۰ نفر

بحران قلیان‌کشی سرخابی‌ها جهانی شد +عکس

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۴۹
کد خبر: 227087
بحران قلیان‌کشی سرخابی‌ها جهانی شد +عکس

« دو بازیکن ملی پوش و سرشناس فوتبال ایران توسط کمیته اخلاق فدراسیون این کشور به دلیل کشیدن قلیان محروم شده اند. وریا غفوری از استقلال و محسن مسلمان از پرسپولیس بازیکنانی هستند که با این محرومیت روبرو و نمی توانند در مهمترین بازی سال فوتبال ایران به میدان بروند. البته هر دو بازیکن این موضوع را تکذیب کردند تا جایی که مسلمان گفت تصاویر منتشر شده برای دو سال قبل است و وریا هم آن را فتوشاپ نامید».

در پی محرومیت دو بازیکن کلیدی استقلال و پرسپولیس از حضور در حساس ترین بازی فصل لیگ برتر ایران به دلیل استفاده از قلیان و استعمال دخانیات سوای از بازتابی که در رسانه های داخلی داشت مورد توجه رسانه های معتبر دنیا نیز قرار گرفت تا جایی که سایت مطرح اشپیگل آلمان در گزارشی به محرومیت محسن مسلمان و وریا غفوری به بهانه انتشار تصاویری از قلیان کشیدن پرداخت.

قلیان

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، در حالی که حضور وینفرد شفر در راس کادر فنی استقلال باعث شده توجه رسانه های آلمانی به فوتبال ایران معطوف شود محرومیت یکی از ملی پوشان این تیم همچنین پرسپولیس باعث شد تا اشپیگل در گزارشی پیرامون این حکم فدراسیون فوتبال ایران مدعی شود استفاده از قلیان و دخانیات میان ورزشکاران ایرانی به دردسر بزرگی تبدیل شده است.

در گزارش اشپیگل آمده است:« دو بازیکن ملی پوش و سرشناس فوتبال ایران توسط کمیته اخلاق فدراسیون این کشور به دلیل کشیدن قلیان محروم شده اند. وریا غفوری از استقلال و محسن مسلمان از پرسپولیس بازیکنانی هستند که با این محرومیت روبرو و نمی توانند در مهمترین بازی سال فوتبال ایران به میدان بروند. البته هر دو بازیکن این موضوع را تکذیب کردند تا جایی که مسلمان گفت تصاویر منتشر شده برای دو سال قبل است و وریا هم آن را فتوشاپ نامید».

علاوه بر اشپیگل می توان به چند سایت معتبر دیگر هم اشاره کرد که به موضوع استعمال دخانیات در میان ایرانی ها اشاره کرد از جمله AD هلند که مدعی شد وینفرد شفر آلمانی در بدو حضورش در ایران با بحران های عجیبی در استقلال روبرو شد.