۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

افزایش سرانه مصرف فولاد در کشور به بیش از دو برابر/ در سایر کشورها رشد فولاد یک درصد نیز نبوده است

۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۶
کد خبر: 225058
افزایش سرانه مصرف فولاد در کشور به بیش از دو برابر/ در سایر کشورها رشد فولاد یک درصد نیز نبوده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت میزان مصرف سرانه فولاد در کشور در زمان حاضر را 200 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: به دنبال افزایش سرانه مصرف فولاد به حدود 500 کیلوگرم هستیم.

محمد شریعتمداری روز شنبه در مراسم افتتاح واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه، رشد تولید فولاد کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته را 10 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان رشد با وجود محدودیت ها، تحریم ها و فشارهای دشمنان روی داده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: این در حالی است که در سایر کشورهای جهان رشد فولاد یک درصد نیز نبوده است.

وی، توازن سازی در عرصه فولاد کشور را از اهداف برنامه های دولت اعلام کرد و گفت: در تولید بخش های مختلف فولاد از جمله سنگ معدن، کنستانتره،گندله سازی، نورد ذوب باید توازن سازی صورت گیرد که از سال 1392 تا سال 1396 تلاش شده این توازن برقرار شود به طوری که در بخش گندله سازی تا 90 درصد افزایش سطح فعالیت روی داده است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم وضعیت تولید فولاد از 23 میلیون تن در سال 1392 به 31 میلیون تن در سال 1395 رسید که تلاش می شود بر اساس چشم انداز 20 ساله این میزان به 55 میلیون تن برسد.

وی صادرات فولاد را از برنام های دولت دوازدهم اعلام کرد و گفت: از همه ظرفیت های موجود در این زمینه به ویژه کیفی کردن و رقابت پذیری کردن محصولات استفاده می کنیم.

واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه به عنوان یکی از طرح های توسعه این مجتمع با ظرفیت تولیدی 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال ایجاد شده است.

این طرح توسعه شامل سه بخش احیا، ذوب و نورد است که بخش احیای مستقیم در قالب پروژه کارخانه تولید آهن اسفنجی میانه، از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) واگذار شد و موسسه عاشورای گروه تخصصی کربلا به صورت «مهندسی، تأمین کالا و ساخت» (EPC) این پروژه را اجرا کرد.

در طول احداث این واحد برای حدود 300 نفر به طور مستقیم و حدود 800 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی شد و با بهره برداری از آن برای 500نفر به طور مستقیم و 1500 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌ پایدار ایجاد می شود.