۰ نفر

یوونتوس تاریخ‌ساز شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۱۶
کد خبر: 194795
یوونتوس تاریخ‌ساز شد

بانوی پیر با کسب پیروزی در هفته ماقبل پایانی فصل جاری سری A، ضمن مسجل کردن عنوان قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها رکوردی جدید در کالچو به ثبت رساند.

بعد از 37 هفته، امروز (یکشنبه) سرانجام سرنوشت کورس قهرمانی سری A مشخص شد و مطابق انتظار یوونتوس از عنوان قهرمانی‌اش دفاع و بار دیگر اسکودتو را از آن خود کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بانوی پیر که امروز میزبان کروتونه بود، میهمان پایین جدولی‌اش را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد تا با افزایش اختلافش با رم رده دومی به 4 امتیاز در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل، برای ششمین بار متوالی قهرمانی سری A شود و به این ترتیب به تنهایی رکورددار کسب بیشترین قهرمانی پی در پی در لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا باشد. پیش از این یوونتوس و همشهری‌اش تورینو به طور مشترک رکورددار کسب بیشترین اسکودتوی پی‌در‌پی بودند.

گل‌هایی که مسبب بیست‌و‌هشتمین پیروزی این فصل بانوی پیر در لیگ شدند را ماریو ماندزوکیچ در دقیقه 13، پائولو دیبالا در دقیقه 39 و الکس ساندرو در دقیقه 83 به ثمر رساندند تا بیانکونری برای سی‌و‌سومین بار به صورت رسمی و سی‌و‌پنجمین بار به صورت غیررسمی (با احتساب دو قهرمانی فصول 05-2004 و 06-2005 که به دلیل ماجرای کالچوپولی باطل شد) فاتح مهمترین تورنمنت باشگاهی سرزمین چکمه‌ای شود.

با مسجل شدن سومین قهرمانی متوالی یوونتوس در سری A با هدایت ماسیمیلیانو آلگری، بازی هفته پایانی این تیم در خانه بولونیا به یک بازی کاملاً تشریفاتی تبدیل شد تا آلگری بتواند به مهره‌‌های اصلی‌اش برای مصاف حساس 13 خرداد با رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا استراحت بدهد.

در دیگر مسابقه مهم از 6 دیداری که در دومین روز از هفته سی‌و‌هفتم سری A برگزار شد، میلان که میزبان بولونیا بود و این تیم را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. گل‌های این بازی را که 3 امتیاز آن جایگاه روسونری را در ششم جدول ثبیت کرد، جرارد دئولوفئو در دقیقه 69،کیسوکه هوندا در دقیقه 73 و لاپادولا در دقیقه 90به ثمر رساندند. میلان با این پیروزی 63 امتیازی شد تا فاصله‌اش را با فیورنتینای رده هفتمی به 4 امتیاز افزایش دهد و از بابت کسب سهمیه حضور در پلی‌‌آف لیگ اروپا مطمئن شود. این در حالی است که روسونری به لطف کسب نتایج بهتر در بازی‌های رودررو با آتالانتا که 3 امتیاز بیشتر دارد، در هفته آخر می‌تواند جای این تیم را هم در رده پنجم جدول بگیرد.

نتایج 4 بازی دیگر امروز سری A به شرح زیر است:

امپولی صفر - آتالانتا یک

جنوا 2 - تورینو یک

ساسولو 6 - کالیاری 2

اودینزه یک - سامپدوریا یک

در آخرین بازی هفته سی‌و‌هفتم سری A امشب از ساعت 23:15 اینتر میهمان لاتزیو خواه بود.

در جدول رده‌بندی سری A، پس از یوونتوس 88 امتیاز، رم 84 امتیازی در رده دوم قرار دارد و ناپولی با 83 امتیاز سوم است.