۰ نفر

صعود انگلیس به نیمه نهایی بعد از 28 سال

۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۱۵
کد خبر: 283689
صعود انگلیس به نیمه نهایی بعد از 28 سال

تیم ملی فوتبال انگلیس با پیروزی برابر سوئد در مرحله یک چهارم نهایی بیست و یکمین دوره رقابتهای جام جهانی به جمع چهار تیم برتر این مسابقات راه یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سومین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی بیست و یکمین دوره رقابت های فوتبال جام جهانی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز شنبه در ورزشگاه سامارا روسیه بین تیم های انگلیس و سوئد آغاز شد که این بازی با برتری ۲ بر صفر انگلیس به پایان رسید. مگویر(۳۰) و دله آلی(۵۹) برای انگلیس گل زدند.

درحالی که انتظار می رفت جدال این دو تیم اروپایی جذاب و دیدنی آغاز شود اما قرمز و زردپوشان حاضر در زمین با احتیاط زیاد و آرامش توپ را به گردش درآوردند و در ۳۰ دقیقه ابتدایی خطر جدی دروازه ها را تهدید نکرد. 

با این حال تیم ملی انگلیس در دقیقه ۳۰ روی یک ارسال از جناح چپ خود با ضربه سر مگویر دروازه سوئد را باز کرد تا یخ بازی آب شود. با این حال این گل هم دلیلی برای گرم شدن تنور بازی نبود و دو تیم همچنان به روال دقایق قبل کارشان را ادامه دادند.

در دقیقه آخر نیمه اول انگلیس این فرصت را داشت که به گل دوم دست پیدا کند اما استرلینگ بهترین موقعیت نیمه را از دست داد و توپ را به بیرون زد. درحالی که اکثر دقایق نیمه اول سرد و کسل کننده دنبال شد، در دقایق پایانی نیمه اول انگلیس تیم برتر میدان بود و صاحب چند موقعیت شد اما در نهایت این نیمه با برتری یک بر صفر انگلیس به پایان رسید.

شروع نیمه دوم کاملا متفاوت با نیمه اول بود و تیم سوئد برای جبران گل خورده از همان دقیقه اول روی دروازه حریف فشار آورد اما انگلیسی ها با آرامش و با احتیاط کامل جریان بازی را کنترل کردند تا در دقیقه ۵۹ بازهم روی یک ارسال از جناحین و ضربه سر دله آلی به گل دوم دست پیدا کردند.

بعد از این گل سوئدی ها بیشتر از قبل به دنبال جبران بودند اما انگلیس با چرخش عالی توپ در مناطق مختلف زمین اجازه افزایش فشارها به حریف را نمی داد. تعویض های دقایق پایانی دو تیم در جهت رسیدن به گل و حفظ نتیجه صورت گرفت. 

انگلیسی ها که تیم هماهنگ و حرفه ای نشان دادند برای رهایی از فشار حملات سوئد در دقایق پایانی توپ را در کناره ها به جریان درآوردند و با گرفتن خطا از بازیکنان حریف به دنبال ارسال از جناحین بودند که به خواسته شان هم رسیدند و با همین روش دقایقی از وقت بازی را تلف کردند تا پیروزی شان را قطعی کنند.

قبل از این تیم های فرانسه و بلژیک با برتری برابر حریفان خود به مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یافته بودند و در این مرحله به مصاف هم خواهند رفت. آخرین دیدار این مرحله شنبه شب و پس از برگزاری دیدار تیم های روسیه و کرواسی مشخص خواهد شد. انگلیس به مصاف برنده این دیدار خواهد رفت.