۰ نفر

عذرخواهی کیمیا به جای تلویزیونی‌ها

۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۴
کد خبر: 203410
عذرخواهی کیمیا به جای تلویزیونی‌ها

کیمیای تکواندو با مدال نقره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان، بهترین عملکرد تاریخ تکواندو بانوان در رقابت‌های جهانی را رقم زد.

کیمیا علیزاده تنها مدال‌آور تیم ۶ نفره تکواندوی بانوان با پیروزی مقابل فرناندا آگویره از شیلی، آشلی کرایولد از کانادا، ئی چینگ لین از چین‌تایپه، ماریجا استتیک از کرواسی و تاتیانا کوزمینا از روسیه به فینال راه پیدا کرد اما در فینال برابر روس گباگبی از ساحل‌عاج که مدال برنز المپیک ۲۰۱۶، طلای مسابقه‌های قهرمانی اروپا و طلای قهرمانی آفریقا را در کارنامه داشت مبارزه کرد و با وجود آسیب‌دیدگی تا لحظه آخر از جان مایه گذاشت و در نهایت نتیجه را واگذار و به مدال نقره بسنده کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرورزشی، اما همین مدال نقره که بهترین عملکرد بانوان ایران در طول رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان بود، ظاهراً به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده و در این دو روز بیشتر از اینکه به کیمیا افتخار کنند، از او ایراد گرفته‌اند؛ ایرادی که از همان ثانیه‌های اول مبارزه فینال شروع شد، در سالن تی‌وان آرنای کره‌جنوبی و مقابل روس گباگبی از ساحل‌عاج. کیمیا در فینال خوب نبود و ۱۹-۹ باخت اما انتظار نداشت اولین مدال نقره جهانی که او برای تکواندوی زنان گرفته، تا این حد بی‌ارزش شود. گزارش پرانتقاد مجری و کارشناس تکواندو در پخش مستقیم تلویزیونی و تیترهای بعضی از رسانه‌ها آزار‌دهنده بود، تیترهایی که فقط یک چیز دیده بودند، اینکه دست کیمیا از طلا کوتاه مانده بود.

در شیاپچانگ جهانی کره انتظار این بود که کیمیا باز هم جور ناکامی‌ها را بکشد‌‌؛ همان‌طور که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶، جور بی‌مدالی مردان را کشید ولی چه حیف که نه گزارشگر و نه کارشناسی که در صفحه تلویزیون کیمیا و مبارزه‌اش را به محاکمه کشیده و نقره او را زیرسؤال بردند، نمی‌دانستند کیمیا به رغم مصدومیتی که داشت در یک وزن بالاتر به جنگ حریفان رفته تا در آخرین روز مسابقه باز هم برای ورزش ایران و تکواندو آبروداری کند.

بعد از انتقاداتی که در تلویزیون از کیمیا علیزاده شد، در فضای مجازی خیلی‌ها از مجری و کارشناس برنامه خواستند تا از همان تریبونی که کیمیا و مربی‌اش را به کم‌کاری متهم کرده بودند، از آن‌ها عذرخواهی کنند به‌ ویژه اینکه تصاویری از مصدومیت‌های مچ پا و دست دختر تاریخ‌ساز تکواندو منتشر شد تا بیشتر مشخص شود حاضران در برنامه تلویزیونی، بدون آگاهی از وضعیت جسمانی او اظهارنظر کرده بودند ولی عجیب بود که دیروز کیمیا از مردم و مربی‌اش مهرو کمرانی به‌ خاطر اینکه نتوانسته مدال طلا بگیرد، در صفحه اینستاگرامش عذرخواهی کرد. او نوشته بود: «دوستای خوب من، قبل از اینکه از تک‌تک هموطنان عزیزم، عذرخواهی کنم، باید از استاد عزیزم عذرخواهی کنم. استاد منو ببخشید که نتونستم جواب زحمت‌هاتون رو با مدال طلا بدم. من تمام تلاشم رو کردم ولی نشد... اما بذارید بگم چقدر خوشحالم‌؛ خوشحال از نتایج به دست ‌اومده‌ای که آرزوی سال‌های سال تکواندوی بانوان بود که به لطف زحمات و دانش فنی بالای شما رقم خورد. ‎چراکه در این دوره، دخترای تیم ملی ما در دو وزن در آستانه مدال برنز قرار گرفتند، ناهید و طیبه عزیز بهتون خسته نباشید میگم و بر کارشناسان اهل فن، مدال برنز شما پوشیده نیست... ملیکا، زهرا و اکرم عزیز، نتایج شما هم بر هیچ‌کس قابل انکار نیست که تیم ما هرجا موفق به پیروزی نشد، مقابل نامی‌ترین ورزشکاران جهان بود. استادم شما بزرگواری... مثل همیشه بگذر و ببخش... زیرا باعث احترام به تکواندوی دختران ایران شما بودید... از رده‌سنی نونهالان تا نوجوانان و تیم ملی از مسابقه‌های قاره‌ای تا المپیک، با شما بود که ما ارزشمندترین نتایج رو به دست‌ آوردیم. استاد سروی، استاد فولادی و استاد صفرپور، ممنونم ازتون به‌ خاطر تمام زحمت‌هایی که برای تیم دخترا کشیدید و اما در مورد خودم... ازتون خواسته بودم دعا کنید سربلند باشیم، دعا کنید سربلند باشم. سرم پایینه. ببخشید که طلا نگرفتم. دیروز مدال نقره جهان رو فراموش کردم و فقط تجربیاتش رو به خاطر سپردم...»

کیمیای تکواندو دیروز همراه تیم ملی تکواندو به ایران بازگشت تا پس از چند روز استراحت کارهای درمانی را از سر ‌بگیرد و خود را برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و انتخابی المپیک آماده و باز هم برای ورزش ایران و تکواندو افتخارآفرینی کند.