۰ نفر

رونالدو پردرآمدترین ورزشکار جهان

۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴
کد خبر: 226402
رونالدو پردرآمدترین ورزشکار جهان

نشریه معتبر فوربس اسامی پردرآمدترین شخصیت های معروف اروپایی را اعلام کرد که این بار ستاره پرتغالی رئال مادرید به رتبه دوم نزول کرده است.

نشریه معتبر فوربس اسامی 20 چهره معروف پردرآمد اروپا را اعلام کرد که بر این اساس «جی کی رولینگ» نویسنده کتاب های «هری پاتر» در صدر جدول قرار گرفت و رونالدو را به رتبه دوم فرستاد.

بنابراین گزارش، رولینگ سال 2017 میلادی 95 میلیون دلار درآمد داشت.این در حالی است که کریستیانو رونالدو 93 میلیون دلار درآمد داشته است.

از ورزشکاران سرشناس اروپایی در این فهرست می توان به راجر فدرر ستاره سوئیسی تنیس اشاره کرد که با 64 میلیون دلار درآمد در رتبه پنجم قرار دارد.

لوئیس همیلتون راننده انگلیسی مسابقات فرمول یک نیز با 46 میلیون درآمد در رتبه 10 جای دارد.

گرت بیل ستاره ولزی رئال مادرید و زلاتان ابراهیموویچ بازیکن سابق تیم ملی سوئد نیز به ترتیب با 34 و 32 میلیون دلار در رتبه های هیجدهم و بیستم قرار گرفته اند.

طبق اعلام فوربس در میان چهره های معروف جهان نیز رونالدو پس از چندین چهره ی دنیای موسیقی در جایگاه پنجم پردرآمدها قرار دارد و مسی در این فهرست جهانی با درآمد سالانه 80 میلیون دلار ، چهاردهم است.

اما در فهرست دیگری که مختص پردرآمدترین ورزشکاران سراسر جهان است، رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال، پردرآمدترین ورزشکار شناخته شده است.

در این فهرست پس از رونالدو، لبرون جیمز ستاره بسکتبال قرار دارد.

اسامی 10 ورزشکار پردرآمد جهان به شرح زیر است:

1. کریستیانو رونالدو، 93 میلیون دلار

2. لبرون جیمز 82.6 میلیون دلار

3. لیونل مسی، 80 میلیون دلار

4. راجر فدرر، 64 میلیون دلار

5. کوین دورانت، 60،6 میلیون دلار

6. اندرو لاک، 50 میلیون دلار

6. روری مکیلروی، 50 میلیون دلار

8. استفن کری، 47،3 میلیون دلار

9. جیمز هاردن، 46،6 میلیون دلار

10. لوئیس همیلتون، 46 میلیون دلار

گفتنی است،فوربس برای تعیین جایگاه ورزشکاران و چهره های شاخص از ملاک هایی مانند دستمزد، درآمد ناشی از تبلیغات، جوایز دریافتی و حق تصویر استفاده می کند.