۰ نفر

ناگفته‌های طاهری از حاشیه جشن قهرمانی پرسپولیس

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۸
کد خبر: 189203
ناگفته‌های طاهری از حاشیه جشن قهرمانی پرسپولیس

با قهرمانی‌ای که پرسپولیس در لیگ شانزدهم به دست آورد، توانست یک ستاره روی پیراهن خود حک کند؛ ستاره‌ای که بعد از ١٠ قهرمانی روی پیراهن تیم‌ها حک می‌شود.

 اما در این عوامل متعددی نقش داشتند که مهم‌ترین آن شاید مدیریت صحیح باشگاه باشد؛ مدیریتی که در طول فصل ثبات مالی را به باشگاه آورد و حواشی را از تیم دور کرد تا برانکو ایوانکوویچ با خیال آسوده فقط به مسائل فنی تیمش فکر کند. جشن دهمین قهرمانی پرسپولیس با حواشی خاصی برگزار شد؛ حواشی‌ای که شاید تا ما‌ه‌ها درباره آن صحبت شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتماد ؛ با وجود اینکه در دو فصل اخیر بازیکنان پرسپولیس می‌گفتند با قهرمانی در لیگ می‌خواهند کاری کنند تا هانی نوروزی، فرزند کاپیتان فقید پرسپولیس جام را بالای سر ببرد اما این اتفاق رخ نداد و هانی نوروزی حتی در جشن قهرمانی هم شرکت نکرد و با چشمانی اشکبار ورزشگاه را ترک کرد. برای بررسی این موضوع و البته وضعیت باشگاه پرسپولیس با علی اکبر طاهری همکلام شدیم تا از زبان سرپرست باشگاه پرسپولیس از وضعیت این باشگاه مطلع شویم.

پس از دو فصلی که در پرسپولیس حضور داشتید این تیم توانست به مقام قهرمانی برسد. ارزیابی‌تان از این دستاورد چیست؟

البته من بیشتر از دو سال در خدمت پرسپولیس بودم. ما ابتدا در هیات‌مدیره در خدمت باشگاه بودیم اما در ادامه و پس از اتفاقاتی که رخ داد تکلیف شد که به عنوان سرپرست به باشگاه خدمت کنم. از همان ابتدا با توجه به اینکه آقای برانکو در باشگاه حضور داشتند سعی کردیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که هم برنامه کوتاه‌مدت داشته باشیم و هم چشم‌انداز بلندمدتی داشته باشیم. بر همین اساس با توجه به اینکه شروع لیگ نزدیک بود و باید هرچه سریع‌تر تیم را می‌بستیم ابتدا شروع به جذب بازیکن کردیم و از برانکو خواستیم لیست بازیکنان مد نظرش را به ما بدهد. او هم لیستی را به ما داد و بازیکنانی جذب شدند و فصل را شروع کردیم.

البته برنامه کوتاه‌مدت جواب نداد و نتوانستید قهرمان بشوید.

بله پایان فصل جام را به ما ندادند اما ما قهرمان بودیم. فقط به خاطر تفاضل نتوانستیم قهرمان بشویم. اگر خاطرتان باشد همان موقع تیم بسیار خوب بازی می‌کرد و ما در پایان فصل نتایج بسیار خوبی گرفتیم.

همین نتایج باعث شد پیش از اتمام فصل قرارداد برانکو را تمدید کنید.

بله همین طور است. بر اساس ارزیابی‌ای که داشتیم و برنامه بلندمدتی که تدوین کرده بودیم قرارداد برانکو را دو ساله تمدید کردیم.

سال آینده قرارداد برانکو به اتمام می‌رسد. گویا قرار است قرارداد برانکو را ٥ سال دیگر تمدید کنید.

هنوز صحبتی برای تمدید قرار ٥ساله نشده است. فکرمی‌کنم مطالبی که در این زمینه عنوان کردیم درست به اطلاع هواداران نرسیده است. ما یک برنامه بلندمدت ٥ ساله را تدوین کردیم که آقای برانکو جزیی از برنامه‌های ما است. البته بهتر است بگویم هنوز برنامه را تدوین نکردیم و با آقای برانکو هم صحبت نهایی را انجام نداده‌ایم.

یعنی منتظر نظر برانکو هستید؟

همان طور که گفتم هنوز با برانکو صحبت نهایی را انجام نداده‌ایم.

آقای طاهری، مهم‌ترین عامل قهرمانی پرسپولیس را در چه چیزی می‌دانید؟

ما بر اساس برنامه‌ای که داشتیم و با انجام یک کار تیمی و منسجم توانستیم به هدف برسیم. همه در این قهرمانی سهیم هستند. وقتی یک مجموعه می‌خواهد مسیری را طی کند همه باید دست به دست هم بدهند تا مسیر درست را برود. در باشگاه ما هم همه‌چیز بر اساس برنامه پیش رفت. از تدارکات تیم تا کادر فنی و بازیکنان نقش مهمی در این قهرمانی داشتند. نمی‌شود سهم بیشتری برای کسی در نظر گرفت. اما من می‌خواهم از هواداران تشکر کنم که تیم را حمایت کردند. ما برای هواداران و خوشحالی آنها تلاش کردیم.

جشن قهرمانی هم که برگزار کردید حواشی زیادی را به همراه داشت. آیا قرار نبود هانی نوروزی در جشن قهرمانی حاضر باشد؟

فکر می‌کنم جشن خوبی برگزار شد و در ابتدای مراسم، همه‌چیز روی نظم خاصی پیش رفت اما هرچه به لحظات پایانی مراسم می‌رسیدیم و پس از اینکه جام اهدا شد، کمی در اطراف زمین شلوغ شد و افراد غیرمسوول حضور یافتند که همین مساله کار قشنگ ابتدای برنامه را خراب کرد. درباره هانی نوروزی هم باید توضیح کاملی ارایه بدهم. صبح روز بازی مهدی طارمی پیش من آمد و گفت هانی نوروزی به هتل آمده و می‌خواهد با ما به ورزشگاه بیاید. من به او گفتم شما تمرکزتان روی بازی باشد من آقای علیپور، مدیر داخلی باشگاه را مامور کردم تا هانی نوروزی را به ورزشگاه بیاورد. در ادامه عمو و پدربزرگ هانی هم آمدند که من به آنها گفتم نمی‌توانیم هانی را به کنار زمین ببریم تا جام را بالای سر ببرد. طبق قوانین سازمان لیگ فقط کسانی که آی‌دی‌کارت داشتند می‌توانستند به کنار زمین بروند. بنابراین قرار ما این شد تا مدیر داخلی باشگاه، هانی را به همراه پدربزرگ و عمویش به ورزشگاه بیاورد و در قسمت CIP ورزشگاه استقرار یابند تا پس از اینکه جام اهدا و مراسم تشریفات برگزار شد به داخل زمین بیاید و همراه با سایرین جشن قهرمانی بگیرد. اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد یعنی هانی نوروزی در جایگاه CIP حضور داشت و پس از اینکه جام اهدا شد و قصد داشت به کنار زمین بیاید و با بازیکنان در جشن قهرمانی شرکت کند، ماموران یگان ویژه اجازه حضور او را ندادند. البته اواخر مراسم او توانست به همراه عمویش به کنار زمین بیاید اما پدربزرگش به خاطر اینکه جام اهدا شده بود ناراحت شد و دست کودک را گرفت تا از ورزشگاه برود.

چه کسی در این بین مقصر است؟

من هم در داخل زمین بودم و از این ماجراها اطلاعی نداشتم. پس از اینکه این اتفاق رخ داد، از موضوع مطلع شدم. به هر حال ما پس از اینکه تیم به تهران بازگردد، مراسم شکیلی را برای جشن قهرمانی برگزار می‌کنیم و در آن مراسم از خانواده نوروزی هم دلجویی خواهیم کرد. این مساله یک سوءتفاهم بود و ما از قبل طوری برنامه‌ریزی کرده بودیم که هانی در جشن قهرمانی شرکت کند اما از همان ابتدا هم قرار نبود که هانی نوروزی جام را بالای سر ببرد.