۰ نفر

بی‌عدالتی طلای جودوکار ایران تبدیل به نقره کرد

۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۴۵
کد خبر: 296804
بی‌عدالتی طلای جودوکار ایران تبدیل به نقره کرد

«سعید مولایی» جودوکار وزن منهای 81 کیلوگرم ایران با رای عجیب داوران و هیات ژوری٬ مدال طلای بازی های آسیایی را از دست داد و نقره گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امروز (پنجشنبه) در ادامه رقابت های جودوی هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 جاکارتا٬ چهار جودوکار کشورمان روی تاتامی رفتند که «مبینا عزیزی» و «دنیا آقایی» در بانوان با شکست برابر حریفان٬ حذف شدند.

در وزن منهای 73 کیلوگرم «محمد محمدی بریمانلو» به مدال ارزشمند برنز دست یافت.

سپس «سعید ملایی» که حریفانی از اندونزی٬ چین و کره جنوبی را شکست داده بود در فینال وزن منهای 81 کیلوگرم به مصاف «دیدار خامزا» از قزاقستان رفت.

در حالی که در پایان وقت قانونی «ملایی» برنده بازی بود و حتی برای لحظاتی به شادمانی پرداخت٬ هیات ژوری بعد از بازبینی سه ثانیه پایانی مبارزه به ملایی اخطار سوم کم کاری را داد تا او بازنده و طلای جوان شایسته جودوی ایران با نقره عوض شود.

جودوی ایران پیش از این تنها یک مرتبه در سال 2002 در بازی های آسیایی پوسان توسط «مسعود حاجی آخوندزاده» به مدال طلا رسیده بود که «ملایی» هم نتوانست به این انتظار پایان داد.

رقابت های جودوی بازی های آسیایی 2018 فردا (جمعه) به اتمام می رسد و «جواد محجوب» در سنگین وزن به عنوان آخرین نماینده ایران به میدان می رود.

کاروان ایران با 280 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن در 42 ماده ورزشی به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اعزام شده است و تاکنون ایران با 19 طلا، 18 نشان نقره و 20مدال برنز پس از کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی و اندونزی در جایگاه پنجم جدول رده بندی مدال ها قرار دارد.

این رقابت ها که به طور رسمی از 27مردادماه امسال به میزبانی کشور اندونزی آغاز شده است تا 11 شهریورماه ادامه دارد.