۰ نفر

مهدی تاج خبر داد:

کمپ تیم‌های ملی برای بازسازی به بخش خصوصی واگذار می شود

۳ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۲۰
کد خبر: 166163
کمپ تیم‌های ملی برای بازسازی به بخش خصوصی واگذار می شود

رئیس فدراسیون فوتبال از واگذاری کمپ تیم های ملی به بخش خصوصی برای بازسازی سریعتر این کمپ خبر داد.

مهدی تاج در گردهمایی سالیانه روسای هیأت  های فوتبال سراسر کشور اظهار کرد: مدتی است که روندی در جهت کاهش حاشیه های فوتبال انجام داده ایم و توفیقاتی حاصل شده است. همچنین حضور سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان باعث ایجاد وضعیت مناسب شده است و کاستی های فوتبال در حال جبران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با وضعیت فوتبال ایران تاکید کرد: در حوزه تیم های ملی وضعیت مناسبی داریم و تیم ملی بزرگسالان تیم اول آسیاست و اگر در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل سوریه بازی را می بردیم وضعیت برای صعود به جام جهانی بسیار مناسبتر می شد اما به دلیل وضعیت نامساعد زمین و فضای نامناسب شرایط برای پیروزی ایجاد نشد.

وی در ادامه افزود: در بازی با کره جنوبی چالش های بسیاری وجود داشت و چون قرار بود شب عاشورا این بازی برگزار شود مشکلاتی در آن ایجاد شد. اما برگزاری مناسب این بازی باعث ایجاد یک فرصت مناسب شد و همه متوجه شدند این فوتبال قادر به حل مشکلات خود در زمینه های مدیریتی و اجرایی است.

تاج با اشاره به حضور تمام رده ها در جام جهانی عنوان کرد: از قبل از انقلاب تاکنون برای  نخستین بار است که تیم های ملی در تمام رده ها به جام جهانی رفته است و در بخش جوانان بعد از 16 سال به جام جهانی رفته ایم همچنین تیم فوتسال سوم دنیا و تیم فوتبال ساحلی دوم جهان شده است. این موارد اتفاقات خیلی خوبی در حوزه فوتبال به شمار می رود و امیدواریم تیم فوتبال بزرگسالان نیز با اقتدار به جام جهانی صعود کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با همکاری با کشورهای مختلف از جمله ژاپن، ایتالیا، هلند و ارمنستان برای توسعه تفاهمنامه های صورت گرفته،گفت: مثلا به دلیل وضعیت نامناسب زمین های فوتبال و کمبود آن در کشور با ارمنستانی تفاهم نامه ای مبنی بر استفاده از زمین های فوتبال آنها برای شش ماه تنظیم شده است که برای کاهش هزینه ها بسیار موثر است.

تاج در خصوص هیأت های استانی که تاکنون ساختمان های نیمه تمام را نتوانسته اند به اتمام برسانند اعلام کرد اولویت اصلی تکمیل ساختمانهای هیأت  ها است. 

وی تصریح کرد: لازم است کمپ های فوتبال به بخش های خصوصی واگذار شود تا سریع تر اماده شود همچنین بدلیل مشکلات در حوزه بین الملل فقط با بعضی کشورها می توانیم تعامل داشته باشیم و در حال تلاش بهبود شرایط هستیم.

تاج با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال از نظر مکان دارای مشکلاتی است خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ زمینی را از وزارت ورزش و جوانان گرفته ایم و قرار است با اسپانسر برای ساخت آن اقدام کنیم تا محیط فیزیکی مناسبی ایجاد شود همچنین در بخش های مختلف نیاز به تعدیل نیرو وجود دارد تا با بازنگری مناسب وضعیت بهبود یابد. همه هیأت های فوتبال باید به بحث بازنگری و تعدیل نیروی انسانی اقدام کنند و این حرکت از فدراسیون و سازمان لیگ شروع شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: تاکنون به طور کامل بر روی فعالیت کمیته ها بازنگری انجام نشده است و لازم است برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد و تغییراتی نیز ایجاد شود.

وی تاکید کرد: تغییرات در فوتبال باید بر اساس قوانین باشد زیرا تمرکز همه بر فوتبال است و حاشیه آن بسیار دیده می شود به طور مثال در این تغییرات اکادمی فوتبال از موازی کاری با بعضی کمیته ها رها شده و تنها به کار مدارس فوتبال مشغول است.

وی با بیان اینکه برای توسعه فوتبال بر خواسته های منطقی مان اصرار داریم گفت: در حال حاضر تمرکز خود را بر میزبانی مناسب رویدادهای ورزشی گذاشته ایم تا بتوانیم در فوتبال ساحلی دو  میزبانی را به طور احسنت انجام دهیم و به دنبال گرفتن میزبانی فوتسال هستیم.

تاج در ادامه جلسه با هیأت های فوتبال استانها که حدود 5 ساعت بطول انجامید نقطه نظرات هیأت ها را به همراه هیأت  رئیسه فدراسیون مورد بررسی قرار داد.