۰ نفر

چنگ خروس‌ها به صورت مسی و آرژانتین

۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۹
کد خبر: 282118
چنگ خروس‌ها به صورت مسی و آرژانتین

تیم ملی فوتبال فرانسه با پیروزی پرگل برابر آرژانتین به مرحله یک چهارم نهایی بیست و یکمین دوره رقابت‌های جام جهانی صعود کرد. قضاوت این بازی برعهده تیم داوری از ایران بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نخستین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه بین تیم های ملی فرانسه و آرژانتین از ساعت ۱۸:۳۰ امروز شنبه در ورزشگاه شهر کازان با قضاوت علیرضا فغانی آغاز شد. در این دیدار پرگل، فرانسه موفق به شکست ۴ بر ۳ آرژانتین شد.

آنتونی گریزمان (۱۳- پنالتی)، پاوارد (۵۷)، امباپه (۶۴ و ۶۸) برای فرانسه و دی ماریا (۴۰)، مرکادو (۴۸) و آگوئرو(۹۲) برای آرژانتین گلزنی کردند.

تیم ملی فرانسه از همان ابتدای بازی کنترل توپ را در اختیار داشت و توانست با استفاده از هنرنمایی هافبک های خود خطرات زیادی را روی دروازه آرژانتین ایجاد کند. نماینده قاره اروپا که برای رسیدن به گل در دقایق ابتدایی تلاش می کرد توانست در دقیقه ۸ تیر دروازه آرمانی، دروازه بان آرژانتینی ها را به لرزه در آورد. در ادامه باز هم فرانسوی ها بودند که کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند و بالاخره موفق شدند روی حرکت زیبای امباپه در محوطه جریمه آرژانتین به پنالتی برسند تا گریزمان پشت توپ بایستد و آن را تبدیل به گل کند.

07

علیرضا فغانی در این دیدار قضاوت سخت اما قابل قبولی داشت و به خوبی بازی را کنترل کرد

پس از این گل حملات نافرجام هم تیمی های مسی شروع شد اما هیچ کدام سرانجامی نداشت تا بالاخره آرژانتین روی هنرنمایی فردی آنخل دی ماریا در دقیقه ۴۰ از راه دور شوت بزند و دروازه هوگو لوریس دروازه بان تیم ملی فرانسه را فتح کند.

در این دیدار که تیم داوری ایران، قضاوت آن را بر عهده داشت عملکرد خوبی را از علیرضا فغانی شاهد بودیم. او در اکثر دقایق بازی توانست خودش را در مسیر جریان بازی قرار دهد تا با تسلط کامل قضاوت کند.

در نیمه دوم شاگردان سامپائولی توانستند در همان دقایق ابتدایی توسط مرکادو گل تصادفی به ثمر برسانند تا فرانسوی ها در بهت و حیرت بروند.

پس ازاین گل بازیکنان فرانسه روحیه خود را خیلی زود باز گرداندند و توانستند بازی را در دقیقه ۵۷ باسوپرگل پاوارد به تساوی بکشانند. پس از این گل، تاکتیک های تهاجمی دیده دشام در تیم ملی فرانسه ادامه پیدا کرد و آنها توانستند مزد حملات متوالی خود را دوبار توسط امباپه بگیرند تا ستاره جوان کشوری که سمبلش خروس است، باعث صعود این تیم به یک چهارم نهایی حام جهانی ۲۰۱۸ شود.

آرژانتین که نمی خواست در این مرحله با جام خداحافظی کند تلاش زیادی کرد تا اختلاف را کم کند که این اتفاق در دقیقه ۹۲ رخ داد و آگوئرو با ضربه سر گل سوم تیمش را به ثمر رساند اما این گل هم نتوانست جای زخمی که خروس ها روی صورت مسی و یارانش انداختند را التیام ببخشد. 

بعد از آلمان - قهرمان دوره قبل - که در مرحله مقدماتی حذف شده بود، آرژانتین به عنوان یکی دیگر از بزرگان فوتبال جهان که نایب قهرمان دوره گذشته بود از دور مسابقات کنار رفت.