۰ نفر

علی دایی همه رکوردها را شکست

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۰
کد خبر: 309038
علی دایی همه رکوردها را شکست

نظرسنجی های سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره انتخاب بهترین بازیکنان تاریخ جام ملت های آسیا با پیروزی قاطع ستاره های ایرانی همراه بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه ، با توجه به روند نظرسنجی سایت کنفدراسیون فوتبال برای انتخاب بهترین دروازه بان تمام ادوار جام ملت های آسیا، به نظر می رسد مرحوم ناصرحجازی نیز عنوان بهترین دروازه بان تمام ادوار جام ملت های آسیا را به دست بیاورد. البته موضوعی که درباره این انتخاب قابل ذکر و مهم است اینکه ، این انتخاب براساس آرای کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می شود و از همین رو فعالیت گسترده کاربران ایرانی در فضای مجازی به سود بازیکنان ایرانی شده و همه توانستند مقتدرانه به این عنوان دست پیدا کنند هرچند رقابت علی دایی و یاسرالقحطانی عربستان در انتخاب بهترین مهاجم تاریخ جام ملت ها داغ ترین رقابت این نظر سنجی ها برای کسب عنوان بهترین بود.

علی دایی: رکورد شکن همیشگی

نام علی دایی با رکوردشکنی عجین شده است. او هنوز بهترین گلزن ملی فوتبال جهان است و تنها کسی که شانس دارد تا به او برسد کریستیانو رونالدوی پرتغالی است که در 154 بازی ملی 85 گل زده است. میانگین گلزنی علی دایی 0.73 است و میانگین گلزنی رونالدو در هر بازی ملی 0.55 گل است. با این وصف اگر رونالدو با همین میانگین گل زده پیش برود او در صد و نود و هشتمین بازی ملی اش به رکورد گلزنی علی دایی خواهد رسید. یعنی رونالدو با این میانگین گلزنی باید 44 بازی ملی دیگر انجام دهد و 0.55 گل در هر بازی بزند تا به رکورد 109 گل علی دایی برسد. کاری که انجام آن دشوار به نظر می رسد. با توجه به اینکه رونالدو از ابتدای حضورش در تیم ملی پرتغال میانگین در حدود سالانه 10 بازی انجام داده به نظر می رسد او باید چهارسال و نیم دیگر با همین روند بازی در تیم ملی پرتغال بازی کند و در این صورت او اگر همین روند امروزش را بدون لغزش تا 38 سالگی ادامه دهد می تواند رکورد علی دایی را بشکند. این ها همه ارزش کار مهاجم ارزشمند فوتبال ایران و آسیا را نشان می دهد. علی دایی مثل همیشه این بار در نظرسنجی بهترین مهاجم هم کارش نسبت به علی کریمی ،مهدوی کیا و حتی مرحوم حجازی دشوارتر بود چرا که یک رقیب بسیار جدی به نام یاسرالقحطانی برایش پیدا شد. اما دایی در این نظر سنجی هم رکورد شکست و 767438 رای به دست آورد که بالاترین میزان رایی است که در این دوره از نظرسنجی در کنفدراسیون فوتبال آسیا به یک بازیکن داده شده است. این نظر سنجی را با اختلاف 315323 رای از یاسر القحطانی مهاجم سرشناس عربستانی که 452111 رای آورده بود برد.

نکته جالب اینجا است که آرای دایی از مجموع آرای مهدی مهدوی کیا و علی کریمی در این نظرسنجی ها بالاتر است. علی کریمی 432649 رای و مهدی مهدوی کیا 300076 رای به دست آوردند که مجموع آرای آن ها 732725 رای می شود و بر این اساس دایی 34713 رای بیشتر از مهدوی کیا و کریمی در مجموع رای آورده است.

کریمی: اقتدار جادوگر

اما مقتدرانه ترین پیروزی را در نظرسنجی ها تا این لحظه علی کریمی داشته است. کریمی 91% آرای مربوط به بهترین هافبک تاریخ جام ملت ها را به دست آورد در حالیکه علی دایی 59% و مهدی مهدوی کیا 79% آرا را کسب کرده بودند. ناصرحجازی نیز تا این لحظه در نظرسنجی 65% آرا را به خود اختصاص داده است. کریمی از مجموع 476772 رای 432649 رای به خود اختصاص داد و با اختلاف 415716 رای نسبت به نشاط اکرم عراقی عنوان بهترین هافبک تاریخ جام ملت ها را به دست آورد. مهدی مهدوی کیا نیز با اختلاف 254035 رای نسبت به نفر دوم بهترین مدافع جام ملت ها صالح النعیمه عربستانی به این عنوان رسید.