۰ نفر

علیرضا منصوریان: جای کاوه در تیم ملی خالی است

۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۰۰
کد خبر: 187737
علیرضا منصوریان: جای کاوه در تیم ملی خالی است

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با بیان اینکه قصد حذف کردن امید نورافکن از استقلال را ندارد، گفت: جای کاوه رضایی در تیم ملی خالی است و از کی‌روش می خواهم این بازیکن را دعوت کند.

علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی استقلال با صبای قم در جمع خبرنگاران گفت: بازی بسیار سختی با صبا داریم. بازی با تیم هایی که برای بقا می جنگند سخت است. هدف اولمان قرار گرفتن در رتبه دوم جدول است و به دنبال این هستیم که به این هدف برسیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وی افزود: فاصله بازی با صبای قم و لوکوموتیو سه روز است. دغدغه ما ریکاوری بازیکنان است. ولی به لحاظ روحی و روانی آماده بازی هستیم. امیدواریم تا فردا بازیکنان سرحال شوند.

سرمربی استقلال درباره احتمال ضد فوتبال صبای قم تاکید کرد: نمی خواهم از واژه ضد فوتبال استفاده کنم. اگر صبا دفاعی بازی کند برای آن هم برنامه داریم. البته تیم مرفاوی در این چند هفته دفاعی نبوده و بالا بازی کرده است. حتی دفاع هم یک نوع تاکتیک است و ما باید آمادگی داشته باشیم که داریم.

منصوریان در خصوص اینکه گفته می شود با پیروانی سرمربی تیم جوانان برای عدم دعوت نورافکن به این تیم صحبت داشته است گفت: در این مورد هیچ صحبتی نداشته ام.  پیروانی سرمربی تیم ملی است و مختار است هر بازیکنی که بخواهد انتخاب کند. من با پیروانی دوست هستم ولی تا الان هیچ ایده ای را از من نگرفته و او هم ایده ای به من نداده است.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: نورافکن سرمایه ماست و قصد نداریم او را حذف کنیم. نورافکن در روزهای گذشته شرایط خوبی داشته و پسر خیلی خوبی است. نورافکن از پسر من دو سال بزرگتر است. ما هم در جوانی کارهایی کرده ایم که بزرگترها گذشت کرده اند که به این نقطه رسیده ایم.  تا امروز صحبت خاصی بین ما درباره بودن یا نبودن نوارفکن نبوده است.

منصوریان درباره برنامه استقلال برای خداحافظی رضا عنایتی در مسابقه فردا تاکید کرد: مدیرعامل باشگاه صبا صحبت کرد و گفت که عنایتی خداحافظی نمی کند.

او فقط فردا با استقلال خداحافظی می کند. باشگاه صبا به عنایتی در هفته های پایانی نیاز دارد. رضا برای باشگاه استقلال زحمات زیادی کشیده و استقلال را بسیار دوست دارد. من با او نزدیک و صمیمی هستم. عنایتی جزو استقلالی های اصیل است و زمانی هم که به استقلال بازگشت به او جفا شد و کلمه غلطی به نام دندان پوسیده را برایش به کار بردند. او به هر تیمی رفت رشد خیلی خوبی داشت.

وی به شوخی ادامه داد: نگرانم این چند بازی هم بگذرد ولی رضا از فوتبال خداحافظی نکند! فوتبال عنایتی خوب است. شاید یک روز از خواب بیدار شد و تصمیم گرفت دو سال دیگر هم بماند! به هر حال قطعا باشگاه استقلال برای بازی فردا و خدحافاظی عنایتی از هواداران استقلال برنامه ویژه دارد.

سرمربی استقلال درباره تساوی با لوکوموتیو تصریح کرد: لوکوموتیو فوتبال روسی و منسجم را بازی می کند و ما را تحت فشار گذاشت. طبیعی است چون تیم ما بازیکنان جوان زیادی دارد. میلاد زکی پور دفاع چپ ما حتی بازی در استادیوم آزادی را هم تجربه نکرده بودند.

منصوریان خاطرنشان کرد: لوکوموتیو بازی را خوب شروع کرد و حتی می توانست نیمه اول گلهای بیشتری بزند ولی ما تغییر سیستم دادیم. در آسیا نباید احساسی بازی کنیم. باید زیرک و باهوش باشیم. گاهی ممکن است تفاضل گل در صعود تعیین کننده باشد.

بازی سختی با الاهلی امارات در پیش داریم. اگر بگوییم گروهی از ما ۵ یا ۱۰ درصد سخت تر است گروه ذوب آهن است. در سایر گروه ها یکی دو تیم معمولی هستند. ما احساسی نمی شویم و زیرک و باهوش جلو می رویم. ان شاءالله اگر بتوانیم از مرحله حذفی آسیا هم فرار کنیم و کار را به سال بعد بکشانیم، سال خوبی خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه به سه، چهار بازیکن تیمش استراحت مطلق داده است، درباره تمرین نکردن کاوه رضایی به خاطر سرماخوردگی تاکید کرد: نمی شود گفت سرماخوردگی. کاوه در تمام رکوردهای تیم ما اول است. احساس کردم یک مقدار قوای جسمانی کاوه تحلیل رفته است و اگر تمرین کند، ممکن است سرما بخورد. سه روز بعد از بازی با صبا باید به تبریز برویم و چهار روز بعد باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم. 

سرمربی استقلال با بیان اینکه از خرید بازیکنانی مثل کاوه رضایی و علی قربانی بسیار راضی است، گفت: اوایل فصل خیلی ها از جذب علی قربانی انتقاد می کردند که چرا این بازیکن را گرفته ایم.

این انتقادها به این خاطر بود که تعداد عکسهای قربانی در روزنامه ها و رسانه ها کم چاپ می شد. ما به کیفیت بازیکن نگاه می کنیم نه روی بورس بودن آنها.  

کاوه رضایی هم یکی از دو مهاجم تاپ ایران است و فراتر از فوتبال ایران برای استقلال بازی می کند و باید در تیم ملی هم باشد. او مهاجم با انضباط و کم حاشیه ای است. از دوست خوبم کارلوس کی روش می خواهم نگاه ویژه ای روی کاوه داشته باشد. جای او در تیم ملی واقعا خالی است.

منصوریان درباره احتمال کسر سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: اگر هر چهار تیم و حتی سه تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند، سهمیه ۳ به علاوه یک را حفظ خواهیم کرد. 

وی درباره عدم حضور تیم های عربستانی در ایران تاکید کرد: ما باید مُصرانه به کنفدراسیون فوتبال آسیا بگوییم که امنیت در کشورمان وجود دارد. اینکه عربستان می ترسد در ایران بازی کند، بحث امنیتی نیست.

آنها از ۱۰۰ هزار تماشاگر ما می ترسند. ما در صورت صعود به مرحله بعدی نمی خواهیم با عربستانی ها در عمان بازی کنیم. این کشور مرز نزدیکی با قطر و عربستان دارد و هواداران عربستانی راحت به این کشور می آیند. ما حاضریم حتی در یک کشور آسیای میانه و دور با تیم های عربستانی بازی کنیم ولی در عمان بازی نکنیم! وقتی فاصله با عربستان دور باشد، تماشاگرانش نمی آیند. ما باید از بازی خانگی استفاده کنیم.

بخش اعظم پیروزی های خانگی ما به خاطر هواداران است. تلاش می کنیم طبقه دوم ورزشگاه آزادی در بازی با الاهلی امارات رایگان باشد تا هواداران به تیم حریف فشار بیاورند.

سرمربی استقلال در پایان با انتقاد از وضعیت سخت افزاری و زمین های تمرین تیم های ایرانی گفت: شاید بتوانیم سر AFC را کلاه بگذاریم ولی یک جایی به مشکل خواهیم خورد. الان در همین ورزشگاه آزادی برای سرویسهای بهداشتی هم مشکل داریم.

حتی هواداران مجبورند از آب غیر آشامیدینی برای آشامیدن استفاده کنند. فدراسیون باید باشگاه ها را مجاب کنند تا سخت افزار خود را قوی کنند. هنوز سرمربی استقلال مثل مربیان سابق دغدغه زمین دارد. ما مجبور شدیم امروز زمین تمرین خود را خیس آب کنیم تا بازیکنانمان ضربه بزنند. ما باید خودمان را قوی کنیم.