۰ نفر

رکوردهایی که رونالدو در بازی دیشب به نام خود ثبت کرد

۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۹
کد خبر: 197433
رکوردهایی که رونالدو در بازی دیشب  به نام خود ثبت کرد

مهاجم رئال مادرید با گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر یوونتوس چند رکورد بی نظیر را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش آس، کریستیانو رونالدو در فینال کاردیف تاریخ‌سازی کرد. مهاجم رئال مادرید نخستین گل دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا را برابر یوونتوس به ثمر رساند. او با پاس فوق العاده دنی کارواخال توانست در سه فینال این رقابت‌ها گلزنی کند.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بازیکن پرتغالی در دو فینال گذشته که گلزنی کرده بود توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. او در سال ۲۰۰۸ با منچستر یونایتد قهرمان شد و در سال ۲۰۱۴ به همراه مادرید جام قهرمانی را بالای سر برد. رونالدو برابر یوونتوس دبل کرد و در پیروزی چهار بر یک تیمش نقش مهمی داشت. او برای نخستین بار در دیدار نهایی دو گل به ثمر رساند.

آلفردو دی استفانو پنج بار در فینال‌ها گلزنی کرده بود اما آن رقابت‌ها فرمت قدیمی این مسابقات بود و جام باشگاه‌ها نام داشت که در فصل ۱۹۹۲-۹۳ به لیگ قهرمانان تغییر پیدا کرد.

رونالدو تاکنون پنج فینال را تجربه کرده است که چهار پیروزی را  به دست آورده است. فینال کاردیف سومین دیدار نهایی بود که با مادرید تجربه می‌کرد. او در دو فینال قبل نیز عنوان قهرمانی را کسب کرده بود. مهاجم مادرید با دو گلی که به ثمر رساند با ۱۲ گل برترین گلزن این بازی‌ها شد و از لیونل مسی با ۱۱ گل پیشی گرفت. پنجمین فصل پیاپی است که رونالدو به عنوان برترین گلزن لیگ قهرمانان شناخته می‌شود. او در مجموع ۶ بار این عنوان را کسب کرده است.

او از مرحله یک چهارم نهایی ۱۰ گل به ثمر رساند (پنج گل برابر بایرن مونیخ، سه گل مقابل اتلتیکومادرید و دو گل برابر یوونتوس). یوونتوس بهترین حریف برای این بازیکن محسوب می‌شود چون در پنج رویایی برابر تیم ایتالیایی هفت گل به ثمر رسانده است.

 نخستین گل رونالدو در فینال کاردیف پانصدمین گل مادرید در لیگ قهرمانان اروپا بود. او با به ثمر رساندن گل دوم توانست ششصدمین گل دوران بازی‌اش را به ثبت برساند.