۰ نفر

به دلیل بسته بودن سایت ثبت سفارش؛

شریعتمداری: افزایش تعرفه خودرو توجیهی ندارد

۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰
کد خبر: 233462
شریعتمداری: افزایش تعرفه خودرو توجیهی ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به اما و اگرهایی پیرامون افزایش تعرفه خودرو واکنش نشان داد.

محمد شریعتمداری، در خصوص افزایش تعرفه خودروهای وارداتی اظهار داشت: در حال حاضر سایت ثبت سفارش خودروی وارداتی بسته شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: بنابراین در شرایطی که سایت ثبت سفارش خودرو قطع و در واقع، واردات خودرو ممنوع است افزایش تعرفه معنایی ندارد.

پیش از این محمد شریعتمداری، با اشاره به مسدود شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، گفته بود که این طرح برای دولت قبل بوده است و به همین جهت پیشنهاد جدیدی با ضوابط مشخصی برای واردات خودرو تقدیم هیات وزیران شده است. هر زمان که طرح پیشنهادی به تایید هیات وزیران برسد، ابلاغ  و اجرایی می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص زمان ابلاغ طرح پیشنهادی جدید در زمینه واردات خودرو بیان داشت: نمی توان از طرف دولت زمانی را برای این امر بیان کرد، هر زمان در دستور قرار گیرد مراحل قانونی طرح طی خواهد شد.

همچنین بر اساس این گزارش، علی علی‌آبادی فراهانی رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت ضمن تایید تغییرات در تعرفه واردات خودرو عنوان کرد که دولت تلاش دارد از طریق ابزار تعرفه به کنترل واردات خودرو به کشور بپردازد.