۰ نفر

رییس کمیته امداد مطرح کرد:

یارانه را قطع کنید/ زیر چتر بیمه سلامت نرفتیم

۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 225776
 یارانه را قطع کنید/ زیر چتر بیمه سلامت نرفتیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه به رییس جمهور گفتم یارانه راقطع کنید، فحشش را من می‌خورم، گفت:وسعت فقر زیاد شده زیرا اقتصاد ما بیمار است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ سیدپرویز فتاح در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه وسعت فقر زیاد شده است، گفت: سرانه درآمد باید بالا برود، دولت هم فقیر است به طوری که در هزینه جاری مانده ایم که یکی از دلایل آن کاهش قیمت نفت است.

وی با تاکید بر اینکه باید یارانه‌ها را حذف کنیم، گفت: بگویید هرکس نیازمند است به کمیته امداد مراجعه کند.کار بزرگ کردن فحش خوردن دارد، 40 هزار میلیارد تومان به یارانه اختصاص می‌دهیم که اگر نیمی از آن حذف شود، 20 هزار میلیارد می شود که قابل توجه است.

 رییس کمیته امداد با انتقاد از وجود قاچاق در کشور، اضافه کرد: مگر با نیروهای داعش در داخل کشور در مناطق دورافتاده مقابله نمی‌شود، چطور جلوی کانتینرهای قاچاق گرفته نمی‌شود؟ این در حالی است که اگر با نیمی از قاچاق مقابله شود رقمی معادل 10 میلیارد دلار می‌شود.

فتاح با بیان اینکه طی مدت 4 سال قرار بر این است که همه افراد تحت پوشش خانه دار شوند، اظهار کرد: اگر نتوانیم در کشور این افراد را خانه دار کنیم، باید مدرک های دانشگاهی خود را پاره کنیم، این کار هم شدنی است. من تحصیلکرده عمران هستم و این کار را ساماندهی خواهم کرد.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه برای مبارزه با فقر باید به صورت ریشه‌ای وارد عمل شد؛ تاکید کرد:به طبقه محروم و فقیر نباید به چشم آسیب نگاه کرد چرا که برخی از این فقرا نخبه هستند ولی درگیر فقر شده‌اند.

این مقام مسوول با بیان اینکه کمیته امداد خمینی(ره)  کمیته امداد قدیمی نیست که نان و آرد را بین مردم توزیع کند،اضافه کرد: ما زیر چتر بیمه سلامت نرفتیم، اکنون همه افراد تحت پوشش ما بیمه دارند و بیمه مکمل نیز فراهم شده است.

فتاح با اشاره به اینکه ما فراجناحی عمل می کنیم، افزود: افراد تحت پوشش ما شیعه و سنی هستند و مذهب برای ما مهم نیست؛ ما فرامذهبی عمل می کنیم.