۰ نفر

کیمیا علیزاده؛ فینالیست مسابقات جهانی تکواندو

۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵
کد خبر: 202702
کیمیا علیزاده؛ فینالیست مسابقات جهانی تکواندو

کیمیا علیزاده با پیروزی ۹ بر ۶ برابر نماینده روسیه ضمن صعود به دیدار پایانی وزن ۶۲- کیلوگرم، مدال نقره خود را نیز قطعی کرد.

بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ با حضور ۹۷۳ تکواندوکار از ۱۸۳ کشور از سوم تیرماه در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز و امروز (جمعه) به پایان می‌رسد. در روز پایانی این مسابقات، رقابت‌های اوزان ۶۲- کیلوگرم گروه زنان و ۸۰- کیلوگرم گروه مردان برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کیمیا علیزاده در مرحله نیمه نهایی رو در روی تاتیانا کوزمینا از روسیه قرار گرفت و توانست ۹ بر ۶ به پیروزی برسد. با صعود علیزاده به دیدار پایانی اولین‌بار است که یک بانوی ایرانی به فینال مسابقات جهانی راه می‌یابد.

در راند نخست دو مبارز تحرک چندانی از خود نشان ندادند و نتیجه با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما در راند دوم این نماینده روسیه بود که چهار امتیاز کسب کرد و حساب کار پنج بر یک شد. اوج هنرنمکایی کیمیا در راند پایانی بود که موفق شد بر حریف غلبه کند و چهار امتیاز دیگر را کسب کند

تکواندوکار وزن ۶۲- کیلوگرم ایران در گام نخست به مصاف فرناندا آگویره از شیلی رفت و با نتیجه ۱۴ بر ۹ تکواندوکار را مغلوب کرد.

بانوی تکواندوکار ایران در دومین مبارزه با پیروزی ۳۶ بر ۲۲ برابر اشلی کرایولد کانادایی، دارنده مدال طلا و برنز قهرمانی پان آمریکن توانست به مرحله سوم رقابت‌های جهانی صعود کند.

علیزاده در سومین دیدار خود در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ئی چینگ لی دارنده مدال طلای آسیا از چین تایپه رفت و در پایان موفق شد در راند طلایی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به پیروزی برسد.

کیمیا علیزاده در مرحله یک چهارم نهایی رو در روی ماریا استتیچ از کرواسی قرار گرفت و در پایان با ارائه نمایش درخشان توانست ۱۲ بر ۴ به پیروزی برسد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

نماینده ایران در فینال و برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها باید با روس گباگبی از ساحل عاج دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶، طلای مسابقات قهرمانی اروپا و طلای قهرمانی آفریقا مبارزه کند.