

ماده ۱۸۷ آئین نامه داخلی مجلس تصریح می‌کند: «دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا ۱۵ آذر ماه هر سال به مجلس تسلیم نماید».

بودجه سندی است که بر اساس آن دولت موظف است طبق برنامه‌ریزی کوتاه مدت یک‌ساله، امور مالی و نحوه توزیع اعتبار‌ها را به اجرا در آورد.

براساس این سند، قوه مجریه باید علاوه بر تامین منابع مالی که از محل‌های مختلف تامین کند، به موازات باید حقوق و دستمزد کارکنان، کمک‌های بلا‌عوض، امور رفاه اجتماعی و مباحث مربوط به امور عمرانی، تولیدی، درمانی، سلامت، آموزشی، امنیتی و ... را بر اساس مصوبه و تکالیف مجلس به نحو درست تشخیص دهد.