۰ نفر

احساس امنیت با اطمینان از اصالت کالای خریداری شده­ ایجاد می‌شود

تامین خدمات بانکی در مناطق زلزله‌زده/ تاثیر منفی قاچاق کالا بر ثبات بازار ارز

۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵
کد خبر: 231323
تامین خدمات بانکی در مناطق زلزله‌زده/ تاثیر منفی قاچاق کالا بر ثبات بازار ارز

رئیس کل بانک مرکزی­ گفت: تا این لحظه گزارش خاصی از خسارت ساختمان های بانکی دریافت نشده است و اگر در جایی نیاز به خدمات بانکی­ باشد به سرعت تامین می کنیم.

ولی اله سیف در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران گفت : دستور جلسه امروز درباره کالاهای قاچاق و واردات با روش های دیگر مانند مناطق آزاد­ و غیره بود که خوشبختانه با مکانیزمی که­ در سه سال اخیر پیاده سازی شده­، کالای قاچاق کاهش پیدا کرده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی ادامه داد : ادامه این کار­ انضباط جدی را حاکم و به بانک مرکزی در تنظیم بازار ارز کمک می کند زیرا کالایی­ که به صورت قاچاق بیایید ارز ان­ نیز غیررسمی تامین می شود و کالاها کیفیت مناسبی ندارد.

سیف گفت : به دلیل برخی­ برچسب های اشتباه و گمراه کننده برای کالاهایی که وارد می شود ، مصرف کننده هم از کیفیت کالا مطمئن نیست.

وی تاکید کرد : احساس امنیت بیشتر برای مردم با اطمینان از اصالت کالاهای خریداری شده­ ایجاد می شود و ساماندهی بازار کالا و حذف قاچاق کالا به تنظیم بازار ارز نیز کمک می کند و با شفافیت بیشتر کالاهای وارداتی را تامین می کنیم.

وی درباره اقدامات بانک مرکزی برای خدمات رسانی به زلزله زدگان­ هم ضمن تسلیت­ به انها­ گفت : نظام بانکی در این غم شریک است­ و تا این لحظه گزارش خاصی از خسارت ساختمان های بانکی دریافت نشده است و اگر در جایی نیاز به خدمات بانکی­ باشد به سرعت تامین می کنیم.