۰ نفر

قوانین فیفا تغییر می‎کند

۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۷
کد خبر: 226581
قوانین فیفا تغییر می‎کند

فیفا درصدد است قوانین تیم بازی در تیم ملی را تغییر دهد تا برخی بازیکنان بتوانند در شرایطی در تیمی جدید بازی کنند که در تیمی دیگر هم بازی کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، فیفا درصدد تغییر قوانین بازی‌های ملی است تا بازیکنان بتوانند با تغییر ملیت تیمشان را هم تغییر دهند. طبق قوانین فعلی اگر بازیکنی برای یک تیم ملی یک بازی انجام دهد دیگر نمی‌تواند در تیم ملی کشوری دیگر بازی کند، مگر این که تیم ملی کشورهای تازه‌ تاسیس مانند کوزوو باشد.

سمیر اوجکانی، دروازه‎بان تیم فوتبال فروزینونه برای آلبانی بازی کرده، اما وقتی اجازه‎اش از سوی فیفا صادر شد به تیم ملی کوزوو ملحق شد.

همچنین بازیکنان اگر فقط بخواهند در بازی‌های دوستانه بازی کنند هم می‎توانند تیمشان را تغییر دهند و به همین دلیل جورجینیو از ناپولی هنوز هم می‎‌تواند در تیم ملی برزیل بازی کند، آن هم در شرایطی که دو بازی ملی در ایتالیا دارد.

اما رویترز گزارش داده که فیفا می‌خواهد قوانین را تغییر دهد، یکی از این قوانین این است که اجازه دهد بازیکن تیمش را تغییر دهد، اما در صورتی که دو یا سه بازی ملی انجام داده باشد و دیگر شانسی برای دعوت شدن به تیم ملی نداشته باشد.

فدراسیون بین‎المللی فوتبال بر این باور است که دنیا به همراه قانون‌های مهاجرت تغییر کرده و بهتر است در قوانین این سازمان هم تغییراتی اعمال شود.