۰ نفر

کی روش با استعفا از انتقادات فرار می کند

۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹
کد خبر: 170766
 کی روش با استعفا از انتقادات فرار می کند

ایگور استیماچ سرمربی فصل گذشته تیم سپاهان که دوران کابوس‌واری را در این تیم پشت سر گذاشت، حالا مدتی است هدایت تیم الشحانیه قطر را بر عهده گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از قانون ، تیمی که رحیم زهیوی و مهرداد پولادی، دو بازیکن ایرانی را در اختیار دارد. جدال برانکو و کارلوس کی‌روش این روزها به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده و مربیان را وادار کرده تا به آن واکنش نشان دهند. استیماچ هم یکی از افرادی است که درباره این اتفاق اظهارنظر کرده و می‌گوید استعفا دادن کی‌روش به شیوه کاری او تبدیل شده است. این سرمربی کروات درباره احوالات این روزهایش و همچنین فوتبال ایران و سپاهان و تیم ملی و برانکو و کی‌روش و...صحبت کرد که در ادامه متن این گفت وگو را می‌خوانید:

چه شد که از سپاهان به الشحانیه قطر رفتید؟

پس از سپاهان ترجیح دادم مدتی استراحت کنم. زمان کافی به خودم دادم. سپس از طریق یکی از دوستان مشترک، دعوتنامه ای از طرف تیم الشحانیه دریافت کردم و با بررسی شرایط، دعوت آن‌ها را اجابت کردم تا تیم‌شان را در لیگ ستارگان نگه دارم.

حفظ این تیم در لیگ دسته اول ستارگان قطر برای شما مقدور است؟ یعنی نگرانی بابت سقوط ندارید؟

بله. حتما تیم را در سطح اول فوتبال قطر حفظ می‌کنیم. چرا که نه؟ تیم ما در رده یازدهم قرار دارد. اگر شرایط الشحانیه خوب بود که با من تماس نمی‌گرفتند. معتقدم شانس خوبی برای نگه داشتن این تیم داریم.باید سخت تلاش کنیم و مشکلات‌مان در امر گلزنی و همچنین کارهای دفاعی را برطرف کنیم.

شما دوبازیکن ایرانی در تیم‌تان دارید. ابتدا درباره مهرداد پولادی صحبت کنید، ظاهرا الشحانیه خیلی به این بازیکن وابسته است.

مهرداد (پولادی) که کاپیتان و لیدر تیم ماست. حالا که او را در تیمم دارم متوجه می‌شوم چرا کی‌روش اینقدر عاشق او بود و دوستش داشت. او رابطه خوبی بین کادر فنی و بازیکنان تیم ایجاد کرده است. مهرداد شخصیت کاریزماتیک و فوق‌العاده‌ای دارد.

رحیم زهیوی را هم که اخیرا به خدمت گرفته‌اید، او در تیم قهرمان لیگ‌برتر سال گذشته ایران بازی می‌کرد.

رحیم (زهیوی) خرید جدید تیم ماست. به توانایی‌های بالای او اعتقاد دارم و می‌دانم که می‌تواند مشکلات ما در فاز هجومی را برطرف کند. او در بازی نخست هم مقابل المعیذر یک پاس گل داد و نمایش امیدوار کننده‌ای داشت.

از الشحانیه فاصله بگیریم و به سپاهان برسیم. روزهای تلخی که دراین تیم گذراندید را هنوز به یاد دارید؟

خاطراتی که در ذهن من مانده فقط خاطرات خوب از مردم خوب اصفهان و ایران است و محال است این خاطرات از یادم برود. مردم و بازیکنانم بسیار خوب من را حمایت کردند. مدیریت باشگاه عملکرد ضعیفی داشت. تیم من سخت کار می‌کرد و بازی‌های خوبی را هم انجام می داد اما توپ‌هایمان تبدیل به گل نمی‌شد و در امر نتیجه‌گیری خوب نبودیم. داوری‌ها همگی علیه تیم ما بود. مدیریت باشگاه، کاری کرده بود که جو تیم برای من مثبت نباشد. با این حال خوشحالم که بازیکنان جوانم در حال حاضر جزو موثرهای فوتبال ایران به شمار می روند.

خبر دارید که محرم نویدکیا از فوتبال خداحافظی کرده است؟ شما گلایه های زیادی در زمان حضورتان در سپاهان از او داشتید. آیا او را بخشیده اید؟

خبر دارم که محرم ازفوتبال خدحافظی کرده است. البته که او را می بخشم. دین و مذهب من به من یاد داده که نیرویی داشته باشم تا بتوانم ببخشم. هیچ چیزی آن‌قدر بزرگ نیست که بتواند جلوی بخشش را بگیرد.

بازی‌های امسال را هم دنبال می کنید؟

بله. با دقت بازی‌ها را تماشا می کنم. من به اندازه عبدا... ویسی خوش شانس نبودم که بتوانم بازیکنان جدید به خدمت بگیرم و باید با نفرات قبلی به کارم ادامه می دادم.

اگر به شما پیشنهاد شود، دوباره به فوتبال ایران بازمی گردید؟

بله. چرا که نه؟ دوست دارم که در فوتبال ایران کار کنم.

با توجه به اینکه گفتید بازی‌های امسال را دنبال می‌کنید، عملکرد کدام تیم‌ها خوب بوده است و شانس قهرمانی دارند؟

طبیعتا پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ نمایش بسیار خوبی داشته است. آن‌ها در زمان حاضر می‌توانند هر کاری که می‌خواهند را انجام دهند. تراکتور هم خوب بازی می‌کند. به نظر می‌رسد این تیم جدی‌ترین رقیب پرسپولیس در راه رسیدن به مقام قهرمانی باشد. با توجه به بازیکنانی که برای پرسپولیس خریداری شده، آن‌ها شانس زیادی برای قهرمانی دارند. اما درباره سایر تیم‌ها هم باید بگویم که از استقلال و سپاهان انتظارات بیشتری داشتم چون نفرات خوبی در تیم‌شان دارند. فکر می‌کنم که هنوز این دو تیم بالانس نشده اند و به زمان بیشتری احتیاج دارند.

از مشکلات بین کی روش و برانکو هم مطلع هستید؟

من دعوای این دو نفر را دنبال می کنم. هر کدام به دنبال این هستند تا کار خودشان را راحت کنند. حضور بازیکنان ملی پوش در اردوی تیم ملی خارج از فیفا دی باعث شده این مشکلات به وجود بیاید و به این خاطر که پرسپولیس نفرات بیشتری دارد، برانکو نسبت به این قضیه حساس‌تر شده است؛ چرا که نیمی از بازیکنانش در اردوی تیم ملی ایران بودند. اتفاقات عجیب و غریبی در فوتبال ایران رخ داده که نه تنها من بلکه بسیاری به آن توجه کرده‌اند.

این کشمکش‌ها باعث شد که کی روش از سمتش استعفا دهد؟

این اولین بار نیست که کی روش استعفا می دهد. به نظر می رسد این شیوه او در برابر انتقاداتی است که می‌شود.