۰ نفر

هشدار بیمه مرکزی به شرکت های بیمه؛

تعیین نرخ تکلیفی درصورت ادامه قیمت شکنی شرکت‌های بیمه

۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹
کد خبر: 149500
تعیین نرخ تکلیفی درصورت ادامه قیمت شکنی شرکت‌های بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اگر شرکت های بیمه به نرخ شکنی ادامه دهند، برای حفظ حیات و اعتماد صنعت بیمه، برای برخی از رشته ها نرخ تکلیفی تعیین می کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عبدالناصر همتی در جریان سفر به اصفهان و دیدار با رئیسان شعب شرکت های بیمه این استان افزود: حداقل تعهد یک مسئول شعبه این است که نگذارد تخلف و نرخ شکنی در شعبه تحت مدیریتش رخ دهد.

وی با اشاره به افزایش منابع و در مقابل تعهدات صندوق تامین خسارت های بدنی و همراهی خوب آن با بیمه مرکزی گفت: می توان منتظر اتفاق های خوب در صنعت بیمه بود؛ اگر شرکت بیمه ای در بحث پرداخت دیات با مشکل نقدینگی مواجه شد می تواند از صندوق کمک بگیرد.

همتی با ابراز خرسندی از ترکیب نیروهای جوان و پیشکسوت در مدیریت های شرکت های بیمه گفت: باید با تقویت این ترکیب بتوانیم معضل نیروی انسانی و ضعف مدیریت در صنعت بیمه را برطرف کنیم.

وی در عین حال افزود: پژوهشکده بیمه در حال ایجاد دوره های تخصصی برای مدیران صنعت بیمه است که این کار به صلاحیت حرفه ای مدیران کمک می کند.

رئیس شورای عالی بیمه، ساده سازی مفاهیم و قانون مقررات بیمه را از برنامه های مهم صنعت بیمه اعلام کرد و گفت: باید برای افزایش ضریب نفوذ بیمه به سمت ایجاد رشته های بیمه ای جدیدی همچون زلزله برویم و از رقابت های ناسالم در رشته های زیان دهی چون شخص ثالث و درمان پرهیز کنیم.

** آغاز به کار نخستین شورای هماهنگی بیمه استان ها در اصفهان

رئیس کل بیمه مرکزی به درخواست مدیران منطقه ای بیمه ها، از آغاز به کار شورای هماهنگی بیمه ها در اصفهان خبر داد و گفت: تشکیل دوباره این شورا می تواند همبستگی میان صنعت بیمه را افزایش دهد.

همتی ابراز امیدواری کرد که در سایر استان ها نیز این شورا با حمایت سندیکای بیمه گران ایران احیا شود و دبیر خود را به بیمه مرکزی معرفی کنند.

وی همچنین از تعیین یک نماینده از سوی بیمه مرکزی در مناطق خبر داد و گفت: با اصلاح ساختار بیمه مرکزی، بزودی شاهد یک نماینده ناظر از بیمه مرکزی در هر منطقه خواهیم بود تا سرعت رسیدگی به مشکلات و خواسته های شعب بیمه استان ها افزایش یابد.

در ادامه این نشست، رئیسان شعب شرکت های بیمه استان اصفهان، درخواست های خود را از رئیس کل بیمه مرکزی مطرح کردند.

این نشست به میزبانی مدیرکل استان اصفهان بیمه ایران و با حضور معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و دبیرکل سنددیکای بیمه گران ایران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، همتی پیش از این تصریح کرده بود، بیمه مرکزی باوجود اینکه طبق مصوبه شورای عالی بیمه می تواند کف نرخ ها را اعلام کند اما نمی خواهد ورود کند اما اگر نرخ شکنی و ارائه نرخ های غیرفنی و رقابت های ناسالم ادامه یابد، ورود خواهد کرد.

وی بارها تصریح کرده که شرکت های بیمه با اخلاق حرفه ای به اعتلای صنعت بیمه کمک کنند.